Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
'
Skyll inte på mig, Habina rara
Måste paketen delas ut i den ordningen du skrivit dem, eller får brevis välja själv? Och när den första omgången paket tar slut, kan den börja om igen med 4 nya paket? Eller har den totalt 4 paket att dela ut under hela leken?*Brevbärare – kan varje dag dela ut ett paket.Paketen innehåller ett beskydd, en extraröst, en förhäxning (rösten räknas inte) samt en tjuvning (dvs att sno en förmåga från någon som då själv inte kan använda den följande natt).
Betyder detta att svarta fåret inte behöver vara död för att goda ska vinna? Eller räknar du den som en ulv också?*Ulvarna vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
Paketen delas ut i valfri ordning och fylls på nytt om de skulle ta slut.läst igenom lekstarten igen och förutom det jag redan funderat över förut så undrar jag även lite över detta:
Måste paketen delas ut i den ordningen du skrivit dem, eller får brevis välja själv? Och när den första omgången paket tar slut, kan den börja om igen med 4 nya paket? Eller har den totalt 4 paket att dela ut under hela leken?
Betyder detta att svarta fåret inte behöver vara död för att goda ska vinna? Eller räknar du den som en ulv också?
@Hedinn ?
Fixat!Paketen delas ut i valfri ordning och fylls på nytt om de skulle ta slut.
Fåret räknas inte som ulv, dock kom jag på nu att jag glömde skriva att fåret ska visas som god i sior... @Snurrfian @LenaH någon som kan lägga till det i rollbeskrivningen?
OBS!!
Det svarta fåret visas som GOD i sior!
Men å andra sidan så behöver vi inte ha ihjäl det svarta fåret, med lite tur så godförklarar siaren det svarta fåret, ulvarna försöker käka, går miste om käk och tror att det är den välsignade och käkar igen och hoppsan så blev vi av med det svarta fåret. Nu försöker jag se det positiva med det hela...Tarvligt
- god sia
inte lita på
Observera att det är mottagaren av paketen som får använda förmågorna, t.ex om Myrten är brevbärare ger hon en förhäxning till Paddington som förhäxar Hedinn så hennes röst inte räknas.
Ja, så kan man väl säga. Ville mest poängtera att brevbäraren ger paket till någon som kan använda innehållet, inte att den ger ett beskydd och mottagaren skyddas, t.ex.Det här är det enda jag hittar som känns lite oklart. Menar du att brevbäraren inte kan dela ut till sig själv?
Ja, så kan man väl säga. Ville mest poängtera att brevbäraren ger paket till någon som kan använda innehållet, inte att den ger ett beskydd och mottagaren skyddas, t.ex.
Men å andra sidan så behöver vi inte ha ihjäl det svarta fåret, med lite tur så godförklarar siaren det svarta fåret, ulvarna försöker käka, går miste om käk och tror att det är den välsignade och käkar igen och hoppsan så blev vi av med det svarta fåret. Nu försöker jag se det positiva med det hela...
Nackdelen är att vi får någon som siaren kanske tror är god men som jobbar för den onda sidan och att den därmed kan lyckas få någon ulv godförklarad av någon anledning.
@Hedinn jag tror hon pratar med dig för jag tänker inte gå med på att bli kallad hagga!