underhåll

K

katjaaa

Hur kommer man överens om underhåll? Jag vet att det finns ett lägstabelopp på fk´s hemsida, men om man ska försöka diskutera fram ett underhåll tillsammans, hur gör man? Skriver man upp varje månad vad barnet kostar i blöjor, kläder etc. och vad gör man när barnet blir större och kostar mer isf. Eller gissar man bara på ett ungefär vad barnet kostar? Hur har ni gjort? Eller har ni låtit fk räkna ut hur mycket underhåll man ska betala (har för mig att de kan göra det?) Jag måste ta upp frågan med mitt ex och vill förbereda mig innan jag talar med honom...

Sv: underhåll

Min arbetskamrat fick ingen som helst hjälp av FK att räkna ut något belopp.
Jag hittade en beräkningsmall däremot åt henne(via kommunens hemsida har jag för mig)
Givetvis vägrade hennes X att betala så mycket, utan ville bara betala minimbeloppet (1280 kr räcker ju lång till en 17 årig hockeyspelande grabb som bor heltid *ironi*).
Hon frågade då FK som svarade att ville hon få ut mer var hon själv tvungen gå till tingsrätten.
De tjafsade så länge att grabben hann fylla 18 och då hade sonen fått gått till rätten för att få ut några pengar av pappa och det ville hon inte utsätta honom för.

Sv: underhåll

nu vet jag att barn kostar skjortan, men det är inte meningen det är meningen mamman ska lägga lika mkt pengar som pappan på barnet + barnbidraget.:angel:

men jag kostade nog mer än så ett tag:angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 562
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 635
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka