Jag har målat grönt i citatet igen

Håller med om att det inte är troligt att Q och Niyama är ulvar båda två. Det gröna däremot ifrågasätter jag rejält, den typen av räddningar brukar väl ulvarna snarast försöka undvika? (Eller har det blivit vanligt under min frånvaro?). Sen kan det givetvis vara en eller flera ulvar bland de sena rösterna men inte av den orsaken tror jag.
Kanske inte väntat enbart av den anledningen. Men jag tror inte att det vore omöjligt att en ulv som ändå inte röstat eller teoriat mycket skulle rädda sin kollega om det hade behövts. Visst granskas sådana röster, men som någon sa så kan det bli alibi med.

Om det blivit vanligare eller ej vet jag däremot inte...

Jag har målat grönt i citatet igen

Håller med om att det inte är troligt att Q och Niyama är ulvar båda två. Det gröna däremot ifrågasätter jag rejält, den typen av räddningar brukar väl ulvarna snarast försöka undvika? (Eller har det blivit vanligt under min frånvaro?). Sen kan det givetvis vara en eller flera ulvar bland de sena rösterna men inte av den orsaken tror jag.

Ulvar gör lite hur som, de kan göra det ibland, lika ofta som de inte gör det.

Angående att Cirkus blev käkad, det brukar vara 2 prioriteter innan leken kommer igång. Skickliga spelare och de som fått spela länge de senast lekarna. @cirkus stämmer väl in på både (lite osäker på om hon åkt tidigt eller ej) och så inte konstigt. Det känns inte som ulvarna specifikt kan känna sig jagade /misstänkta just nu.

Instämmer, analysera det valet är inget jag lägger fokus.

I övrigt tycker jag @LenaH s röst på Hemlig 1 skaver lite också eller ganska mycket, dock är det ju inte så många som vill lägga en sån röst som ulv och jag minns inte riktigt LenaHs spelstil även om jag tror hon hade kunnat spela så "styrande"(En del ulvar försöker ju styra röstningarna medan andra mest försöker smyga.

Jag vill dock inte rösta på henne för hon tog ju faktiskt ställning istället för att bara fortsätta sprida rösterna. Men reösten gör att jag håller ett extra öga på henne

Vad gäller Q och hennes uteblivna räddning tänker jag att det troligen innebär att hon inte är ängel. Det gör mig tyvärr inte mycket klokare på om hon är bybo eller ulv...
Där håller jag med (om att hon troligtvis inte är ängel alltså) och fram till förra (?) leken hade jag satt henne som god men iom att hennes MO uppdagades då så är det svårt att veta.

I övrigt tycker jag @LenaH s röst på Hemlig 1 skaver lite också eller ganska mycket, dock är det ju inte så många som vill lägga en sån röst som ulv och jag minns inte riktigt LenaHs spelstil även om jag tror hon hade kunnat spela så "styrande"(En del ulvar försöker ju styra röstningarna medan andra mest försöker smyga.
jag har varit med om mer än en gång faktiskt :meh: att alla i lyan röstat på mig. i DL1 när jag varit god :arghh: och det gjorde de även i nästkommande röstningar i samma lek (dvs alla i lyan röstade på samma goda - iaf minst en gång till är ja säker på kanske var det två gånger till
Och alla bara "men så skulle ju inte onda göra ju?" tror att onda vann den leken - och jag är helt hundra på att LenaH satt i lyan den gången iaf :p

hemlig2 röstar på glömmerallt då jag tror att hon genom det här inlägget nedan vill berätta hur ulvarna troligen inte gör. Dvs jag tror att hon sitter i lyan men vill försöka se oskyldig ut.

Alltså den här rösten känns lite konstig, Har jag förståt rätt att du röstar på mig för att jag inte höll med om BSFs teori?

Instämmer, analysera det valet är inget jag lägger fokus.

Jag vill dock inte rösta på henne för hon tog ju faktiskt ställning istället för att bara fortsätta sprida rösterna. Men reösten gör att jag håller ett extra öga på henne
Jag tycker förklaringen nu från LenaH är suspekt
Jag är slut som artist och med väldigt lite att gå på är det svårt.

@quarter4ever - som jag skrev igår la jag en andraröst mest för att få fart på leken, om det ledde/leder till misstankar på mig är det helt ok! :D

Det låter inte som hon ens försökte hitta någon ulv. Röstar för att de roar henne....

jag har varit med om mer än en gång faktiskt :meh: att alla i lyan röstat på mig. i DL1 när jag varit god :arghh: och det gjorde de även i nästkommande röstningar i samma lek (dvs alla i lyan röstade på samma goda - iaf minst en gång till är ja säker på kanske var det två gånger till
Och alla bara "men så skulle ju inte onda göra ju?" tror att onda vann den leken - och jag är helt hundra på att LenaH satt i lyan den gången iaf :p
Det är lite olika hur jag spelar - allt beroende på hur inspirerad jag är. ;)
@Niyama skulle nog säga att jag räddar kollegor för så har hon hittat mig ett par gånger när jag varit ulv. :p

Jag tycker förklaringen nu från LenaH är suspekt

Det låter inte som hon ens försökte hitta någon ulv. Röstar för att de roar henne....
Jag leker för att det roar mig och när DL1 verkade bli en sån där DÖ när alla röstar på olika så ville jag få igång spelet.

Lobelia röstar på LenaH,

Det känns inte som hon letar ulvar när hon skriver:
Jag är slut som artist och med väldigt lite att gå på är det svårt.

@quarter4ever - som jag skrev igår la jag en andraröst mest för att få fart på leken, om det ledde/leder till misstankar på mig är det helt ok! :D

Jag känner mig inte övertygad i övrigt heller

Som alibi betraktat verkar det rätt dumt, sena avgörande röster brukar hamna under lupp. Visst kan räddningar förekomma men jag köper inte poängen med att vänta för sakens skull? Ju senare desto mer misstänkt blir det enligt mig? Jag är alltså tveksam just till att ulvarna skulle väntat och avaktat som någon sorts taktik, det köper jag inte.
Det här är ju en aning motsägelsefullt? Å ena sidan blir det mer misstänkt att avvakta, å andra sidan är du tveksam till att ulvarna skulle avvakta som en sorts taktik. Varför är det då mer misstänkt, om ulvar inte "borde" göra så?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar