Det gick ju ganska fort att läsa igenom det som skrivits :up:

3 bybor har åkt ur leken vi är då 10 kvar
varav 3 eller 4 är ulvar , beroende på hur många de är
vilket då ger på godas sida som är kvar i leken
1 ängel
5 eller 6 bybor

Jag är lite inne på samma fundering som @Blacksmithfarm (tror jag det var?) att ulvarna kan tänkas vilja ligga lågt och försöka vara anonyma och helst låta goda sköta att rösta ut goda .
Extra lätt för onda att smyga med i en lek med nästan bara bybor på goda sidan samt en ängel då , men också ingen som helst spioninfo

Det var ju väldigt många som hade en röst på sig igår - det var bara jag och hemlig som fick 2 Och det känns nära till hands att fundera över om det inte kan ha varit iaf en ulv som hade en röst på sig och det därmed kunde tnkas vilja garderas upp från ondas sida att goda hade flera röster på sig?
Om vi leker med tanken att det faktiskt var 2 eller fler ulvar som hade en röst på sig igår så känns det ju än mer troligt kanske att se till att en god hamnade i topp och vi vet ju att hemlig1 var god så lite fundersam är jag på @LenaH som lägger den andrarösten på hemlig faktiskt :idea:
Iofs så är det i så fall inget anonymt spelande av LenaH om hon nu skulle vara ond men iaf något jag noterar och vill fundera lite mer på

@Niyama som röstar på mig - tja hon kan bita sig fast och nu verkar hon ha spunnit loss på att jag "överreagerar" och visst så kan det ju kännas när man får en röst på sig sedan , jag röstade ju på Niyama igår som bekant...;)
Det är alltid svårt att veta vart man har Niyama så kan precis lika gärna vara god som ond för mig

Jag måste rösta nu, för ska natta sonen och sedan är det film med mannen.

Jag tycker att det jag reagerar mest på ör Sookie och resonemanget runt ängeln och hennes röst på Idahoe. Så min röst hamnar där idag.

Mirtai röstar på Sookie

Det undrar jag med, och var har alla varit hela dagen har ju knappt skrivits något på hela dagen? Bra för mig just nu dock för jag är trött och seg så det är skönt att inte ha så mycket att analysera med så kort tid kvar till deadline.
Jag har jobbat och sedan varit upptagen med en fölning :)

Jag vill rösta nu då det inte är helt säkert att jag kommer ha tillgång till dator ikväll.

Q och Niyama borde inte sitta i lyan tillsammans, för då borde Niyama röstat på någon annan. En av dem kan vara ulv, eller ingen. Men tror inte att båda är det.

Däremot undrar jag om det kan gömma sig en ulv bland de sena rösterna? En som sparade på sin röst ifall en kollega skulle behöva räddas? Tänker då att någon av de som röstade efter LenaH passar in där. När LenaHs röst kom så kunde lyan känna sig tryggare då en god hade två röster på sig.

Jag har målat grönt i citatet igen

Håller med om att det inte är troligt att Q och Niyama är ulvar båda två. Det gröna däremot ifrågasätter jag rejält, den typen av räddningar brukar väl ulvarna snarast försöka undvika? (Eller har det blivit vanligt under min frånvaro?). Sen kan det givetvis vara en eller flera ulvar bland de sena rösterna men inte av den orsaken tror jag.

Jag råkade somna, och måste se till att äta nåt nu. Jag reagerade på Sookie redan igår men viftade bort det med att hon är ny, eller snarare ville avvakta. Sen kom hon in inatt och svarade ganska långt om huruvida hon hade lätt att dra på sig misstankar eller ej, men bemötte ingenting om det jag och andra hade kommenterat. Jag hade velat se ett svar från henne, men behöver rösta nu och tycker det känns väldigt undanglidande att hon undvek det inatt och också att det hon skrev igår förvrängde vad Ida hade skrivit.
Niyama röstar på Sookie

Håller med om att det inte är troligt att Q och Niyama är ulvar båda två. Det gröna däremot ifrågasätter jag rejält, den typen av räddningar brukar väl ulvarna snarast försöka undvika? (Eller har det blivit vanligt under min frånvaro?). Sen kan det givetvis vara en eller flera ulvar bland de sena rösterna men inte av den orsaken tror jag.

Det förekommer mer nu än tidigare, även om det inte direkt är vanligt

Jag har ju som du kanske sett lite av samma fundering ang andrarösterna och jo- det har nog varit lite vanligare på senare tiden skulle jag tro
Om inte annat så kan det ju bli som ett alibi- att så skulle aaaaldrig en ulv göra - tex?

Röstlista DL1 21:30
12:51 Idahoe röstar på quarter4ever
17:08 Blacksmithfarm röstar på hemlig
17:28 quarter4ever röstar på Niyama
18:41 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
19:10 Sookie röstar på Idahoe
19:17 cirkus röstar på Sookie
19:54 hemlig röstar på glömmerallt
20:48 LenaH röstar på hemlig

20:53 glömmerallt röstar på Loons
21:08 Lobelia röstar på LenaH
21:23 Niyama röstar på quarter4ever

21:27 Artline röstar på Cirkus

hemlig: 2
quarter4ever: 2

Hemlig1 lynchad- bybo
Loons kickad bybo
Cirkus käkad -bybo

Lite anmärkningsvärt att varken Q eller Hemlig försökte rädda sig. Det talar i mina ögon för att Q eventuellt är god också. Att det inte kom upp fler för lynch utan stod mellan 2 stycken stärker den något vaga teorin.

Noterar också att LenaH inte röstar på @Snurrfian det kändes lite udda tills jag insåg att Snurris inte är med. I övrigt har jag svårt att gissa något alls utifrån omröstningen.

Jag har ju som du kanske sett lite av samma fundering ang andrarösterna och jo- det har nog varit lite vanligare på senare tiden skulle jag tro
Om inte annat så kan det ju bli som ett alibi- att så skulle aaaaldrig en ulv göra - tex?

Som alibi betraktat verkar det rätt dumt, sena avgörande röster brukar hamna under lupp. Visst kan räddningar förekomma men jag köper inte poängen med att vänta för sakens skull? Ju senare desto mer misstänkt blir det enligt mig? Jag är alltså tveksam just till att ulvarna skulle väntat och avaktat som någon sorts taktik, det köper jag inte.

Angående att Cirkus blev käkad, det brukar vara 2 prioriteter innan leken kommer igång. Skickliga spelare och de som fått spela länge de senast lekarna. @cirkus stämmer väl in på både (lite osäker på om hon åkt tidigt eller ej) och så inte konstigt. Det känns inte som ulvarna specifikt kan känna sig jagade /misstänkta just nu.

Jag är slut som artist och med väldigt lite att gå på är det svårt.

@quarter4ever - som jag skrev igår la jag en andraröst mest för att få fart på leken, om det ledde/leder till misstankar på mig är det helt ok! :D

Röstlista DL1 21:30
12:51 Idahoe röstar på quarter4ever
17:08 Blacksmithfarm röstar på hemlig
17:28 quarter4ever röstar på Niyama
18:41 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
19:10 Sookie röstar på Idahoe
19:17 cirkus röstar på Sookie
19:54 hemlig röstar på glömmerallt
20:48 LenaH röstar på hemlig

20:53 glömmerallt röstar på Loons
21:08 Lobelia röstar på LenaH
21:23 Niyama röstar på quarter4ever

21:27 Artline röstar på Cirkus

hemlig: 2
quarter4ever: 2

Hemlig1 lynchad- bybo
Loons kickad bybo
Cirkus käkad -bybo

Lite anmärkningsvärt att varken Q eller Hemlig försökte rädda sig. Det talar i mina ögon för att Q eventuellt är god också. Att det inte kom upp fler för lynch utan stod mellan 2 stycken stärker den något vaga teorin.

Noterar också att LenaH inte röstar på @Snurrfian det kändes lite udda tills jag insåg att Snurris inte är med. I övrigt har jag svårt att gissa något alls utifrån omröstningen.
Förmodligen undvek hon att rädda sig själv för att hemlig1 var god men utan viktig roll (dvs ängel) - och jo, jag hade skrivit så även om det inte var jag (dvs hemlig1) som rykt. Vad det säger om q vet jag dock inte.

hemlig2 röstar på glömmerallt då jag tror att hon genom det här inlägget nedan vill berätta hur ulvarna troligen inte gör. Dvs jag tror att hon sitter i lyan men vill försöka se oskyldig ut.

Som alibi betraktat verkar det rätt dumt, sena avgörande röster brukar hamna under lupp. Visst kan räddningar förekomma men jag köper inte poängen med att vänta för sakens skull? Ju senare desto mer misstänkt blir det enligt mig? Jag är alltså tveksam just till att ulvarna skulle väntat och avaktat som någon sorts taktik, det köper jag inte.

Vad gäller Q och hennes uteblivna räddning tänker jag att det troligen innebär att hon inte är ängel. Det gör mig tyvärr inte mycket klokare på om hon är bybo eller ulv...

DL2 21:30

16.36 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20.51 Mirtai röstar på Sookie

50.57 Niyama röstar på Sookie
21.12 hemlig2 röstar på glömmerallt

Lobelia 1
Sookie 2
glömmerallt 1

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar