Upp och ner

N

Nygravid

Chockad, förvånad, överlycklig, gråter och alla känslor rusar genom kroppen!
Jag skulle inte kunna bli gravid, den älskade är inte längre min man utan enbart min älskare och han vill inte ha fler barn. Vi har använt oss av skydd, säkra perioder och det faktum att jag till 99,99% inte skulle kunna bli gravid igen.

Vad gör man nu då? Jag känner att jag inte vill göra abort nu när jag mot alla odds är gravid. Tankarna virvlar, han kommer lämna mig helt, orkar jag ta hand om en bebis helt på egen hand, vad gör jag med hästen, klarar jag det här?

Sv: Upp och ner

vilken svår sits du hamnat i..

Andas, ta en promenad för att skingra tankarna, finns det någon du kan prata med för att försöka bena ut situationen?

*kram*

Du kommer att hitta en väg ut.. men oj vad stökigt det måste vara!

Lycka till

Klart att du kommer klara det!!!
Visst, småbarn är ingen dans på rosor alla gånger, men det är ju inte livet i övrigt heller. Ger du dig den på att du ska klara det så går det säkert alldeles lysande.

Lycka till!!! (och Grattis)

Tack för peppandet! Jag har pratat med en vän i flera timmar men inte blir jag klokare för det :( Jag vet vad omgivningen tycker men också att beslutet enbart är mitt.

Hade det varit mitt första eller kanske andra barn hade jag inte tvekat en sekund, då hade jag inte ens övervägt en abort men nu... det är femte barnet jag väntar och jag kommer inte ha nåt som helst stöd av pappan.

Jag förstår att du tvekar.
Men jag tror också att vilket beslut som helst blir rätt i framtiden.

Du har redan 4 barn.
Så barn kommer du inte att sakna.

Du har redan 4 barn.
Så ett till får också plats.

Allt blir rätt.

Åh, du är så klok och välformulerad :love: Vad mer behöver sägas egentligen? Vad du, Nygravid, än beslutar dig för så är det ditt beslut och om du sätter dig ner och funderar över vad som känns rätt i hjärtat så är det nog det som är rätt i slutändan också, även om det är ett svårt val. Lycka till!

Det Inte_Ung skrev är så bra att övriga ord är överflödiga :laugh:

Du hittar säkert en lösning. Och tänk, kanske får du sniffa gossigt bebishull i vår :love:

Efter att ha läst ditt inlägg flera gånger så blev allt så lätt men än så länge behåller jag mitt fakenick:)

Jag vill ju inte göra abort. Mannen kommer väl sansa sig till slut och trots att jag tycker man ska vara två om att skaffa barn så har jag ju inte blivit gravid på egen hand.

Jag kommer om allt går vägen föda en liten sladdis till våren :love:

Oavsett hur du gör så kommer du inte att ångra dig någonsin.

Men visst - bebisar är gulliga och om det känns rätt så, så blir det också rätt.
Alldeles säkert - jag lovar.
Du vet ju precis vad du ger dig in på och har massor av rutin att gå på.

Om du inte vill göra abort så är det ju rätt för dig.
Jag ser inget annat än det.

varför sätta ett barn till världen där pappan inte vill vara delaktig, frågar du mig är det egoistiskt både mot pappan och barnet, för uppenbarligen vill han ju inte ha barn eftersom ni har skyddat er....

Därför att abort är ett sämre alternativ.
Om man inte gillar abort.
Vissa har problem med det.

Om man som pappa inte vill ha barn så finns 2 val.
1. Inte nuppa.
2. Låta sterilisera sig.

Att ha som sista nöden att kvinnan skall göra abort är befängt.
Då det handlar om hennes kropp.
Även män måste ha ett eget ansvar för sin sexualitet.

Alla dina inlägg i den här tråden är så bra att det inte finns något att tillägga :)

Grattis!
Jag tror precis som Inte_Ung, vad du än tar dig för så kommer det att vara det rätta.
Lycka till! :bump:

Därför att abort är ett sämre alternativ.
Om man inte gillar abort.
Vissa har problem med det.

Om man som pappa inte vill ha barn så finns 2 val.
1. Inte nuppa.
2. Låta sterilisera sig.

Att ha som sista nöden att kvinnan skall göra abort är befängt.
Då det handlar om hennes kropp.
Även män måste ha ett eget ansvar för sin sexualitet.

Helt rätt, speciellt den sista meningen!!

Till TS, Grattis och lycka till med sladdisen :)

Om pappan inte vill vara delaktig så får han tänka efter före. han är en vuxen människa som har eget ansvar för sina handlingar och konsekvenserna därav. Att behålla barnet....egoism är det sista det handlar om

Inte_ung har egentligen skrivit så otroligt träffande och bra att det känns onödigt att skriva nåt men min syn på saken är:

Varför jag väljer att inte utsätta mig för en abort? Det finns många skäl, ett är att jag har gjort abort innan och vet exakt vad det innebär. Jag har också fött barn (äldsta är 15 år) och vet vad det innebär.

Egoistiskt? Det är möjligt men min älskade visste exakt vad konsekvensen av att ha sex kunde vara (vi har som sagt var barn ihop redan) och han visste också att om jag mot alla odds skulle bli gravid igen så skulle jag inte göra en abort.

Grattis! Vilken resa..!

När det nu blev ett litet liv mot alla odds så måste det vara någon riktigt speciell ;) !

..skulle naturligtvis inte skriva så om du inte redan skrivit att du bestämt dig för att behålla barnet. Spännande är det i alla fall, hoppas det blir bra hemma i familjen också!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 922
Senast: gulakatten
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 588
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 923
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar