• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte övertygad om att Mirtai har fel i sin teori om Lobelia men eftersom det är dag 4 (väl?) så känns det som det är ok att diskutera specialroller och med den roll jag tror de flesta placerat Mirtai på så finns det ju ingen specialinfo efter dag 2 när vi lynchade q. Värt att tänka på.

Fast det fanns ju info ute i leken, siaren kan dela ut sior och spionen kan få info. Så helt infolöst är det ju inte

Röstlista DL4 kl 22

18.48 Mirtai röstar på Lobelia
18.53 bollen röstar på Lobelia
19.29 Lobelia röstar på Artline
20.02 Paddington röstar på Lobelia

21.10 LenaH röstar på Paddington

Lobelia 3
artline 1
Paddington 1

Fast det fanns ju info ute i leken, siaren kan dela ut sior och spionen kan få info. Så helt infolöst är det ju inte
Ja, men har du sett något tecken på att någon ond/tjuv är siad sen q?
Och spioninfon var ju rätt kraftigt begränsad och det enda jag hittar där är ju att hemlig fått info om Gabby.

Jag tror jag har lyckats lista ut Paddingtons roll och hennes resonemang känns vettiga. Mirtai tror jag också är god. Det betyder att det finns fyra personer kvar där jag tror att två är ulvar och en är tjuv. Det borde ju gå att pricka en ulv eller tjuv då tänker jag.

Lobelia tror folk är tjuv, jag tycker att argumenten för det är ganska svaga (eller så har jag helt enkelt inte förstått dem?) men det finns inget som säger emot det. Hennes röst på q kom så pass sent att hon kan ha trott att det var kört och alibiröstat.

LenaH känner jag mig väldigt osäker på. Hon röstade på Snurrfian dl2 och dl3 vilket borde tyda på att hon inte är ulv men det kan ju ha varit alibiröster. Hon var en av dem som inte röstade på q så för mig är hon en möjlig tjuv.

bollen_ Jag tyckte hennes röst nu känns väldigt lätt? Annars har jag inte särskilt mycket att anmärka på.

Artline röstade på Snurrfian dl2 och dl3. Men rösterna kom så pass sent att det redan stod klart vilka som skulle lynchas. Därför skulle det mycket väl kunna vara alibiröster. Hon är också en möjlig tjuv.

Jag tror jag har lyckats lista ut Paddingtons roll och hennes resonemang känns vettiga. Mirtai tror jag också är god. Det betyder att det finns fyra personer kvar där jag tror att två är ulvar och en är tjuv. Det borde ju gå att pricka en ulv eller tjuv då tänker jag.

Lobelia tror folk är tjuv, jag tycker att argumenten för det är ganska svaga (eller så har jag helt enkelt inte förstått dem?) men det finns inget som säger emot det. Hennes röst på q kom så pass sent att hon kan ha trott att det var kört och alibiröstat.

LenaH känner jag mig väldigt osäker på. Hon röstade på Snurrfian dl2 och dl3 vilket borde tyda på att hon inte är ulv men det kan ju ha varit alibiröster. Hon var en av dem som inte röstade på q så för mig är hon en möjlig tjuv.

bollen_ Jag tyckte hennes röst nu känns väldigt lätt? Annars har jag inte särskilt mycket att anmärka på.

Artline röstade på Snurrfian dl2 och dl3. Men rösterna kom så pass sent att det redan stod klart vilka som skulle lynchas. Därför skulle det mycket väl kunna vara alibiröster. Hon är också en möjlig tjuv.
Det känns nästan som att du försvarar lobelia lite?

Vad är det som gör att du tror paddi är god? Jag har inte lagt märke till något som tyder på en god roll. Vad har jag missat?

Det gört väl jag också isf för jag ser inte fler tjuvtecken hos Lobelia än hos Paddi? Visst, Lobelia kan absolut vara tjuven men jag tycker Mirtai lever lite högt på gamla meriter och att Gabby hade idéer om Lobelia men ingen av dem kan ju haft nån fakta att luta sig mot.

Nä, det är inget försök att försvara Lobelia. Hon kan absolut vara tjuv det säger jag inte emot. Men jag fattar inte riktigt resonemanget som ligger bakom. Du får jättegärna förklara för mig, det känns som jag missar något som ni andra ser.

Vad är det som gör att du tror paddi är god? Jag har inte lagt märke till något som tyder på en god roll. Vad har jag missat?
@Lobelia - jag har för övrigt inga problem med att du misstänker mig och/eller röstar på mig, jag är inte den viktigaste personen här i leken.
Jag tolkar "inte den viktigaste personen här i leken" som "jag är bybo". Men jag kan ha fel och när jag tänker efter så kan det vara ett sätt att leda bort misstankar också. Men ja, jag lutar nog åt det i alla fall.

Det gört väl jag också isf för jag ser inte fler tjuvtecken hos Lobelia än hos Paddi? Visst, Lobelia kan absolut vara tjuven men jag tycker Mirtai lever lite högt på gamla meriter och att Gabby hade idéer om Lobelia men ingen av dem kan ju haft nån fakta att luta sig mot.

Och hur vet du det? Och nu känns det som du försöker få det till att ingen info fanns?

Läs de här inläggen från Gabby så får jag iaf en annan känsla. Jag vet ju inte, men jag kan tro, framförallt baserat på när hon skrev inläggen, det första precis efter natt-DL och det andra strax före en annan.

Drar upp det här inlägget från Artline nu när vi vet att cirkus och Snurrfian faktiskt var kollegor. Artline är här den första som tar upp Snurrs "överreaktion" på cirkus röst. Skulle hon göra det som deras kollega? Samtidigt så skriver hon att "ska jag gå på känsla så tror jag inte ni är kollegor". Kanske ändå är ett sätt att ge sig själv lite alibi... Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta inlägget men känner att det är en viktig pusselbit att ha med sig.

Snurris svarar såhär

Så nej, hon höll ju inte låg profil ;). Kanske kör Artline på samma taktik som Snurris och "drar upp" koppling just för att "så borde inte en ulv göra"? Också detta ett inlägg som är bra att komma ihåg hur man nu än vill tolka det.

Sedan tänker jag mer på det här med den kvarvarande tjuven. Fortfarande inte viktigast att få ut men om siaren skulle åka måste vi ju få korn på den. Kan även vara bra om man vill använda uteslutningsmetoden för att hitta ulvar. Drar fram DL2-röstningen igen:

11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på q

21.21 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
21.27 Lobelia röstar på Q
21.28 Snurrfian röstar på q
21.28 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Ileo röstar på quarter4ever
21.29 LenaH röstar på Snurrfian
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 Q röstar på snurrfian

Hemlig lade en tidig röst på Ileo eftersom hon jobbade hela kvällen så den går inte att läsa ut så mycket från. Mirtai eller bollen tror jag inte är tjuv eftersom de lade såpass tidiga röster. Sedan kom min röst och även om det formellt inte var klart då så hade Ileo tidigare varit inne på att hon ev skulle följa Mirtais röst, och även om Snurrfian inte fått någon röst på sig då ännu var hon ju mycket uppe på tapeten och visste nog att hon riskerade att få röster. Så det var ganska lätt att gissa sig till att även hon skulle lägga sin röst på den som hade flest röster. I detta läget vågade nog inbrottstjuven inte lita på att alla övriga kvarvarande skulle rösta på samma, utan såg till att slänga in en alibiröst på q, eftersom det enda sättet att vinna efter att mästertjuven åkt ut är att hålla sig vid liv. Och även om q skulle klarat sig i DL2 hade hon fått så mycket ögon på sig att hon troligtvis inte skulle överleva tills leken var slut och då skulle kumpanen ha avslöjat sig i onödan. Med detta resonemang så hamnar @Lobelia högst upp som inbrottstjuvskandidat.
Läser man igenom q's inlägg så är det väldigt tyst om Lobelia, vet knappt om hon nämner henne en enda gång. Detta ser jag som ett sätt att distansera sig från sin kollega.
Drar upp det här inlägget från Artline nu när vi vet att cirkus och Snurrfian faktiskt var kollegor. Artline är här den första som tar upp Snurrs "överreaktion" på cirkus röst. Skulle hon göra det som deras kollega? Samtidigt så skriver hon att "ska jag gå på känsla så tror jag inte ni är kollegor". Kanske ändå är ett sätt att ge sig själv lite alibi... Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta inlägget men känner att det är en viktig pusselbit att ha med sig.

Snurris svarar såhär

Så nej, hon höll ju inte låg profil ;). Kanske kör Artline på samma taktik som Snurris och "drar upp" koppling just för att "så borde inte en ulv göra"? Också detta ett inlägg som är bra att komma ihåg hur man nu än vill tolka det.

Sedan tänker jag mer på det här med den kvarvarande tjuven. Fortfarande inte viktigast att få ut men om siaren skulle åka måste vi ju få korn på den. Kan även vara bra om man vill använda uteslutningsmetoden för att hitta ulvar. Drar fram DL2-röstningen igen:

11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på q

21.21 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
21.27 Lobelia röstar på Q
21.28 Snurrfian röstar på q
21.28 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Ileo röstar på quarter4ever
21.29 LenaH röstar på Snurrfian
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 Q röstar på snurrfian

Hemlig lade en tidig röst på Ileo eftersom hon jobbade hela kvällen så den går inte att läsa ut så mycket från. Mirtai eller bollen tror jag inte är tjuv eftersom de lade såpass tidiga röster. Sedan kom min röst och även om det formellt inte var klart då så hade Ileo tidigare varit inne på att hon ev skulle följa Mirtais röst, och även om Snurrfian inte fått någon röst på sig då ännu var hon ju mycket uppe på tapeten och visste nog att hon riskerade att få röster. Så det var ganska lätt att gissa sig till att även hon skulle lägga sin röst på den som hade flest röster. I detta läget vågade nog inbrottstjuven inte lita på att alla övriga kvarvarande skulle rösta på samma, utan såg till att slänga in en alibiröst på q, eftersom det enda sättet att vinna efter att mästertjuven åkt ut är att hålla sig vid liv. Och även om q skulle klarat sig i DL2 hade hon fått så mycket ögon på sig att hon troligtvis inte skulle överleva tills leken var slut och då skulle kumpanen ha avslöjat sig i onödan. Med detta resonemang så hamnar @Lobelia högst upp som inbrottstjuvskandidat.
Läser man igenom q's inlägg så är det väldigt tyst om Lobelia, vet knappt om hon nämner henne en enda gång. Detta ser jag som ett sätt att distansera sig från sin kollega.

Jag tror visst att inbrottstjuven kan ha röstat på q, kanske inte precis i början eller efter att det började röstas på Snurrfian men när det såg ut som att "alla" skulle rösta på q kan den nog ha slängt in en röst just för att få alibi från dem som kanske tänker som du gjorde nu. Nu när mästertjuven åkte är ju tjuvarnas enda chans att vinna om inbrottstjuven håller sig vid liv. Så jag skulle vilja lägga till @Lobelia som möjlig inbrottstjuv. Kanske även @Snurrfian och @Ileo men tycker inte deras spel i övrigt och interaktion med q pekar så mycket på det.

Håller för övrigt med om att vi inte behöver fokusera på inbrottstjuven just nu. Men vill inte att folk ska utesluta att den kan ha röstat på q.

Jag tolkar "inte den viktigaste personen här i leken" som "jag är bybo". Men jag kan ha fel och när jag tänker efter så kan det vara ett sätt att leda bort misstankar också. Men ja, jag lutar nog åt det i alla fall.
Det är också så ulvar/tjuvar försöker gömma sig, genom att låtsas vara bybor för det är svårare att låtsas att man har en specialroll för då riskerar man att den riktiga innehavaren av rollen protesterar. :)

Och hur vet du det? Och nu känns det som du försöker få det till att ingen info fanns?

Läs de här inläggen från Gabby så får jag iaf en annan känsla. Jag vet ju inte, men jag kan tro, framförallt baserat på när hon skrev inläggen, det första precis efter natt-DL och det andra strax före en annan.
Och nu fattar jag rösterna på Lobelia!
Ileo röstar på Lobelia för jag tror hon har blivit siad som tjuv.

Röstlista DL4 kl 22

18.48 Mirtai röstar på Lobelia
18.53 bollen röstar på Lobelia
19.29 Lobelia röstar på Artline
20.02 Paddington röstar på Lobelia

21.10 LenaH röstar på Paddington
21.47 Ileo röstar på Lobelia

Lobelia 4
artline 1
Paddington 1

Men va?? Det kronologiskt första (som du lagt sist) kan ju inte vara en reflektion på en sia för då skulle hon ju inte röstat på Artline den dagen??
Och det kronologiskt andra är ju FÖRE nattDL??

Om jag inte var så övertygad om vilken roll du har skulle jag börja undra över din agenda!

Men va?? Det kronologiskt första (som du lagt sist) kan ju inte vara en reflektion på en sia för då skulle hon ju inte röstat på Artline den dagen??

Om jag inte var så övertygad om vilken roll du har skulle jag börja undra över din agenda!
Jag tänker på denna texten: Håller för övrigt med om att vi inte behöver fokusera på inbrottstjuven just nu. Men vill inte att folk ska utesluta att den kan ha röstat på q.

Hon kanske hellre ville lyncha en ulv?

Jag tänker på denna texten: Håller för övrigt med om att vi inte behöver fokusera på inbrottstjuven just nu. Men vill inte att folk ska utesluta att den kan ha röstat på q.

Hon kanske hellre ville lyncha en ulv?
Men om man siat en tjuv, röstar man då på någon annan (dig) utan att ha en aning?

Nej, jag tror ff inte att Lobelia är siad.

ja, jag la dem i fel ordning, my misstake

men självklart kommer det första efter natt-DL och det andra strax före. 1. Hon kan ha fått svaret på en sia. 2. Hon är rädd att bli äten och vill lämna ett testamente.

Men igen, jag bara tror att det är så, jag kan ha helt fel. Det har ju hänt förr...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 007
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI