• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jepp felskrivning av mig, ulvar käkar inte tjuvar.
Jag tycker vi ska lyncha den vi kommer på spåren, ulv eller tjuv, strunt samma, men klart mästertjuven är klart frestande att lyncha, peka du ut henne så kan vi lyncha på en gång ;).
Låter som en bra plan förutsatt att vi inte lynchar alla ulvar innan mästertjuven är död :D. Tyvärr har jag ingen aning om vem mästertjuven är så jag kan inte peka ut någon åt dig.:cry:

Jag kommer inte hitta något mer misstänkt tror jag...

Röstar på en som jag tror kan vara tjuv. För det första pratar hon massor om tjuvarna vilket kan vara ett sätt att få oss att tro att hon inte är det.

För det andra känns hon inte så väldigt på i sitt spel (och då menar jag inte antalet inlägg, utan hur hon skriver) utan gör mest kommentarer och sånt på ett sätt som Q inte brukar göra när hon är god

För det tredje så lyfte @Ileo just ytterligare en intressant aspekt som gör mig ännu mer misstänksam

Mirtai röstar på Q

Låter som en bra plan förutsatt att vi inte lynchar alla ulvar innan mästertjuven är död :D. Tyvärr har jag ingen aning om vem mästertjuven är så jag kan inte peka ut någon åt dig.:cry:
Vinstvillkoren är väldigt förvirrande för mig, men det här tycker jag är intressant. Funderade om det var så att vi behövde lyncha tjuvar före ulvar.

I ljuset av vad Ileo skrev och att jag tycker Mirtai verkar trovärdig samt att jag inte har mer tid
Bollen röstar på q
Jag tycker att Mirtai teori är trovärdig och tror q är tjuv

Jag kikar lite på @Artline en ganska vag röst på Hedinn som visade sig god och vis av förra leken vet jag att hon är duktig på att flyta med och inte göra väsen av sig. :cautious: Det finns visserligen inget att reagera på men samtidigt gör det att jag vill hålla ögonen på henne, jag vägrar gå på samma nit en gång till :meh:

Jag kikar lite på @Artline en ganska vag röst på Hedinn som visade sig god och vis av förra leken vet jag att hon är duktig på att flyta med och inte göra väsen av sig. :cautious: Det finns visserligen inget att reagera på men samtidigt gör det att jag vill hålla ögonen på henne, jag vägrar gå på samma nit en gång till :meh:
Låter hälsosamt.

Jag har precis satt mig vid datorn. Hade tvätt som behövdes hängas upp

DL 2 kl 21.30
11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på q

Q 2
Ileo 1

Tror ingen mer har röstat än?

Jag förstår att du har det svårt med stora lekar @bollen__ men gör du det inte lite lätt för dig? Det känns som om du tar första bästa teori och flyter med på den utan att reflektera över andra, visserligen kan jag hålla med om att tanken om att Q skulle kunna vara tjuv inte är så tokig, men samtidigt så är ulvarna minst lika ivriga att få ut både tjuvarna och de goda så frågan är vad det säger om din roll. Det väcker ju även frågan om det är så att du sitter i lyan tillsammans med @LenaH och tanken var att Cirkus skulle ändra till G_O men missade det?

Äh, jag blir lite frustrerad för i den här leken borde så himla många kännas skumma mtp både tjuvar och ulvar men istället så känns ingen superskum?

Jag har i likhet med de flesta andra avskrivit dem som röstade på cirkus som lyamedlemmar men det var ju det där med tjuvarna då...

Jag är lite inne på att antingen @Mirtai eller @quarter4ever är tjuvar (för de lär inte vara det båda två) och då måste jag säga att Mirtai talat mer för sin sak än vad q har som mest pratat om tjuvar men utan att komma med några konkreta misstankar om vem/vilka de skulle vara?

Jag är smått förvirrad, har precis hunnit gå igenom leken och haft småfunderingar under vägen.
@Snurrfian verkar retlig idag, jag begriper fortfarande inte hennes logik kring att Cirkus skulle skyddat henne. Det gnager lite som om det kan vara planerat för att få oss att tro att de inte är i lyan tillsammans om någon av dem åker, men det är lite långsökt.

@Ileo är fullt inne på att jaga tjuvar, jag jagar dem i och för sig gärna men köper inte hela resonemanget men från det till att hon är ulv, kanske men inget direkt misstänkt. Det kan lika gärna vara omvänd logik att hon är tjuv och propsar på tjuvar för att vi ska tro att hon inte är det. Lite tveksamt.

@Mirtai s teori om att Q som tjatar om tjuvar faktiskt borde vara det också är intressant. Q är ännu mer insnöad på tjuvar än vad @Ileo är. Det var mycket om tjuvar och villkor för tjuvarnas vinst i Qs inlägg. Hon verkar rätt säker.

fasiken vad tiden rinner iväg idag

Bollen lägger lite av en ”hämdröst på Gabby” i DL1 och säger sedan idag att det var lite av en räddningsröst för att rädda kvar sig själv. Fram till bollen röstar på Gabby har alla bara en röst, Bollen lägger första Andrarösten. Vet inte vad det säger om bollen förutom att jag behöver se mer av henne. Det kan ju vara så att hon gjorde som mig å tog första bästa hon hade en teori om

Gabby röstar på bollen i DL1 med anledning av dennes beklagan över hemligs långa inlägg och tycker inte bollen varit så aktiv i ulvletandet. Tycker att diskussionen om vilka av ulvar/tjuvar som borde lynchas först fått för stor dimension och försöker se bort från den. Har sedan en del tankar som jag tycker är intressanta, bland annat om att eftersom ulvarnas nyckelroll åkte redan i Dl1 så lär de vara väldigt intresserade av att få ut kvarvarande ulvar så fort som möjligt och eftersom vi fick ut häxulven så behöver vi titta efter tjuvarna. Jag tycker hon har en poäng å får mig att ändra lite min tanke från igår att ulvarna var viktigast eftersom de kan käka.

Sen skriver hon att hon (Gabby) inne på samma spår som Artline tidigare med att det är lite udda att Snurrfian tycker Cirkus är skum och försöker rädda henne(?) men sedan följer henne i röstningen i Dl1. Jag har läst Snurrfians svar å jag vet inte, det är något där som gör att inte kan släppa henne helt.

Instämmer med flera andra att Mirtai och inte Q heller borde vara ulvar utifrån röstningen igår. Däremot kan någon av dem vara tjuv eller så är bägge goda.

Jag har bra skummat igenom leken idag och behöver verkligen läsa igenom dagens inlägg.

Men tidigare idag så tänkte jag att Q troligtvis inte är tjuv eftersom hon pratat mycket om dem. Jag måste verkligen läsa igenom Mirtais teorier ordentligt.

Tiden går för fort :arghh:

mirtai tycker jag - trots att hon röstar på mig nu O_o resonerat vettigt och kanske bara går på det hon tror sig hittat i leken så här långt?
Mer misstänksam är jag mot bollen som så snabbt följer rösten då jag tror det kan vara en ulv eller tjuv som ser en chans att få ut en på en annan sida
quarter4ever röstar på bollen__

Jag förstår att du har det svårt med stora lekar @bollen__ men gör du det inte lite lätt för dig? Det känns som om du tar första bästa teori och flyter med på den utan att reflektera över andra, visserligen kan jag hålla med om att tanken om att Q skulle kunna vara tjuv inte är så tokig, men samtidigt så är ulvarna minst lika ivriga att få ut både tjuvarna och de goda så frågan är vad det säger om din roll. Det väcker ju även frågan om det är så att du sitter i lyan tillsammans med @LenaH och tanken var att Cirkus skulle ändra till G_O men missade det?
Hur tänkte du nu? Skulle jag och @Bollen vara i lyan ihop för att bollen röstade på samma som jag? Och att cirkus (som ju bevisligen satt i lyan) skulle ändra? Cirkus var väl inte ens online vid DL så det hade väl varit smartare om vi nu var i lyan att följa cirkus röst på @Mirtai om vi nu skulle outa oss så?

Nu seglar du upp på misstankelistan också.

Jag funderar på om jag ska följa din röst på q, jag tyckte din motivering var rimlig och det är skumt att hon missade något som jag såg. Men tänk om det är du som är tjuven och luras :arghh:

Kan inte säga så mycket mer än jag redan gjort, du har ju varit inne på henne tidigare också på egen hand. Det var ditt inlägg som gav mig sista biten

Hur tänkte du nu? Skulle jag och @Bollen vara i lyan ihop för att bollen röstade på samma som jag? Och att cirkus (som ju bevisligen satt i lyan) skulle ändra? Cirkus var väl inte ens online vid DL så det hade väl varit smartare om vi nu var i lyan att följa cirkus röst på @Mirtai om vi nu skulle outa oss så?

Nu seglar du upp på misstankelistan också.
O_o Hur vet du att Cirkus inte var online vid DL? Jag försöker se lite olika varianter på saker och lite möjliga scenarion.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 758
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka