Det här blir ju som igår :arghh: alltså bra om det är en ulv som åker men säkert alibiröster.
Om cirkus är ulv, så blir det säkert alibiröster på henne. Annars myser väl ulvarna och hakar på ändå... :meh:
Men åtminstone jag har inte så många alternativ just nu att rösta på känner jag...

Om cirkus är ulv, så blir det säkert alibiröster på henne. Annars myser väl ulvarna och hakar på ändå... :meh:
Men åtminstone jag har inte så många alternativ just nu att rösta på känner jag...
fast om det står 3-3 är det väl inte så säkert att det kommer alibiröster?
Eller jo det kan ju verka så kanske
Men även idag är det ju ett sådant läge -iom Lobelias avhopp - att man får se upp med ändringsröster i sista stund om det nu är lika-läge

Nä, jag har inte heller några alternativ. Vill lita på Art men jag vet inte. Orkar inte riktigt gå igenom leken nu heller.

fast om det står 3-3 är det väl inte så säkert att det kommer alibiröster?
Eller jo det kan ju verka så kanske
Men även idag är det ju ett sådant läge -iom Lobelias avhopp - att man får se upp med ändringsröster i sista stund om det nu är lika-läge
Men dessa röständringar är ju bara relevanta om goda inte samlat sina röster utan röstat på flera olika. Annars kan de på sin höjd få till lottning med 50/50 chans

Om det nu är så att jag är ulv - undrar jag en sak här - alibiRÖSTER vet du hur många ulvar det är?

Jag blir lika förvånad som över att Ottlia tyckte hon hade dålig röststatistik fast det fanns några som var oavslöjade. Samma sak som att hon ansåg att det var minst en ulv som röstat på MM igår när det låg 4 röster.

Men dessa röständringar är ju bara relevanta om goda inte samlat sina röster utan röstat på flera olika. Annars kan de på sin höjd få till lottning med 50/50 chans
Fortfarande kan en lottning vara en chans för dem ffa om de kan ha fått span på ängeln och går all in för att få ut den? För då har de ju garanterade käk sedan?
Men jag kanske är färgad av att jag själv som ond gärna spelar fullt ut på att "våga och vinn!"

Niyama röstar på cirkus
för att jag misstänker att MM slängde iväg en röst på en kollega dag 1. Dag 3 tror jag cirkus såg åt vilket håll det gick för MM och försökte skaffa sig alibi genom att lägga första rösten.

Kommer nån med nåt bra argument är jag beredd att ändra.

Om det nu är så att jag är ulv - undrar jag en sak här - alibiRÖSTER vet du hur många ulvar det är?

Jag blir lika förvånad som över att Ottlia tyckte hon hade dålig röststatistik fast det fanns några som var oavslöjade. Samma sak som att hon ansåg att det var minst en ulv som röstat på MM igår när det låg 4 röster.
Jag kan inte svara för Ottilia såklart ;)
Men jag har i tidigare inlägg ikväll skrivit om hur många det skulle kunna vara av olika roller. Och det skulle kunna vara en röst eller två röster eller kanske till och med ingen om du vore ensam kvar. Jag vet inte hur nödvändigt det är att skriva ut det varje gång, menmen...

Ja jag tyckte jag hade dålig statistik, hade ju röstat på killaloe och lenis som var goda och sedan var jag inte med och röstade ut MM eftersom jag var rädd för ulvdrev även om jag hade mina misstankar.. Har nog fastnat lite i att tro att leken startade med 4 ulvar med tanke på vad folk skrev om fördelningen i början och LLs förkärlek för de onda.

Nu idag känner jag att det är lite läskigt med drevet mot Cirkus. Men vet knappt ut eller in.

Jag tycker Q ofta fiskar. Och att hon petar i allt och vrider och vänder och ser alla möjliga och omöjliga saker. Alltså oavsett roll.
Det har du rätt i men det var så tydligt att hon kollade om hon blivit siad. Speciellt i en kommentar till Cirkus. Det borde tyda på att de inte är i lyan ihop men man vet aldrig med Q.

Alltså, nu är det bara jag och Cirkus kvar som ska rösta och jag känner fortfarande att jag inte har något vidare grepp om Q eller idahoe.
Har läst igenom Niyamas och Lobelias meningsskiljaktigheter och det enda jag får ut av det är att de inte förstod varandra och Lobelia var misstänksam.

Artline drevade på mot MM, det gör att jag håller henne mot det goda hållet när jag nu med facit i hand vet att MM var ond. Eftersom jag håller Artline åt det god hållet vågar jag också lita på hennes uppgift om att alibiröster är vanliga.

Kan fortfarande inte riktigt släppa Niyamas inlägg innan Lenis åkte ut. Niyama har dock sedan även skrivit liknande tankar innan MM åkte ut men innan DL. Kanske ett sätt att evenutellt se om man kunde blåsa liv i en räddningsaktion (som också hade viss effekt på min egen rädsla för drev) Niyama har även dirivt ganska hårt mot Lobelia utan att jag har kunnat se att det funnits skäl till misstankar mot Lobelia. Det gör att jag är fortsatt misstänksam mot Niyamama

Sjäv undrar jag hur det kan bli ett sånt drev mot mig. Antingen är Artline hin håle själv eller bara icke-läskunnig (som alla ugglor - visst har de dålig syn). Jag tycker ju att hennes förklaringar inte alls håller ihop . Det som gäller för den ena gällde inte för den andre. Me don't like. Känns som om hon kör en regisserad historia. Sen blir jag bekymrad över hur det bara rasar på - i en sån takt så gömmer sig ulvarna hur lätt som helst. För mig kan ju alla vara ulvar just nu. Det som kanske sticker ut är Ottilia som inte röstade på MM igår - det tycker jag var vågat, spelat, hon följde inte ett drev även om det var emot en ond. Jag tror inte att en ond inte hade stuckit ut så - de tenderar att försöka vara så osynliga det bara går, dessutom så tror jag att hennes misstag faktiskt är mer åt vimsiga god hållet.

Idahoe känns så otroligt följsam hon har inte kommit med mycket eget nu på slutet utan följer med utan att ens notera några andra än de som drevet gått emot, liksom Q som iofs har inläggsdiarré men jag vet inte riktigt hur det är med substansen (lite samma som med Ida faktiskt) och Niyama som verkar ha tappat sugen lite och det förstår jag. Niyama har tidigare varit lite knepig med sina ångest innanDL kommentarer. Och en sak är ju säker - hon och Lobelia satt inte i lyan ihop. Jag tycker för övrigt att Niyama alltid tillför andra dimensioner i lekarna med sina frågor.

cirkus röstar på Artline jag tycker att hon svajar omkring och har hakat upp sig på något. Det ser ut som om hon är siare, men eftersom jag vet min roll vet jag också vad hon pysslar med. Det känns otroligt svårt att vända detta, men mina två cent är att hon har regisserat hela historien om varför det är vettigt att rösta på mig. Sen så följer alla så snällt med och lyan skrattar byxorna av sig.

Artline drevade på mot MM, det gör att jag håller henne mot det goda hållet när jag nu med facit i hand vet att MM var ond. Eftersom jag håller Artline åt det god hållet vågar jag också lita på hennes uppgift om att alibiröster är vanliga.

Ja det gjorde hon, men efter förrförra DL var det jag som började med att vi måste gå igenom rösterna på Lenis allra först och att MM vavr den som absolut stack ut. Så att hon drevade håller jag inte med om

Alltså hm.. jag vet varken in eller ut. och då försöker jag titta på röster och försöka dra slutsatser som är omöjliga med alibiröster och sånt.

Men, Mirtai röstade på Q första DL och blev sedan käk. Sedan röstade Killaloe på MM, som vi vet var ulv, och blev käk. Q var även en av dem som hakade på mot MM när loppet redan var kört.

Visst att Cirkus röst på MM kunde varit en alibiröst men hon var ändå tidigt med och luftade misstankar mot MM.

Att cirkus skriver att Artline verkar som en siare men eftersom Cirkus vet sin roll vet hon vad artline pysslar med. Är cirkus siare är ju det en väldigt tydlig hint om att hon borde räddas och kanske att även artline är siad. Samtiidigt undrar jag om en siare skulle våga vara så tydlig ?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 491
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar