Om leken kom igång?
Den är redan igång tycker jag :p.
Jag har nog aldrig lekt en lek med en enda specialroll, så jag har svårt att se hur man ska kunna hitta vilken sida andra är på.
Jag hinner inte helt sätta mig in i ängeln diskussionen men jag tycker du och många är bortskämda med mycket info i lekarna. Ibland får man känsla om vem som är god även om man inte tar info även om det inte är helt säkert att man har rätt.

Niyama röstar på quarter4ever
för att det känns som hon överreagerar på min skämtsamma kommentar. Hon har visserligen en tendens att överanalysera saker men reaktionen känns lite för mycket? Som förtäckt bop skulle jag köpa rösten på mig, men sättet hon "går igång" på skaver, överarbetat liksom.

Mina färgläggningar i Loons inlägg för att tydliggöra vad jag syftar på

Jag stör mig mycket på första färg markeringen, för mig känns det typiskt gammal ulvvarning, Dessutom tycker jag inte det verkar viktigt att påpeka för sammanhanget då jag inte ser resten av inlägget som något som lätt skulle ses som ett försvar mot Q(det skulle ju annars kunna göra en sådan kommentar rimlig för att undvika missförstånd.)

Andra färgmarkeringen följer samma tema, som att hen verkligen vill trycka på att hon inte har koll. Vilket jag tycker känns ulvigt och överflödigt för det är första dagen i leken, vem har koll då liksom?

Jag har inte spelat med @Loons tidigare tror jag och det är möjligt att det är hens vanliga uttryckssätt.( då säger det ju inte så mycket) Men det skaver för mig och jag vill inte rösta på något kopplat till ängeldiskussionen eftersom jag tycker den fått alltför stort utrymme och framförallt för stort inflytande på folks röstningar så därför:

glömmerallt röstar på Loons
Jag håller med dig om Loons men hon är ganska ny i lekdeltagande. Jag tror det här är hennes fjärde lek och i de två senaste så har hon rykt tidigt.

Röstlista DL1 21:30

12:51 Idahoe röstar på quarter4ever
17:08 Blacksmithfarm röstar på hemlig
17:28 quarter4ever röstar på Niyama
18:41 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
19:10 Sookie röstar på Idahoe
19:17 cirkus röstar på Sookie
19:54 hemlig röstar på glömmerallt
20:48 LenaH röstar på hemlig

20:53 glömmerallt röstar på Loons
21:08 Lobelia röstar på LenaH
21:23 Niyama röstar på quarter4ever

hemlig: 2
quarter4ever: 2
Niyama: 1
Blacksmithfarm: 1
Idahoe: 1
Sookie: 1
glömmerallt: 1
Loons: 1
LenaH: 1

Nä diskutera det kan man väl göra men jag tyckte det nojades i onödan över att ängeln skulle ha svårt att hitta nån att skydda? Ängeln kan ju aldrig vara SÄKER på någon annan än sig själv ändå . :)
Nja, ofta har det ju blivit uppenbart vem som är siare etc så visst kan ängeln vara säker ibland.

Artline röstar på Cirkus
(Ja, stavade självklart Cirkus namn fel först :arghh:)

Cirkus röst på Sookie kan vara en ond som vill lyncha någon lätt och jag tycker man ska vara lite mer förlåtande mot de orutinerade i början av leken då de ofta lätt blir missuppfattade.

Röstlista DL1 21:30

12:51 Idahoe röstar på quarter4ever
17:08 Blacksmithfarm röstar på hemlig
17:28 quarter4ever röstar på Niyama
18:41 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
19:10 Sookie röstar på Idahoe
19:17 cirkus röstar på Sookie
19:54 hemlig röstar på glömmerallt
20:48 LenaH röstar på hemlig

20:53 glömmerallt röstar på Loons
21:08 Lobelia röstar på LenaH
21:23 Niyama röstar på quarter4ever

21:27 Artline röstar på Cirkus

hemlig: 2
quarter4ever: 2
Niyama: 1
Blacksmithfarm: 1
Idahoe: 1
Sookie: 1
glömmerallt: 1
Loons: 1
LenaH: 1

cirkus: 1

Niyama röstar på quarter4ever
för att det känns som hon överreagerar på min skämtsamma kommentar. Hon har visserligen en tendens att överanalysera saker men reaktionen känns lite för mycket? Som förtäckt bop skulle jag köpa rösten på mig, men sättet hon "går igång" på skaver, överarbetat liksom.
Du borde veta när jag går igång och inte vid detta laget tycker jag? :confused:
Tro mig det är långt ifrån vad jag gör just nu med fölfrossa maximum

Du borde veta när jag går igång och inte vid detta laget tycker jag? :confused:
Tro mig det är långt ifrån vad jag gör just nu med fölfrossa maximum
Nej? Jag vet hur yviga dina teorier brukar vara, men det där att haka upp sig på nåt litet tycker jag känns mer som en ond Q, och framför allt överreaktion på att du nämndes.

Nej? Jag vet hur yviga dina teorier brukar vara, men det där att haka upp sig på nåt litet tycker jag känns mer som en ond Q, och framför allt överreaktion på att du nämndes.
jag är trött men har hon teoriat om dig mer än i röstinlägget? jag tolkar rösten som "jag måste rösta på någon"

Ja, ett inlägg som jag svarade på.
Jag replikerade på ditt svar om jag inte missminner mig?
Och du verkade fatta vad jag menade även om det var en snirklig väg?
Bara så jag har koll på vad du menar - jag är av förklarliga skäl lite off så jag kanske missuppfattar/ eller inte hänger med?

Jag replikerade på ditt svar om jag inte missminner mig?
Och du verkade fatta vad jag menade även om det var en snirklig väg?
Bara så jag har koll på vad du menar - jag är av förklarliga skäl lite off så jag kanske missuppfattar/ eller inte hänger med?
Nej, det var om en helt annan sak ju? Det handlade ju om ängeln. Orkar inte citera nu, fastnat här för länge redan.

Nej, det var om en helt annan sak ju? Det handlade ju om ängeln. Orkar inte citera nu, fastnat här för länge redan.
menar du detta?

Q hängde upp sig på mig för väldigt märkliga saker i förra leken så jag tycker det skaver att hon gör det igen. Det var ju liksom uppenbart att min kommentar var rätt OT och skämtsam. Visserligen är det väl ok med en förtäckt bop relativt tidigt dag 1, men det här känns som en sån märklig överreaktion på min kommentar.

var ju tvungen att kolla vad du skulle mena helt enkelt och jag kan i så fall endast försvara mig med att jag inte hann och se det pga lite viktigare saker i (häst) livet :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar