Äsch, det händer inte så mycket här så jag sticker ut hakan lite och lägger en andraröst så ni som inte har röstat får något att sätta tänderna i.

LenaH röstar på hemlig för att jag tycker hon gör en onödigt stor grej av att det inte finns någon info i leken, jag tycker det luktar lite rökridå av en ulv som låtsas verka tycka det blir en tuff lek för goda.

Fast många lekar senaste åren har ju fler specialroller (dock istället lite försvagade). Så även om ett par viktiga roller åker tidigt finns något kvar liksom. Men det har ju varit lekar även på senare tid där i alla fall väldigt lite info hunnit ut och goda ändå kunnat vinna.
Ja, jag ser det lite som att lekar sällan utvecklar sig som man (och LL ;)) trott, infochanser försvinner ganska lätt och krafter blir försvagade ändå.

Röstlista DL1 21:30

12:51 Idahoe röstar på quarter4ever
17:08 Blacksmithfarm röstar på hemlig
17:28 quarter4ever röstar på Niyama
18:41 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
19:10 Sookie röstar på Idahoe
19:17 cirkus röstar på Sookie
19:54 hemlig röstar på glömmerallt
20.48 LenaH röstar på hemlig

quarter4ever: 1
hemlig: 2
Niyama: 1
Blacksmithfarm: 1
Idahoe: 1
Sookie: 1

glömmerallt: 1

Äsch, det händer inte så mycket här så jag sticker ut hakan lite och lägger en andraröst så ni som inte har röstat får något att sätta tänderna i.

LenaH röstar på hemlig för att jag tycker hon gör en onödigt stor grej av att det inte finns någon info i leken, jag tycker det luktar lite rökridå av en ulv som låtsas verka tycka det blir en tuff lek för goda.
Varför mig och inte q, som ju höll med? Den enda specialrollen vi har är ju ängeln.

Nu vill jag inte försvara Q, då jag inte är säker på hennes roll och jag har inte lyst att hjälpa lyan.

Min tanke är att om någon är spion kan dom jo lista fram vem som är ängeln med spioninfo och då ge ledtrådar till ängel/andra goda special roller, och därvid kan man hitta varandra. Nu är alla (förutom lyan) typ Clueless om varandra, och det gör det svårare.

Men jag har ingen aning om folks roller än, för lite att gå på än så länge, men tycker @Idahoe har några goda resonemang, iomed man i vanliga leker inte heller känner till varandra på goda sidan ;)

Mina färgläggningar i Loons inlägg för att tydliggöra vad jag syftar på

Jag stör mig mycket på första färg markeringen, för mig känns det typiskt gammal ulvvarning, Dessutom tycker jag inte det verkar viktigt att påpeka för sammanhanget då jag inte ser resten av inlägget som något som lätt skulle ses som ett försvar mot Q(det skulle ju annars kunna göra en sådan kommentar rimlig för att undvika missförstånd.)

Andra färgmarkeringen följer samma tema, som att hen verkligen vill trycka på att hon inte har koll. Vilket jag tycker känns ulvigt och överflödigt för det är första dagen i leken, vem har koll då liksom?

Jag har inte spelat med @Loons tidigare tror jag och det är möjligt att det är hens vanliga uttryckssätt.( då säger det ju inte så mycket) Men det skaver för mig och jag vill inte rösta på något kopplat till ängeldiskussionen eftersom jag tycker den fått alltför stort utrymme och framförallt för stort inflytande på folks röstningar så därför:

glömmerallt röstar på Loons

det får man ju inte göra :p Men undrar om det bara är det faktumet att Hemlig var först som du drev som fick dig att lägga rösten på henne och inte mig? :)
Ja men det svarade jag ju? :)

Det var ganska hugget som stucket och även @Idahoe och @Blacksmithfarm har ju tagit upp det ur olika synvinklar och då leken gick i stå så valde jag den som var först.

Det behöver inte vara skrivet i sten men det vore kul om det kom igång lite här. :)

Ja men det svarade jag ju? :)

Det var ganska hugget som stucket och även @Idahoe och @Blacksmithfarm har ju tagit upp det ur olika synvinklar och då leken gick i stå så valde jag den som var först.

Det behöver inte vara skrivet i sten men det vore kul om det kom igång lite här. :)
Om leken kom igång?
Den är redan igång tycker jag :p.
Jag har nog aldrig lekt en lek med en enda specialroll, så jag har svårt att se hur man ska kunna hitta vilken sida andra är på.

Lobelia röstar på LenaH

Jag ser eg inte direkt de uppenbara svårigheterna för ängeln - ängeln har ju aldrig någon info ändå utan måste förlita sig på att andra goda specialroller lyckas göra sig kända så däri ser jag ingen skillnad i den här leken gentemot vilken lek som helst?
Sure, om siaren är väldigt uppenbar så är det väl så att ängeln kanske skyddar den men åas är det ju lika uppenbart för ulvarna då och då har de ju huggsexa på de oskyddade istället.
Jag tänker nog att som ängeln har man alltid ändan bak och har ett jäkla nojande genom leken vem man ska skydda så just ängelns roll i den här leken förstår jag inte varför den skulle vara så annorlunda?
Det känns här som LenaH vill tona ner ängelns betydelse och tycker att folk nojar över den. Det känns lite ulvigt att göra det och samtidig misstänkliggöra de som diskuterar det. Det är inte mycket som hänt i leken, det som finns att diskutera i roll listan är ängeln

Lobelia röstar på LenaH

Det känns här som LenaH vill tona ner ängelns betydelse och tycker att folk nojar över den. Det känns lite ulvigt att göra det och samtidig misstänkliggöra de som diskuterar det. Det är inte mycket som hänt i leken, det som finns att diskutera i roll listan är ängeln
Men vad menar du att ängeln skulle ha för info även om det fanns andra specialroller med?

Men vad menar du att ängeln skulle ha för info även om det fanns andra specialroller med?
Har jag skrivit att ängeln skulle ha någon info?

I och för sig har ängeln potentiellt mer info än alla andra (vem ulvarna försökt äta om hon lyckas skydda rätt) men jag diskuterade inte infon direkt utan att du reagerade på att folk diskuterar det enda som finns att diskutera.

Har jag skrivit att ängeln skulle ha någon info?

I och för sig har ängeln potentiellt mer info än alla andra (vem ulvarna försökt äta om hon lyckas skydda rätt) men jag diskuterade inte infon direkt utan att du reagerade på att folk diskuterar det enda som finns att diskutera.
Nä diskutera det kan man väl göra men jag tyckte det nojades i onödan över att ängeln skulle ha svårt att hitta nån att skydda? Ängeln kan ju aldrig vara SÄKER på någon annan än sig själv ändå . :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar