• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är stolt att jag har hela 2 levande spelare efter mig i inläggsstatistiken :D Men nu är jag i stallet så blir inget mer förrän närmare DL.

Jag är stolt att jag har hela 2 levande spelare efter mig i inläggsstatistiken :D Men nu är jag i stallet så blir inget mer förrän närmare DL.

Haha, jag brukar tänka att jag iaf inte ligger sist på listan! Bara för att inse att de som ligger efter mig antingen dog dag 1 eller inte ens är med i leken :o

Jag är här men jag känner att jag änsålänge inte har något att ta upp som inte redan tagits upp.

Jag såg att någon funderade om min röst på G_O var en räddningsröst. Ja? Det skrev jag ju, jag ville rädda mig själv :angel:

När ni pratade om inläggsstatistik så gick jag in och kollade. Jag är förvånad över att jag låg så långt ner på listan. Jag får börja skriva kortare inlägg tror jag. Men alla vet ju att det är kvalitet och inte kvantitet som räknas ;).

Jag tycker absolut inte att vi ska sluta leta ulvar, jag tycker bara det känns konstigt att lägga större fokus på dem än tjuvarna. Jag tycker nämligen att tjuvarna verkar vara den starkaste sidan och även om de kan sno käket från ulvarna så känns det som en större hot för den goda sidan eftersom vi har fler förmågor att sno. Det är mitt resonemang men du får jättegärna förklara hur du tänker och varför det inte är viktigare att få ut tjuvarna än ulvarna. Jag är nybörjare så det är säkert något jag missar där.

För det första, detta är en förstadagsröst så ta det inte alltför hårt. Innan första DL så har de flesta noll koll och försöker hitta något att haka upp sig på. Inte desto mindre så tycker jag det är det är lite skumt att inrikta sig på den ena av motståndar/fiendegrupperna. Tjuvarna är klart den starkare av motståndargrupperna i och med att de har käket och är fler än tjuvarna (om nu inte LL varit god nog att bara ha två ulvar eller färre vilket borde vara helt osannolikt). Jag vet inte vilken som är jobbigast/är farligast motståndare. Det finns för mycket variabler med för att jag ska lyckas få till någon sannolikhetskalkyl.
För mig spelar det mindre roll vem vi får ut först, men får jag välja mellan två lika säkra, en tjuv och en ulv (det lär förmodligen inte inträffa dock) så går jag förmodligen på ulven först.

Väljer någon en av grupperna som så pass stark preferens som du gjorde så funderar jag lite smått om det är ulv du är som vill skydda dig själv och de sina även om det inte är så smart att skylta med det.

För det första, detta är en förstadagsröst så ta det inte alltför hårt. Innan första DL så har de flesta noll koll och försöker hitta något att haka upp sig på. Inte desto mindre så tycker jag det är det är lite skumt att inrikta sig på den ena av motståndar/fiendegrupperna. Tjuvarna är klart den starkare av motståndargrupperna i och med att de har käket och är fler än tjuvarna (om nu inte LL varit god nog att bara ha två ulvar eller färre vilket borde vara helt osannolikt). Jag vet inte vilken som är jobbigast/är farligast motståndare. Det finns för mycket variabler med för att jag ska lyckas få till någon sannolikhetskalkyl.
För mig spelar det mindre roll vem vi får ut först, men får jag välja mellan två lika säkra, en tjuv och en ulv (det lär förmodligen inte inträffa dock) så går jag förmodligen på ulven först.

Väljer någon en av grupperna som så pass stark preferens som du gjorde så funderar jag lite smått om det är ulv du är som vill skydda dig själv och de sina även om det inte är så smart att skylta med det.
Det jag har fetmarkerat antar jag ska vara ulvarna istället? Jag utgår från det och så får du rätta mig om jag har fel.

Jag tycker inte alls att ulvarna är starkare än tjuvarna trots att de är fler och att de kan käka. Jag har bara lekt i en lek med en tjuv och det var förra leken när Artline vann i nattdl 2 pga den förmågan (och för att jag är en klantig siare). Jag tycker dessutom vinstvillkoren är väldigt bra för tjuvarna men ungefär likvärdiga för ulvar och goda. Jag tycker absolut vi ska försöka lyncha ulvarna men det känns som en stor risk att tjuvarna vinner om vi inte lyckas få ut mästertjuven antingen idag eller imorgon.

Nä, jag hoppas ju att jag hade varit smartare än så om jag varit ulv :D. Känns för riskfyllt att skylta med det som jag gör. Det jag har skrivit är vad jag tycker och jag hade tyckt så oavsett sida, även om jag kanske inte skrivit det.

Jag känner att jag skrivit en del idag men liksom inte kommit med några funderingar än. Det hittar man ju varken tjuvar eller ulvar på. Får återkomma med mina funderingar när jag lyckats sammanställa dem på något bra sätt.

Röstlista DL1 kl 21.30

16.54 Hedinn röstar på Artline
18.05 Mirtai röstar på Snurrfian
20.08 cirkus röstar på Mirtai

Lyfter fram röstlistan, jag blir ju lite nojig när någon helt plötsligt ser ut att vilja rädda mig... Det är ju visserligen trevligt, men det får mig genast att fundera över vad @cirkus har för baktankar med det. :arghh:
På vilket sätt skulle cirkus vilja rädda dig? Hon måste ju rimligen rösta på någon. Utfallet här kan bli en röst på Art, vilket verkligen skulle se ut som en räddning, en röst på någon annan än dig och Art som i mina ögon är neutral. En 3:e röst om är udda är helt klart normal. Det tredje alternativet hade varit att rösta på dig.

Var är räddningen?

Nä, jag hoppas ju att jag hade varit smartare än så om jag varit ulv :D. Känns för riskfyllt att skylta med det som jag gör. Det jag har skrivit är vad jag tycker och jag hade tyckt så oavsett sida, även om jag kanske inte skrivit det.
Eller så hade man gjort det för att man aldrig skulle göra så och kommer därför undan med det. Jag körde starkt med det i en lek när jag diskuterade mina röster och min roll friskt. Det var skitkul (och så räddade jag livet på @LenaH 3-4 gånger :) ) ingen trodde att jag skulle göra så för att så gör man inte.

Jag är alltid skeptisk när någon verkar försvara mig/rädda mig i dl 1, hittills har det aldrig slagit fel, det brukar vara ulvar som stryker mig medhårs, även denna gång var det så. Hade jag varit kollega med Cirkus hade jag väl snarare försökt hålla en låg profil och inte nämnt det och hoppats på att någon mer tyckte som henne?
Men det var knappast något försvar. Det var den 3:e uddarösten av 3.

På vilket sätt skulle cirkus vilja rädda dig? Hon måste ju rimligen rösta på någon. Utfallet här kan bli en röst på Art, vilket verkligen skulle se ut som en räddning, en röst på någon annan än dig och Art som i mina ögon är neutral. En 3:e röst om är udda är helt klart normal. Det tredje alternativet hade varit att rösta på dig.

Var är räddningen?
Ligger du ett dygn efter? :p Frågan var uppe igår och jag svarade i morse:
Jag är alltid skeptisk när någon verkar försvara mig/rädda mig i dl 1, hittills har det aldrig slagit fel, det brukar vara ulvar som stryker mig medhårs, även denna gång var det så. Hade jag varit kollega med Cirkus hade jag väl snarare försökt hålla en låg profil och inte nämnt det och hoppats på att någon mer tyckte som henne?
Lite skumt är det att du inte har läst leken bättre så du har missat att andra har ställt frågan och fått svar? Eller försöker du hitta en anledning att rösta på mig och struntar i att frågan redan har fått ett svar?

Jag får väl också analysera röstlistan från igår och kan ju konstatera att de flesta funderingar ang vem som kan ha räddat vem redan gjorts.

Röstlista DL1 kl 21.30
21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH
21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo
21.26 Snurrfian röstar på Mirtai
21.27 quarter4ever röstar på cirkus
21.29 Mirtai ändrar sin röst till cirkus
21.30 Artline röstar på Hedinn.

@Mirtai - varför valde du cirkus och inte @Gabby_Ossi ?
Min tanke här är att ni två skulle kunna vara tjuvarna (för jag har avskrivit dig som ulv iaf ;)) för det är det enda scenariot som inte verkar genomtröskat.

Ligger du ett dygn efter? :p Frågan var uppe igår och jag svarade i morse:

Lite skumt är det att du inte har läst leken bättre så du har missat att andra har ställt frågan och fått svar? Eller försöker du hitta en anledning att rösta på mig och struntar i att frågan redan har fått ett svar?
Jag får mest känslan av att @Lobelia läser igenom leken igen och frågar vartefter hon undrar saker. Då har hon inte sett svaren än. Been there, done that också! :p

Jag får väl också analysera röstlistan från igår och kan ju konstatera att de flesta funderingar ang vem som kan ha räddat vem redan gjorts.

Röstlista DL1 kl 21.30
21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH
21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo
21.26 Snurrfian röstar på Mirtai
21.27 quarter4ever röstar på cirkus
21.29 Mirtai ändrar sin röst till cirkus
21.30 Artline röstar på Hedinn.

@Mirtai - varför valde du cirkus och inte @Gabby_Ossi ?
Min tanke här är att ni två skulle kunna vara tjuvarna (för jag har avskrivit dig som ulv iaf ;)) för det är det enda scenariot som inte verkar genomtröskat.

För att det inte stod i reglerna att att det var ok att motivera sin röst med att man vill rädda sig själv och cirkus var den som jag lättast kunde få ihop en teori om

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 757
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka