@Lobelia och @Niyama
Jag försöker inte försvara någon av er, men ofta beror ju såna här diskussioner på att man missförstår varandra vilket är synd.
Ni gör såklart som ni vill men jag hoppas folk vill fortsätta leka :)

Så, nu ska jag äta middag och inte lägga mig i mera

Du kan inte se att lyan valde att käka Killa just för att hon kopplat ihop mig och MM och sen tänka ett steg till.... Om MM sen åker (som den ulv hon var) så är det klart att misstankarna hamnar på mig - du har ingen tanke om att det var just så lyan tänkte? Jag är rädd att du i själva verket sitter här och talar om hur regin såg ut. Eller så är du en god som håller på att trilla i deras fälla.

Sten i glashus? Jag tycker faktiskt att du svamlar big time. Det är väl inte så särskilt märkligt att vilja granska de som faktiskt röstade på den som såg ut som siare? Jag fattade ju inte det förrän efter DL och hon hade åkt och folk började ta upp det öppet. Hade jag fattat det tidigare hade jag inte röstat på dig. Tycker du alltså att det var fel av mig att rösta på MM (det kan jag iofs förstå om du sitter i lyan)? Hon var den jag hade mest på av de tre som röstat på Lenis.

Jag funderar fortfarande på Cirkus. Jag tror att MM alibi röstade i första DL. Igår tror jag Cirkus anade att det var kört för MM och röstade då tidigt, dels för alibi och för att ta avstånd ifrån MM/cirkus sambandet.

Jag tror Killa var något på spåret. En annan anledning till varför jag tror att Cirkus är ond är pågrund av rösten på mig i dl 2. Cirkus röstade på mig efter Lenis haft mig som god för att sedan, igår misstänka de som röstade på Lenis. Lite kasta sten i glashus kan jag tycka

Återkommer lite senare

Det är ju lustigt att du vänder kappan helt om. Min röst på dig är skum, men om Lobelia hade varit ulv så hade hon låtit bli att rösta på dig just pga att du såg siad ut. Ulvarna borde ju rimligen trott att du var siad god av Lenis. Så jag håller med dig om att en ulv borde inte röstat på dig, så varför är min röst skum?

Lobelia: Jag tror hon kan vara god på sättet hon frågade ut mig igår, det kändes som ett förhör ifrån en god för att kolla om jag vore ulv. Med tanke på våran konversation under gårdagen så hade det inte varit konstigt om hon hade röstat på mig. Men jag vet inte vore hon ulv så kan hon ha låtit bli att rösta på mig pågrund av ulvarna trodde jag blivit siad.

Miniuppdatering!

Mitt uppe i djurskötarnas fikapaus började det skrikas och skränas en massa, och de for upp för att ta reda på vad som hände. Ännu en "alienuggla" (som den börjat kallas), det här gick ju inte an. Den flyttades snabbt vidare till karantän.

CrMsGT0WEAAojOR_zpsvs8hx1py.jpg

(Lobelia var bybo)

Ok nu har jag fixat stall och även matat mig själv :)

Jag vet själv hur lätt hänt det är att ta illa vid sig eller tro att nån ogillar en osv i lekarna - been there - done that! Och tror nog att det mest handlar om ett missförstånd som ingen kunnat släppa åt båda håll
Lite mer lekrelaterat så kan det också bero på olika sidor att man känner sig jagad och ifrågasatt orättvist

Jag funderar vidare på Ottilia som jag hittills inte fått nån rätsida på

Jag funderar också på cirkus- kan det vara så enkelt som att MM la en alibiröst på henne i första DL? Samtidigt tycker jag att det kan tala lite för henne att la första rösten igår på MM trots allt- men det kanske man inte ska anta bara rakt av? Lite ögonen på sig från mig idag
NIyama/ Lobelia ja där har jag väl inte ändrat åsikt sedan igår- tror definitvt inte att båda är i lyan- den slutsatsen kan man ju dra av deras kontrovers iaf.

Idahoe smyger med lite tycker jag och var snabb att hugga på Lenis och la dessutom en uddaröst på Ottilia i första DL kan kanske även det vara en alibiröst?
Artline har jag inte direkt placerat i leken än, men hennes teoriande genom hela leken får mig ändå att om inte placera henne som god så i vilket fall inte på min lista över de jag vill syna idag.

Miniuppdatering!

Mitt uppe i djurskötarnas fikapaus började det skrikas och skränas en massa, och de for upp för att ta reda på vad som hände. Ännu en "alienuggla" (som den börjat kallas), det här gick ju inte an. Den flyttades snabbt vidare till karantän.

CrMsGT0WEAAojOR_zpsvs8hx1py.jpg

(Lobelia var bybo)
och så kom denna uppdateringen medans jag skrev mitt inlägg nyss
Så Lobelia var god: då är det bara frågan vart Niyama hör hemma? God hon också , eller är hon ond?

Hmmm jag har ju varit misstänksam mot Artline.. med facit i hand när det visade sig att MM var ulv så tror jag inte att Artine som ulv hade vågat rösta på MM både DL 2 och DL 3. Tänker at någon enstaka alibi röst här och var kan man ju våga sig på men att fortsätta rösta en andraröst på en ulvkollega tror jag inte man vågar. Speciellt när leken kanske hade kunnat avgöras om en god röstades ut. Så det känns som att jag får släppa den misstanken i alla fall för tillfället.

Både Niyama och Lobelia känns som att de intensivt försvarar sig själva men också ifrågasätter och ställer kontrollfrågor för att försöka reda ut vad andra spelare menar (typ som när jag skrivit godag yxskaft-saker) Måste dock gå tillbaka och läsa igenom båda deras inlägg mer noggrant. (ser medan jag skriver inlägget att Lobelia var bybo och det gör ju att misstankarna kanske blir lite starkare mot Niyama som gått hårt mot Lobelia samtidigt som Niyama kanske bara är en misstänksam god som vill reda ut saker och ting.)

Jag tror att det var 4 ulvar från början rent statistiskt och då har en ulv varit med bland de fyra första som röstade på MM och Lobelia var ju god så då borde nog cirkus, artline eller idahoe vara en ulv. (men denna teori kan ju vara helt fel om spelet startade med tre ulvar)

Cirkus vet jag är slug och hon lägger också första rösten på MM i DL3. Det skulle visserligen en ulv kunna göra för en röst är ingen röst.

Idahoe har jag inte fått grepp om heller, inte heller Q. Ska läsa på mer noggrant och återkomma, nu måste jag iväg och titta till en väns hästar =) .

Du kan inte se att lyan valde att käka Killa just för att hon kopplat ihop mig och MM och sen tänka ett steg till.... Om MM sen åker (som den ulv hon var) så är det klart att misstankarna hamnar på mig - du har ingen tanke om att det var just så lyan tänkte? Jag är rädd att du i själva verket sitter här och talar om hur regin såg ut. Eller så är du en god som håller på att trilla i deras fälla.

Sten i glashus? Jag tycker faktiskt att du svamlar big time. Det är väl inte så särskilt märkligt att vilja granska de som faktiskt röstade på den som såg ut som siare? Jag fattade ju inte det förrän efter DL och hon hade åkt och folk började ta upp det öppet. Hade jag fattat det tidigare hade jag inte röstat på dig. Tycker du alltså att det var fel av mig att rösta på MM (det kan jag iofs förstå om du sitter i lyan)? Hon var den jag hade mest på av de tre som röstat på Lenis.

Det är ju lustigt att du vänder kappan helt om. Min röst på dig är skum, men om Lobelia hade varit ulv så hade hon låtit bli att rösta på dig just pga att du såg siad ut. Ulvarna borde ju rimligen trott att du var siad god av Lenis. Så jag håller med dig om att en ulv borde inte röstat på dig, så varför är min röst skum?

Det är fullt möjligt att lyan käkade Killa för att du skulle få misstankar. Eller så är det just det som var lyans plan, att de goda ska tro att de ville få dig misstänkt.

Jag tänker att du borde förstå dem som röstade på Lenis eftersom du själv inte uppfattade Lenis som ev siare. Lobelia frågade ut mig ordentligt så jag hade förstått om hon hade röstat på mig. Men din röst kändes väldigt lätt men samtidigt kan jag förstå dig eftersom du hade dåligt med tid.

Såklart det var bra att du röstade på MM igår men jag tror du gjorde det för att hon var din kollega som du antog det var kört för och som du ville ta avstånd ifrån. Sedan är det MMs stil att lägga en alibiröst på en kollega i första lynchen. Speciellt om hon hade dåligt med tid.

Påbörjar mitt teoriande för kvällen. Ha tålamod, jag håller på och försökerlära mig min nya padda, så det lär ta ett tag... :meh:

Deltagare:
1 Mirtai -bybo
2 Lobelia -bybo

3 Idahoe
4 bollen__ -bybo
5 cirkus
6 quarter4ever
7 Lenis -bybo
8 Ottilia
9 Niyama
10 Killaloe -bybo
11 MM -ulv
12 Artline

6 spelare kvar, gissningsvis står det 3-3 eller 4-2 till goda.

Kvarvarande roller:
Ängel
Siare
Ulvar (gissningsvis 2-3)
Bybor (gissningsvis 1-2)

Det innebär att det skulle kunna vara en avgörande lynch även ikväll :nailbiting:
Jag undrar om ulvarna tänker göra som igår och offra en av de sina eller avslöja sig röstmässigt? Ifall de inte får oss att lyncha en god såklart...
Jag har funderat ordentligt sen igår och känner att jag nog har lite bättre koll på några roller än vad jag haft tidigare i leken.
Ska skriva ner lite om varje, men för att inte råka radera ett jätte-inlägg av misstag eller nåt innan jag postat så får det bli i kommande inlägg

Cirkus: Hon är den jag misstänker mest, jag tror att MM röstade på en kollega i första lynchen.
Niyama: Hennes "bråk" med Lobelia tror jag bestod av två goda som hakat upp sig på varandra. Jag kan tycka att det var konstigt att hon verkade motvillig till att rösta på MM igår men samtidigt förstår jag det. Hade N varit ond så tror jag faktiskt att hon hade röstat på Lobelia istället, utan att det hade varit konstigt. Jag tror hon är god men jag är inte säker.
Ottilia: Jag tycker hon känns som en ensam god. Jag tror inte att hon som ond hade lagt en andra röst på Killa i första lynchen. Jag har sett goda i andra lekar göra samma sak (tänker mycket på Lenis). Sedan tror jag inte att hon som ulv hade röstat på mig igår. Men visst kan det vara så att hon är smart ulv men jag tror mer på ringrostig god.
Idahoe: Jag fick känslan av att hon fiskade efter info av Niyama i ont syfte när N trodde hon skulle bli käk. Men jag har sett Idahoes förklarning och förstår. Men jag vet inte.
Q: Jag upplevde att hon försökte få fram om hon var siad. Men första tanke var att hon gjorde det för att hon var god. Men samtidigt kan hon ha gjort det för att hitta siaren åt lyan.

Är det tre ulvar så tror jag lyan består av Cirkus, Ida och Q. Men visst finns det möjlighet att jag har fel om Ottilia och Niyama.

Nu när jag har funderat lite så är jag nog rätt benägen att hålla de första som röstat på MM som goda. Det har ju varit rätt mycket misstankar mot henne och därför kanske lite galet av en ulv att börja. Tror man som ulv avvaktar, ser vartåt det lutar och sedan hakar på när man redan vet att det är kört för MM för att gömma sig i mobben. Men jag vet ju också att någon av de 4 första är en ulv.

Det kan ju också vara så att lyan i samråd med MM kommit överens om att rösta på MM för att MM haft ont om tid, många varit misstänksamma mot henne och på så sätt offrar man MM för att skaffa sig alibi. (vet inte om det är tillåtet att komma överens på det sättet för att skaffa alibi istället för att bara byta ut MM om MM ville gå ur på grund av bristande tid?)

Alibiröstning är väldigt vanligt nu för tiden. Jag vet att du och jag har lekt ett par lekar ihop när jag började leka. Då alibiröstade man nog inte lika mycket som nu.

Artline
Röstar bollen__, MM, MM
Jag tror Artline är god. Hon var klart drivande mot MM redan tidigt igår, något jag inte tror en ulv hade varit mot en kollega. Jag tycker desssutom att hon har kommit med en hel del vettiga tankar, även om jag ju såklart anser att hon har fel som misstänker mig ;)

Cirkus
Röstar
Killaloe, Artline, MM
Jag upplever att cirkus har legat väldigt lågt den här leken. Få inlägg kan ju förvisso förklaras av ont om tid, något hon inte varit ensam om. Men jag upplever också att hennes teorier varit mindre skarpa än vanligt, vilket skrämmer mig en aning då jag brukar tycka hennes teorier är skarpa och vettiga.
Jag tror att Artline kan vara något på spåren med sina tankar emot cirkus. Förstarösten på MM igår kan mycket väl ha varit ett försök till alibi när lyan bestämt sig att offra MM, likaså kan MM försökt alibirösta första lynchen. Men säker är jag inte.

Artline röstar på Cirkus
Jag tror helt enkelt att Killa var något på spåret och att MM albiröstade på Cirkus i första lynchen.

Vi är ju hastigt och lustigt bara 6 kvar i leken
Och iom att Lobelia hoppade av och visade sig vara bybo så fick jag en mindre att fundera över

Av de som är kvar så är Artline den jag lägger åt sidan pga hennes tankar i leken så här långt som visat sig ha bra med bäring:)
Vad det gäller Niyamas ev ondhet så beror mycket av funderingarna kring henne pga dispyterna med Lobelia och kanske inte där jag vill rikta blickarna idag ändå. Hon kan lika gärna var en god som hamnat i ordväxling med en annan god- så väntar nog med att syna henne ett tag till
Idahoe är jag misstänksam mot, och har varit i ett par dagar. Det är något med sättet att föra fram åsikter och teorier som jag inte riktigt kan sätta fingret på?
Ottilia - ja hon har skrivit en del konstigheter Varav en del kan vara pga ringrostighet men en del annat kappvändande får mig att fundera ändå?
Cirkus är den som jag ändå känner har mest frågetecken på sig idag och jag har tidigare tyckt att hon drivit spelet framåt ,men efter gårdagens röst på MM så har hon varit frånvarande och inte grävt utan mest försvarat sig själv - så nu känns det inte så längre tycker jag.

quarter4ever röstar på cirkus
jag tror att hon kan vara i lyan som MM alibiröstade på

Niyama
Röstar MM, Lobelia, MM
Rök ihop rätt rejält med Lobelia igår och idag, men jagtror inte det säger något om hennes roll.
Jag vet inte var jag har henne riktigt, å ena sidan har jag kunnat dela flera av hennes tankar och tyckt hon var rätt vettig, å andra sidan kan ju första rösten på MM som var en sen uddaröst utan egentlig betydelse varit en alibiröst och igår var det ju tydligt vem som skulle åka...
Jag vet inte, hon får vara vaksamt neutral så länge.

Ottilia
Röstar Killaloe, Lenis, Artline
Jag röstade på Ottilia DL 1 pga hennes röst på Killaloe, eller framförallt att hon inte ändrade den när killa förklarat sig. Sen hade ju hon inte varit inne emellan om jag minns rätt, så det var ju en förklaring.
Jag var länge tveksam till Ottilia, men jag tror nog ändå inte att en ulv hade stuckit ut nacken som hon gjorde igår med rösten på Artline. Därför får hon vara försiktigt god.

Quarter4ever
Röstar (Lenis) bollen__, --, MM
I vanlig ordning vet jag inte alls var jag har Q... Många inlägg, många sammanfattningar och en hel del teorier. Men min känsla är ändå att hon flutit med lite, eller åtminstone inte varit lika på hugget som hon brukar? Vet inte egentligen. Hon ör också vaksamt neutral så länge.

Citerar mig själv:
Cirkus
Röstar
Killaloe, Artline, MM
Jag upplever att cirkus har legat väldigt lågt den här leken. Få inlägg kan ju förvisso förklaras av ont om tid, något hon inte varit ensam om. Men jag upplever också att hennes teorier varit mindre skarpa än vanligt, vilket skrämmer mig en aning då jag brukar tycka hennes teorier är skarpa och vettiga.
Jag tror att Artline kan vara något på spåren med sina tankar emot cirkus. Förstarösten på MM igår kan mycket väl ha varit ett försök till alibi när lyan bestämt sig att offra MM, likaså kan MM försökt alibirösta första lynchen. Men säker är jag inte.

Dessa tankar, kombinerat med att om det står 3-3 behöver vi samla rösterna för att ha en chans, gör att

Idahoe röstar på cirkus

röstlista DL 4 kl 21.30

19.56 Artline röstar på Cirkus
20.00 quarter4ever röstar på cirkus
20.09 Idahoe röstar på cirkus

cirkus 3

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 491
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar