Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderar fortfarande på Cirkus. Jag tror att MM alibi röstade i första DL. Igår tror jag Cirkus anade att det var kört för MM och röstade då tidigt, dels för alibi och för att ta avstånd ifrån MM/cirkus sambandet.
Jag tror Killa var något på spåret. En annan anledning till varför jag tror att Cirkus är ond är pågrund av rösten på mig i dl 2. Cirkus röstade på mig efter Lenis haft mig som god för att sedan, igår misstänka de som röstade på Lenis. Lite kasta sten i glashus kan jag tycka
Återkommer lite senare
Lobelia: Jag tror hon kan vara god på sättet hon frågade ut mig igår, det kändes som ett förhör ifrån en god för att kolla om jag vore ulv. Med tanke på våran konversation under gårdagen så hade det inte varit konstigt om hon hade röstat på mig. Men jag vet inte vore hon ulv så kan hon ha låtit bli att rösta på mig pågrund av ulvarna trodde jag blivit siad.
och så kom denna uppdateringen medans jag skrev mitt inlägg nyssMiniuppdatering!
Mitt uppe i djurskötarnas fikapaus började det skrikas och skränas en massa, och de for upp för att ta reda på vad som hände. Ännu en "alienuggla" (som den börjat kallas), det här gick ju inte an. Den flyttades snabbt vidare till karantän.
(Lobelia var bybo)
Du kan inte se att lyan valde att käka Killa just för att hon kopplat ihop mig och MM och sen tänka ett steg till.... Om MM sen åker (som den ulv hon var) så är det klart att misstankarna hamnar på mig - du har ingen tanke om att det var just så lyan tänkte? Jag är rädd att du i själva verket sitter här och talar om hur regin såg ut. Eller så är du en god som håller på att trilla i deras fälla.
Sten i glashus? Jag tycker faktiskt att du svamlar big time. Det är väl inte så särskilt märkligt att vilja granska de som faktiskt röstade på den som såg ut som siare? Jag fattade ju inte det förrän efter DL och hon hade åkt och folk började ta upp det öppet. Hade jag fattat det tidigare hade jag inte röstat på dig. Tycker du alltså att det var fel av mig att rösta på MM (det kan jag iofs förstå om du sitter i lyan)? Hon var den jag hade mest på av de tre som röstat på Lenis.
Det är ju lustigt att du vänder kappan helt om. Min röst på dig är skum, men om Lobelia hade varit ulv så hade hon låtit bli att rösta på dig just pga att du såg siad ut. Ulvarna borde ju rimligen trott att du var siad god av Lenis. Så jag håller med dig om att en ulv borde inte röstat på dig, så varför är min röst skum?
Nu när jag har funderat lite så är jag nog rätt benägen att hålla de första som röstat på MM som goda. Det har ju varit rätt mycket misstankar mot henne och därför kanske lite galet av en ulv att börja. Tror man som ulv avvaktar, ser vartåt det lutar och sedan hakar på när man redan vet att det är kört för MM för att gömma sig i mobben. Men jag vet ju också att någon av de 4 första är en ulv.
Det kan ju också vara så att lyan i samråd med MM kommit överens om att rösta på MM för att MM haft ont om tid, många varit misstänksamma mot henne och på så sätt offrar man MM för att skaffa sig alibi. (vet inte om det är tillåtet att komma överens på det sättet för att skaffa alibi istället för att bara byta ut MM om MM ville gå ur på grund av bristande tid?)
Q: Jag upplevde att hon försökte få fram om hon var siad. Men första tanke var att hon gjorde det för att hon var god. Men samtidigt kan hon ha gjort det för att hitta siaren åt lyan.
Cirkus
Röstar Killaloe, Artline, MM
Jag upplever att cirkus har legat väldigt lågt den här leken. Få inlägg kan ju förvisso förklaras av ont om tid, något hon inte varit ensam om. Men jag upplever också att hennes teorier varit mindre skarpa än vanligt, vilket skrämmer mig en aning då jag brukar tycka hennes teorier är skarpa och vettiga.
Jag tror att Artline kan vara något på spåren med sina tankar emot cirkus. Förstarösten på MM igår kan mycket väl ha varit ett försök till alibi när lyan bestämt sig att offra MM, likaså kan MM försökt alibirösta första lynchen. Men säker är jag inte.