A
aenglah
Sv: Underhållsbidrag/stöd
Inte för att det är något att skryta om.
Men min äldsta dotter som blir 7 i oktober har inte träffat sin pappa sedan hon var 2,5 år. Människan har inte ens bemödat sig med att höra av sig och julklappar och födelsedagspresenter vad är det?
Då jag träffat en ny man beräknas våran inkomst gemensamt. Så vi är tvungna att betala maxtaxa för fritids 840kr/månad. Det stör mig så enormt att denna USLA MÄNNISKA ska komma undan med 1273/månad om han ens betalar det. När han sårat och skadat ett barn på detta sätt.
Nej, någon jävla ändring borde det bli.
Visst är det löjligt!?
Jag tror inte jag kan hålla mig!
*biter på fingrarna för att de inte ska nå tangenterna...*
Nej, fan, kan inte hålla mig:
DET ÄR ORÄTTVIST att det är så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* Puh! Nu vart det sagt i alla fall! *
Det borde inte vara baserat på inkomst utan på hur ofta/sällan de träffar barnet! Som i mitt fall, det är 8 månader sedan nu, vilket borde betyda ett rätt högt underhåll till mig! Som straff mot att skaffa barn och sedan inte bry sig!
Inte för att det är något att skryta om.
Men min äldsta dotter som blir 7 i oktober har inte träffat sin pappa sedan hon var 2,5 år. Människan har inte ens bemödat sig med att höra av sig och julklappar och födelsedagspresenter vad är det?
Då jag träffat en ny man beräknas våran inkomst gemensamt. Så vi är tvungna att betala maxtaxa för fritids 840kr/månad. Det stör mig så enormt att denna USLA MÄNNISKA ska komma undan med 1273/månad om han ens betalar det. När han sårat och skadat ett barn på detta sätt.
Nej, någon jävla ändring borde det bli.