Artline röstar på Cirkus
(Ja, stavade självklart Cirkus namn fel först :arghh:)

Cirkus röst på Sookie kan vara en ond som vill lyncha någon lätt och jag tycker man ska vara lite mer förlåtande mot de orutinerade i början av leken då de ofta lätt blir missuppfattade.

Fast jag tycker inte att de som lekt ett par tre lekar är i karantän, jag röstade på den jag tyckte var märkligast. Du tycker alltså att jag hade nån sorts motivering som verkade lätt att följa just därför är min röst skum?

Artline röstar på Cirkus
(Ja, stavade självklart Cirkus namn fel först :arghh:)

Cirkus röst på Sookie kan vara en ond som vill lyncha någon lätt och jag tycker man ska vara lite mer förlåtande mot de orutinerade i början av leken då de ofta lätt blir missuppfattade.

Borde det inte vara lättare att att få ut någon som redan har röster/misstankar mot sig? Alltså jag förstår inte varför just @Sookie skulle vara lätt att få ut brukar hen åka ut tidigt? Jag förstår liksom din teori men inte varför den skulle vara mer applicerbar på just @cirkus och sookie?

Jag håller med dig om Loons men hon är ganska ny i lekdeltagande. Jag tror det här är hennes fjärde lek och i de två senaste så har hon rykt tidigt.

Ok ja det kan förklara saken, nu visade hon sig vara bybo också så vi kan konstatera att jag hade fel och hon är ju tyvärr inte kvar i leken så jag släpper det och fokuserar på annat nu.

Fast jag tycker inte att de som lekt ett par tre lekar är i karantän, jag röstade på den jag tyckte var märkligast. Du tycker alltså att jag hade nån sorts motivering som verkade lätt att följa just därför är min röst skum?

Borde det inte vara lättare att att få ut någon som redan har röster/misstankar mot sig? Alltså jag förstår inte varför just @Sookie skulle vara lätt att få ut brukar hen åka ut tidigt? Jag förstår liksom din teori men inte varför den skulle vara mer applicerbar på just @cirkus och sookie?

Nu behöver inte Cirkus vara ond. En udda röst är inte så skumt men jag behövde rösta på någon.

Men jag kan ändå känna att goda sidan gynnas av att man i början av leken är försiktig med att rösta på dem som lätt uppfattas som skumma. Visst kan de personerna vara onda men hur många gånger har inte @hemlig lynchas tidigt i lekarna trots hon varit god? Ibland är det helt enkelt bättre att avvakta och ha förståelse för att vissa lätt uppfattas som skumma.

Nu behöver inte Cirkus vara ond. En udda röst är inte så skumt men jag behövde rösta på någon.

Men jag kan ändå känna att goda sidan gynnas av att man i början av leken är försiktig med att rösta på dem som lätt uppfattas som skumma. Visst kan de personerna vara onda men hur många gånger har inte @hemlig lynchas tidigt i lekarna trots hon varit god? Ibland är det helt enkelt bättre att avvakta och ha förståelse för att vissa lätt uppfattas som skumma.

Fast menar du att Sookie är en sån som lätt uppfattas som skum?

Ja. Hon är orutinerad och har väl inte lekt så många lekar? Så jag tror hon har väldigt lätt för att bli misstänkt trots hon är god. Men visst kan hon vara ulv.

Hmm.
jag vet inte hur många lekar hon lekt, men min uppfattning är inte att hon haft lätt för att bli missttänkt

Nä det behöver hon inte men hon kan vara det därför är det relevant att diskutera.

Det är väl något år sedan jag lekte senast(Och jag tror jag hade en del pauser åren närmast innan så jag har noll koll på saken men om det nu är så att just @hemlig brukar åka ut tidigt som god varför reagerade du inte på att just hon var föst med att få en andra röst?

Som sagt jag förstår(tror jag) ditt resonemang och att du valde att rösta utifrån det, det var hur just cirkus och sookie liksom kom in i bilden så jag tänkte att du kanske uppmärksammat något som jag missat.

Jag är liksom med på att det är en förstadagsröst och med tanke på det är teorin ganska bra(därför jag tycker den är intressant att diskutera), t.ex bättre än min egen(som ju redan visat sig vara fel).
Jag hittar dock inget in tråden som tyder på att det skulle vara lätt att få folk att haka på mot Sookie därför får jag inte ihop det riktigt.

Fast menar du att Sookie är en sån som lätt uppfattas som skum?

Ja. Hon är orutinerad och har väl inte lekt så många lekar? Så jag tror hon har väldigt lätt för att bli misstänkt trots hon är god. Men visst kan hon vara ulv.

Här känner ju jag att man måste reagera på dessa poster...:eek::confused::banghead: visst jag har inte lekt så många lekar tror att detta är 4 el 5 kommer inte riktigt ihåg :angel: Och det var ett tag sedan jag lekte ca 1år... Men min teori var väl inte speciellt annorlunda än någon annans. Det är ju trots allt första DL och alla utom ulvar och i viss mån Ängeln (hen vet ju att hen är god :rofl: och har en viktig roll). Så vet man inget utom sin egen roll i leken. Ulvarna vet om varandra och hur många dom är 3-4st är ju logiskt och precis som nån sa så hoppas man på det mindre ulv antalet.:nailbiting:

Hmm.
jag vet inte hur många lekar hon lekt, men min uppfattning är inte att hon haft lätt för att bli misstänkt

Tack! :love: tycker som sagt att jag inte uppfört mig mer misstänkt än några andra:cautious:

Här känner ju jag att man måste reagera på dessa poster...:eek::confused::banghead: visst jag har inte lekt så många lekar tror att detta är 4 el 5 kommer inte riktigt ihåg :angel: Och det var ett tag sedan jag lekte ca 1år... Men min teori var väl inte speciellt annorlunda än någon annans. Det är ju trots allt första DL och alla utom ulvar och i viss mån Ängeln (hen vet ju att hen är god :rofl: och har en viktig roll). Så vet man inget utom sin egen roll i leken. Ulvarna vet om varandra och hur många dom är 3-4st är ju logiskt och precis som nån sa så hoppas man på det mindre ulv antalet.:nailbiting:

Tack! :love: tycker som sagt att jag inte uppfört mig mer misstänkt än några andra:cautious:
Då blandar jag nog ihop dig med någon annan :o ringrostig är du iallafall :p

Sista dagen med tentan nu... Som sagt, ursäkta sämre aktivitet än jag trodde det skulle bli :down:
Men, tentan ska in i eftermiddag, så om jag överlever både den och natten så lovar jag att vara aktiv ikväll! :)

Till stor lättnad för er LL har Artline bestämt sig för att lämna över stafettpinnen till hemlig.

Välkommen tillbaka hemlig! :)

Röstlista DL1 21:30

12:51 Idahoe röstar på quarter4ever
17:08 Blacksmithfarm röstar på hemlig
17:28 quarter4ever röstar på Niyama
18:41 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
19:10 Sookie röstar på Idahoe
19:17 cirkus röstar på Sookie
19:54 hemlig röstar på glömmerallt
20:48 LenaH röstar på hemlig

20:53 glömmerallt röstar på Loons
21:08 Lobelia röstar på LenaH
21:23 Niyama röstar på quarter4ever

21:27 Artline röstar på Cirkus

hemlig: 2
quarter4ever: 2
Niyama: 1
Blacksmithfarm: 1
Idahoe: 1
Sookie: 1
glömmerallt: 1
Loons: 1
LenaH: 1
cirkus: 1

Lynchas: hemlig1: bybo
Kickas: Loons: bybo
Käkas: cirkus: bybo

Cirkus käkas.
Hon röstade på Sookie och fick en röst på sig av Artline.

Det enda ulvarna behöver bry sig om i käkvalet är att försöka undvika den enda spelaren som har skydd - vilket i alla fall i DL1 bör ha varit en chansning. Jag har inte varit med på ett tag men gissar att valet av cirkus kan ha berott på att hon har varit med länge i de senaste lekarna (om hon har det, jag har inte koll), de ville ha ut henne för att de inte ville ha henne som motståndare eller så valde de någon helt random.

LenaH och Niyama är väl de som sticker ut med sina andraröster - men om ingen lägger en andraröst så blir det ju lottning...
Vi vet att Niyamas röst på Q inte var avsedd för att rädda lyamedlemen hemlig iom att hemlig ju var bybo. LenaH skulle kunna vara en ulv som lägger en andraröst på någon hon redan vet är god, men det kan lika gärna vara så att lyan har lagt singelröster för att gömma sig i mängden.

Så jag är väl inte så mycket klokare idag än jag var igår känner jag. Men jag hoppas att vi lyckas ringa in en ulv ikväll, för när man väl får ut den första så brukar det i alla fall vara liiite lättare att hitta nästa.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar