Underhållsbidrag/stöd

Sv: Underhållsbidrag/stöd

Visst är det löjligt!?
Jag tror inte jag kan hålla mig!
*biter på fingrarna för att de inte ska nå tangenterna...*

Nej, fan, kan inte hålla mig:

DET ÄR ORÄTTVIST att det är så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad::mad::mad:

* Puh! Nu vart det sagt i alla fall! :D*

Det borde inte vara baserat på inkomst utan på hur ofta/sällan de träffar barnet! Som i mitt fall, det är 8 månader sedan nu, vilket borde betyda ett rätt högt underhåll till mig! :D Som straff mot att skaffa barn och sedan inte bry sig!

Inte för att det är något att skryta om.
Men min äldsta dotter som blir 7 i oktober har inte träffat sin pappa sedan hon var 2,5 år. Människan har inte ens bemödat sig med att höra av sig och julklappar och födelsedagspresenter vad är det?

Då jag träffat en ny man beräknas våran inkomst gemensamt. Så vi är tvungna att betala maxtaxa för fritids 840kr/månad. Det stör mig så enormt att denna USLA MÄNNISKA ska komma undan med 1273/månad om han ens betalar det. När han sårat och skadat ett barn på detta sätt.

Nej, någon jävla ändring borde det bli.

Det finns ju också omständigheter som gör att man inte till 100% kan "leva som man lär" eller "leva som man eg vill" kanske är bättre förklarat.

I övrigt håller jag helt med dig och min sambo kände något liknande som din sambo när vår barnmorska på MVC höjde honom till skyarna för att han var så intresserad av sitt eget barn ( det blev nästan lite läskigt när hon gick på ).

Det är ju för sorgligt!!

Men antagligen ser de motsatsen hela dagarna, och blir helt exalterade över det normala.

Blä.....

Det finns ju också omständigheter som gör att man inte till 100% kan "leva som man lär" eller "leva som man eg vill" kanske är bättre förklarat.

I övrigt håller jag helt med dig och min sambo kände något liknande som din sambo när vår barnmorska på MVC höjde honom till skyarna för att han var så intresserad av sitt eget barn ( det blev nästan lite läskigt när hon gick på ).

Ja, självklart kan det finnas omständigheter som gör att situationen inte GÅR att få att funka som man önskar.

... men det borde ju i så fall finnas såna omständigheter i ungefär "jämställd" omfattning; det vill säga: i vissa familjer MÅSTE mamman ta ut merparten av dagarna, men i andra MÅSTE pappan göra det. Just nu finns ju nästan bara omständigheter som ger den första lösningen. Det kan inte vara så att 80% av familjerna råkar ha oföränderliga omständigheter som gör att det alltid råkar bli bäst att mamma är hemma.

Nej absolut inte, jag tänkte mer på min (familjens) egna situation..

Men som du skriver så borde det vara jämställdt där med, som läget är idag så i stor utsträckning är det mamman som är (har gjort sig) oumbärlig!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 519
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 270
Senast: Blyger
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 163
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka