Mirtai

Trådstartare
LL: Mirtai

Deltagare
Glömmerallt
Cirkus
Aliisa
Qitis
Niyama
Snurrfian
Ceta
Yem
Madalitso
Hedinn
LenaH
Fio


Regler
:
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier. I princip får man inte på något sätt ”tala om” sin egen roll annat än att man är allmänt god. Man får inte heller prata mer eller mindre öppet om vem som kan ha en specifik god roll.
*BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering i samma inlägg. Hänvisas till tidigare teorier ska dessa citeras. Att ändra röst för att rädda sig själv är en tillräcklig teori
*Man får inte rösta på sig själv
*Röster läggs i fetstil typ "LLL röstar på MMM". Röster får ändras fram till deadline.
*Vid alltför dålig aktivitet och/ eller missade röstningar utan att ha sagt till LL i förväg kan man bli kickad från leken. Lägg gärna en säkerhetsröst om du vill vara säker på att inte missa en DL.
*Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två andra spelare per dag.
*Spelare som missar att rösta ska lägga en röst direkt när de upptäcker detta och där ange vem de skulle ha röstat på samt motivera valet.
*För att underlätta för LL så fyller alla på röstlistan efter att de avlagt sin röst.



Roller

Onda
Varulvar
- känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.

Svarta fåret - Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna.

Goda
Röstfifflare -
har varje dag en extra röst som ska pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden).

Välsignad - Överlever en första ulvattack men har inte samma tur om hen attackeras igen.

Siarlärling - kan sia varannan natt. Udda nätter, med start natt 1.

Ängellärling - kan skydda varannan natt. Jämna nätter, med start natt 2.

Bybo - Har inga specialförmågor.
 
  • Gilla
Reactions: Yem
Vinstvillkor!

Goda vinner när alla ulvar är döda

Onda vinner när de är fler än de goda
 
Nu borde alla ha fått sina roller!

Vad tror ni om dl? Eftersom en del anmälda sig för länge sedan tänkte jag att det kunde vara smart att ha första dl imorgon, så att alla hinner hitta hit?

Så mitt förslag är första dl imorgon fredag kl 21.30!
 
Jag har också hittat hit, dl i morgon låter fint så att folk hinner hitta hit och kanske skriva lite. :)
 
Hittat hit!
Varnar för sporadisk aktivitet pga bebis, men lite första tankar när jag nu har tid:

12 deltagare brukar ge fyra onda. Iom att svarta fåret ingår i villkoret för ondas vinst så gissar jag 3 ulvar och ett får, annars kan onda vinna dag 2. Och är det bara 3 onda så hade det vara varit 2 ulvar och goda hade kunnat vinna dag 2, så 3+1 onda känns rimligast.

Sen iom att svarta fåret känner till lyan men inte tvärtom så får man väl leta hintar när denne vill visa sig, särskilt då fåret inte har någon specialförmåga den kan använda för att visa sig för ulvarna.

Bara en extraröst, skönt, gör att det är mindre olika varianter att fundera på kring lynchresultat.

Och två olika käkskydd, vilket är bra för då är det svårare för ulvarna att veta säkert vad som hänt om käket misslyckas.
 
Visste väl att jag glömt något :p

Siarlärlingen siar udda nätter, med start natt 1
Ängellärlingen skyddar jämna nätter, med start natt 2
😇Har vi sån tur att siarlärlingen får sia redan i natt? Misstänker ett fett nej på det men man kan väl få hoppas? ;)
 
Inte mycket att teoria om än så länge :p

Madalitso är snabb på att räkna ut antalet ulvar. Inget uppseendeväckande i själva uträkningen, men kanske en ulv som vill vara snabb med ett ”teori-inlägg” om det enda som går att göra en teori om? Inget superstarkt spår att gå på dock.

Sen funderar jag på om man kan hitta en hint från Svarta fåret i raden av ”hitta hit”? Det beror dock lite på vem som har den rollen tänker jag, hur mycket personen resonerar kring vinkningar. Den jag tycker möjligen kan ha vinkat i så fall är Aliisa som svarar precis som qitis, eller Madalitso som svarar precis som Niyama.

Inte mycket att gå på än så länge, men något att börja med i alla fall :)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 980
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp