Drar upp det här inlägget från Artline nu när vi vet att cirkus och Snurrfian faktiskt var kollegor. Artline är här den första som tar upp Snurrs "överreaktion" på cirkus röst. Skulle hon göra det som deras kollega? Samtidigt så skriver hon att "ska jag gå på känsla så tror jag inte ni är kollegor". Kanske ändå är ett sätt att ge sig själv lite alibi... Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta inlägget men känner att det är en viktig pusselbit att ha med sig.
Snurris svarar såhär
Så nej, hon höll ju inte låg profil

. Kanske kör Artline på samma taktik som Snurris och "drar upp" koppling just för att "så borde inte en ulv göra"? Också detta ett inlägg som är bra att komma ihåg hur man nu än vill tolka det.
Sedan tänker jag mer på det här med den kvarvarande tjuven. Fortfarande inte viktigast att få ut men om siaren skulle åka måste vi ju få korn på den. Kan även vara bra om man vill använda uteslutningsmetoden för att hitta ulvar. Drar fram DL2-röstningen igen:
11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på q
21.21 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
21.27 Lobelia röstar på Q
21.28 Snurrfian röstar på q
21.28 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Ileo röstar på quarter4ever
21.29 LenaH röstar på Snurrfian
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 Q röstar på snurrfian
Hemlig lade en tidig röst på Ileo eftersom hon jobbade hela kvällen så den går inte att läsa ut så mycket från. Mirtai eller bollen tror jag inte är tjuv eftersom de lade såpass tidiga röster. Sedan kom min röst och även om det formellt inte var klart då så hade Ileo tidigare varit inne på att hon ev skulle följa Mirtais röst, och även om Snurrfian inte fått någon röst på sig då ännu var hon ju mycket uppe på tapeten och visste nog att hon riskerade att få röster. Så det var ganska lätt att gissa sig till att även hon skulle lägga sin röst på den som hade flest röster. I detta läget vågade nog inbrottstjuven inte lita på att alla övriga kvarvarande skulle rösta på samma, utan såg till att slänga in en alibiröst på q, eftersom det enda sättet att vinna efter att mästertjuven åkt ut är att hålla sig vid liv. Och även om q skulle klarat sig i DL2 hade hon fått så mycket ögon på sig att hon troligtvis inte skulle överleva tills leken var slut och då skulle kumpanen ha avslöjat sig i onödan. Med detta resonemang så hamnar
@Lobelia högst upp som inbrottstjuvskandidat.
Läser man igenom q's inlägg så är det väldigt tyst om Lobelia, vet knappt om hon nämner henne en enda gång. Detta ser jag som ett sätt att distansera sig från sin kollega.