Bybon Cirkus käkas, självklart funderar jag på varför just hon valdes.

Cirkus var en av de som ifrågasatte teorin om att ulvarna försökte skrämma ängeln, Jag var ju inne på samma resonemang som Cirkus, att det kändes väldigt märkligt.
Hon röstade på Sookie, delvis baserat på resonemanget om ängeln, men också baserat på hennes röst på Idahoe. Kan hon ha varit något på spåret?

Skrämma ängeln att bara skydda sig själv? Jag tycker det är ett märkligt resonemang. Lika märkligt som rösten på Idahoe för att hon uppmanar ängeln att skydda sig själv.

cirkus röstar på Sookie

Sedan finns ju såklart alternativet att de valde Cirkus för att hon levt ganska länge senaste lekarna.
För om ulvarna trodde hon var ängel borde de ju valt någon annan eftersom det är troligt att ängeln skyddar sig själv första natten.

tycker att @Idahoe uppmanar till ängeln att skydda sig själv = ulv

då jag ska till jobbet och inte vill missa DL så lägger jag min röst nu hoppas att jag ska kunna gå in och kolla om det är lugnt på jobbet innan DL.

Sookie röstar på Idahoe

Nja, det skrev hon väl inte? Hon skrev:
"Jag kan förstå båda sidorna, men tänker också att ängeln ju har en liten poäng i att "safea" och skydda sig själv, för utan ängel blir ju goda sidan väldigt svag och ulvarna garanteras käk. Samtidigt kanske ängeln är till mindre hjälp om den konstant skyddar sig själv?"
Det tolkar jag som ett varken-eller-påstående. Det kan vara bra om den skyddar sig själv, men kanske inte så bra om den bara skyddar sig själv.
Är det att uppmana ängeln att skydda sig själv?

Röstlista DL1 21:30

12:51 Idahoe röstar på quarter4ever
17:08 Blacksmithfarm röstar på hemlig
17:28 quarter4ever röstar på Niyama
18:41 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
19:10 Sookie röstar på Idahoe
19:17 cirkus röstar på Sookie
19:54 hemlig röstar på glömmerallt
20:48 LenaH röstar på hemlig

20:53 glömmerallt röstar på Loons
21:08 Lobelia röstar på LenaH
21:23 Niyama röstar på quarter4ever

21:27 Artline röstar på Cirkus

hemlig: 2
quarter4ever: 2
Niyama: 1
Blacksmithfarm: 1
Idahoe: 1
Sookie: 1
glömmerallt: 1
Loons: 1
LenaH: 1
cirkus: 1

Lynchas: hemlig1: bybo
Kickas: Loons: bybo
Käkas: cirkus: bybo

Jag vill rösta nu då det inte är helt säkert att jag kommer ha tillgång till dator ikväll.

Q och Niyama borde inte sitta i lyan tillsammans, för då borde Niyama röstat på någon annan. En av dem kan vara ulv, eller ingen. Men tror inte att båda är det.

Däremot undrar jag om det kan gömma sig en ulv bland de sena rösterna? En som sparade på sin röst ifall en kollega skulle behöva räddas? Tänker då att någon av de som röstade efter LenaH passar in där. När LenaHs röst kom så kunde lyan känna sig tryggare då en god hade två röster på sig.

glömmerallt, Lobelia, Niyama och Artline är de som lägger sina röster efter LenaH.
Artline röstar på cirkus som är den som blir käkad under natten. Kan vara en god som ulvarna vill sätta strålkastaren mot, eller en ulv som de hoppas ska få "alibi".
Niyama lägger en andraröst hon också - på Q. Med 7 minuter till DL. Q fick lekens första röst och röstar tidigt själv (pga IRL) hon kan vara ulv som tar det kallt och hoppas på lottning/inte har en aning om ställningen pga IRL eller så är hon god... Men att ingen la en räddningsröst gör att vågskålen går någon millimeter mer åt goda hållet än onda för Q's del. Tror jag. Men det säger inget om Niyamas roll...
Lobelia röstar på LenaH för att hon reagerar på ängeldiskussionen.
glömmerallt röstar på Loons pga att Loons är noga med att påpeka sin egen osäkerhet.

Om jag resonerar som så att ulvarna vill vara osynliga så borde den röst som ser mest oskyldig ut troligast vara ulvig. Och där tycker jag att Lobelia och glömmerallt är de två som kvalar in bäst.

Jag väljer att rösta på Lobelia för att hon röstar på LenaH pga att LenaH tycker att det nojjas över ängeln. Och för att hon kännts mer osynlig än glömmerallt som jag tror deltagit mer i diskussionerna före DL?

Blacksmithfarm röstar på Lobelia

Här känner ju jag att man måste reagera på dessa poster...:eek::confused::banghead: visst jag har inte lekt så många lekar tror att detta är 4 el 5 kommer inte riktigt ihåg :angel: Och det var ett tag sedan jag lekte ca 1år... Men min teori var väl inte speciellt annorlunda än någon annans. Det är ju trots allt första DL och alla utom ulvar och i viss mån Ängeln (hen vet ju att hen är god :rofl: och har en viktig roll). Så vet man inget utom sin egen roll i leken. Ulvarna vet om varandra och hur många dom är 3-4st är ju logiskt och precis som nån sa så hoppas man på det mindre ulv antalet.:nailbiting:

Tack! :love: tycker som sagt att jag inte uppfört mig mer misstänkt än några andra:cautious:
Har du ingen kommentar till det som flera kommenterade igår, som BSF tar upp nu igen (handlar ju om ungefär samma sak)? Lite märkligt att du bara bemöter huruvida du lätt blir misstänkt eller ej. Jag tyckte din teori var helskum men släppte det tillsvidare eftersom jag trodde att du var ny (hade ingen koll på om detta var din andra eller femte lek).

menar du detta?

var ju tvungen att kolla vad du skulle mena helt enkelt och jag kan i så fall endast försvara mig med att jag inte hann och se det pga lite viktigare saker i (häst) livet :)
Sorry, det jag citerade var ju röstinlägget. Jag menade förutom röstinlägget detta:
Nu har även jag hittat leken och blir omedelbums väldigt bekymrad över att så många verkar tycka att det är bekymmersamt att inte få skriva Q när de vill rösta på mig :crazy::idea::confused:
Liksom tvungen att notera att det :meh: för varför bara ta upp mig i den regeldiskussionen?

Jag menar vi har ju tex BSF och GA i leken också. Blacksmithfarm är faktiskt längre än quarter4ever och glömmerallt är nästan lika långt :p:D

Ovanstående inte skrivet som en allvarlig teori, men ja..... noterat....:cool:
Visserligen påpekar du att det inte är en allvarlig teori, men "så många" var ju ganska överdrivet och ditt namn blev ett exempel (du tror väl antagligen inte att LL hade tänkt ge sig in i leken och rösta på dig?). Alltså bara detta är ju inte så konstigt, men att du spinner vidare på det och röstar på mig för det känns skumt. Som förtäckt bop visst, men du la ju ganska mycket krut på teorin.

Sookie - röstar på Idahoe då hon tycker Idahoe uppmanar ängeln att skydda sig själv och därför bör vara ulv. Kommenterar också att hon hoppas på den färre antalet (3) ulvar.

LenaH - tycker inte det blir svårare än vanligt för ängeln i denna lek och tycker det nojas utan anledning. Väljer att rösta på hemlig1 iställer för q (vid hemlig1's ifrågasättande) då hemlig1 var först att påpeka att det kan vara svårt för ängeln i denna lek. Lägger därmed andra rösten (första andrarösten) på hemlig1.

Niyama - pratar rätt mycket om hur det lektes förut. Andra att ifrågasätta Sookies motivering till sin röst. Ifrågasätter LenaHs tyckande om överdrivet nojande. Röstar på q med motivering att q går igång för mycket på Niyamas skämt (om att förkorta till q?)

quarter4ever - håller med mig om att ängeln kommer ha svårt att hitta nån den kan vara så gott som säker på att den är god. Väljer att inte rösta på GA då hon inte lekt på länge, röstar på Niyama pga att denne (liksom hemlig1) tog upp förkortningen q i diskussionen om att man ska skriva ut hela namnet i sitt röstinlägg.

Idahoe - håller också med om att det nog är smartast för ängeln att inte chansa, men säger samtidigt "no risk, no gain". Röstar dock på q just pga att hon och jag tycker som vi gör.

Artline/hemlig2 - det är numera jag :D

Lobelia - först att ifrågasätta Sookies röst. Lägger sin röst på LenaH då hon tycker att LenaH vill tona ner ängelns betydelse i denna lek.

Blacksmithfarm - röstar på hemlig1 med motivering att jag kunde vara ulv som ville skrämma upp lyan. Funderar på om cirkus blev käk för att hon röstade på Sookie.

glömmerallt - röstar på Loons pga att denne godförklarar sig själv. Vill inte rösta på någon med koppling till ängel-diskussionen

Mirtai - är inne på glömmerallts linje att ängeln bör försöka hitta den ulvarna tänker käka. Röstar på BSF.

hemlig1 - bybo
Loons - bybo
cirkus - bybo

Ska försöka hinna med att läsa igenom vad som skrivits har ju haft lite annat för mig :D
Allt har gått helt enligt regelboken och de är en fantastiskt fin fuxtjej med läckra vita strumpor och en härlig quarterrumpa redan från start:love:

Slänger in en bild så länge så får jag bildbomba efter DL sedan;)
18519838_1970326373188669_8549085113054539706_n.jpg

Det undrar jag med, och var har alla varit hela dagen har ju knappt skrivits något på hela dagen? Bra för mig just nu dock för jag är trött och seg så det är skönt att inte ha så mycket att analysera med så kort tid kvar till deadline.
Kom precis hem, hur att det inte skrivits alltför mycket.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar