Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Försökte hitta sammanställningar men hittar bara dessa, var det inte flera som skrev lite utförligare om var de vill placera vem?

ja du den du!

:idea:
Har ju funderingar på hedinn fortfarande - tyckte hon köpte lite väl enkelt att jag skulle vara skum där i dl 2- men men - story of my ulv- life :angel: så går nog inte att hålla mot henne kanske?
MIrtai känns lite blek? och jag funderar i hög grad över fio som vill hålla Mirtai som god?
Det kan vara så att fio och Mirtai är de som är i lyan eller i vart fall en av dem?
Idahoe smyger lite för mig känner jag ,men å andra sidan har jag inte reagerat på det hon skrivit och teoriat om så sett - tvärtom hållt med om mycket
Killaloe känner jag lite ambivalens kring faktiskt - det är inte helt osannlikt att hon är i lyan men är vanlig ulv (obviously nu!) och de andra försökte få alibi genom att rösta ut henne? Lobelia KAN vara ulv- men jag har en annan tanke om henne också- så vill inte vara för snabb med att sätta henne som ulv faktiskt

Så tja de flesta kan vara onda - eller nåt :p

Lånar Qs fina lista :)

Idahoe röstar på Killaloe-Lobelia-LenaH-Paddington
Det är ju jag :)

Hedinn röstar på Ferrari-Q-LenaH-Paddington
Lade förstarösten på LenaH igår vilket talar till hennes fördel. Verkar gräva och leta onda. Åt det godare hållet.

Killaloe röstar på Idahoe-cirkus-Lobelia-Lobelia
Jag tro inte LenaH och Paddington hade "förföljt" en kollega på det viset så jag tror att hon är god.

quarter4ever röstar på Paddington-bollen-LenaH-Paddington
Baserat på hennes röststatistik framförallt vid lynch 1 skulle jag vilja hålla henne åt det något godare hållet.

Lobelia röstar på Cirkus-bollen-Killaloe-LenaH-Paddington
Se mitt inlägg #1009. Jag tror att hon är ond.

mirtai röstar på Snurrfian-bollen-Lobelia-Paddington
Var rätt tveksam mot Mirtai igår eftersom hon legat väldigt lågt. Lite har hon väl kommit igång, men fortfarande en jag vill hålla ett öga på. Om det är två ulvar kvar vilket jag tror så skulle jag gissa på att hon är den andra. Eller möjligen fio...

Niyama röstar på LenaH-Paddington-Lobelia-LenaH-Lobelia-Lobelia
Med tanke på att hon skrivit vettiga tankar och dessutom varit drivande mot både Paddington och LenaH (och Lobelia som jag tror är ond) så tror jag Niyama är god.

fio röstar missar(Idahoe)- Cirkus-Lobelia-Paddington
Jag var lite tveksam mot fio i början, men tycker att hon senaste dygnet har blivit mer med i leken och aktivt letande efter onda. Litet frågetecken kring fokuset på att goda måste samla sina röster idag när det troligast var 3 ulvar kvar på 9 spelare, men på det stora hela neutral, möjligen åt det godare hållet.

Så sammanfattningsvis, troligast är att det är 1 eller 2 ulvar kvar. Min huvudmisstänkta är Lobelia.
Om det är två kvar så tror jag Mirtai kan vara den andra. Lite baserat på en känslan att hon glider med i smyg, vilket kan bero på lite lägre aktivitet, lite baserat på uteslutningsmetoden.
Möjligen kan fio vara den andra men jag tror snarare på Mirtai.

@Hedinn har skrivit detta idag
För att köra på uteslutningsmetoden så borde inte Killaloe vara ulv, med tanke på att lyan verkar ha försökt få ut henne. Annars är det en jäkla (lyckad) alibiröstning.

Niyama är ju den som främst "jagat" och presenterat de vi vet är onda nu, även om hon inte var med och röstat ut dem. Men en ond Niyama bör ju ha lagt gårdagens röst på Paddi.

Quarter4ever känns också som att hon faktiskt letar onda även om jag tvivlat på henne (och fortfarande är nojig över att hon lurar mig :D) så får nog de senaste lyncherna tala till hennes fördel.

Idahoe har ju också rätt bra röststatistik och teoriat en hel del även om det mattats av lite senaste dagarna kanske. Borde inte vara ond sett till det, även om jag blir lite nojig när hon vill sätta mig åt det godare hållet, eftersom det var något även LenaH och Paddi gjorde innan de åkte... :cautious: Men ändå inte min högst misstänkta.

Kvar får vi Lobelia, som ser ut att ha blivit räddad av lyan i tidigare DL så hon är ju en klar ulvkandidat.

Är det ännu en borde det vara fio också, som egentligen har varit ganska anonym och intetsägande för mig, så det är inte alls omöjligt att hon är ulv som försöker ligga lågt, men säker är jag inte.

Lägger in denna också:

1. · Idahoe röstat: Killa - Lobelia - LenaH - Paddington
  2. · quarter4ever röstat: Paddington - bollen - LenaH - Paddington
  3. · Hedinn röstat: Ferrari - Q - LenaH - Paddington
  4. · Lobelia röstat: cirkus - bollen - (Killa) LenaH - Paddington
  5. · Niyama röstat: (LenaH) Paddington - (Lobelia, LenaH) Lobelia - Lobelia - Lobelia
  6. · Killaloe röstat: Ida - cirkus - Lobelia - Lobelia
  7. · fio röstat: missad - cirkus - Lobelia – Paddington

Hedinn är lurig och jag börjar undra om inte hon är den fjärde som var lite olydig dag 3? Om Lobelia är ond tror jag det är mycket möjligt, mtp hur hon ifrågasatte Lobelias statistik-resonemang och sen köpte förklaringen alldeles för enkelt tycker jag.

Lägger in denna också:

5. · Niyama röstat: (LenaH) Paddington - (Lobelia, LenaH) Lobelia - Lobelia - Lobelia

Hedinn är lurig och jag börjar undra om inte hon är den fjärde som var lite olydig dag 3? Om Lobelia är ond tror jag det är mycket möjligt, mtp hur hon ifrågasatte Lobelias statistik-resonemang och sen köpte förklaringen alldeles för enkelt tycker jag.
Du har "glömt" att grönmarkera de goda vi vet som fått röster - det är ju inte bara de som röstat på kända onda som är av intresse - eller hur?

Du har "glömt" att grönmarkera de goda vi vet som fått röster - det är ju inte bara de som röstat på kända onda som är av intresse - eller hur?
Nej, det är av två skäl: det blir för plottrigt och rörigt för mig och dessutom är det lätt att stirra sig blind på de som röstat på många gröna när de oftast finns andra som röstat "lika illa" men där de blivande gröna ännu inte dött.

Lägger in denna också:

Men varför skulle jag lägga de rösterna jag gjorde på både LenaH och Paddi? Lobelia var väl mer misstänkt än de flesta, hade det inte varit smidigare att offra henne först i så fall?

Jag får inte det att gå ihop med dina övriga resonemang kring röster. Varför jag framför t.ex fio eller Idahoe?

Så lynchen där @Niyma hävdar att lyan lättare skulle få ut mig.

Första förutsättningen då är att ulvarna verkligen gynnas av att få ut mig före Killoch kan göra det utan att bli än mer misstänkta. Gissningsvis är det totalt 4 ulvar och 6 goda. Jag hävdar också att jag är god. Jag ser det också som osannolikt att det är 3 onda i ett startfällt med 14, det skulle vara väldigt liten andel även om alla sitter tillsammans.

20.35 LenaH röstar på Killaloe I
20.44 Niyama röstar på Lobelia I
20.55 Mirtai röstar på Lobelia II
21,02 Hedinn röstar på LenaH I
21.06 fio röstar på Lobelia III
21.07 Idahoe röstar på LenaH II

21.08 Lobelia röstar på Killaloe II
21.19 quarter4ever röstar på LenaH III
21.24 Paddington röstar på Killaloe II (I)
21.28 Killaloe röstar på Lobelia IIII
21:28 Lobelia röstar på LenaH IIII

Goda lyan LenaH V
Jag gissar att goda lyan har röstat på Lena H

Vad talar här objektivt för att jag är god?

Ja som ni ser ovan är det 2 onda som röstar på Killaloe. Om även jag röstat på Kill så hade det varit 3 onda. Är det sannolikt att en ond lya samlar 3 av 4 på en person? Inte så värst, möjligt - ja men inte jätte sannolikt att man blottar sig på det viset så att man med så lätthet kan peka ut de onda.

Sedan om jag är ond så ligger det minst 2 onda och en god uppe för lynch. Jag har svårt att se den lya som ens tänker tanken på att rädda båda onda och inte satsar på att offra en i hopp om att få någon godförklarad och stoppa jakten på folk med L i namnet och dölja sig bland de goda. Tänk er in i situationen att med 4 röster mot 12 försöka rädda 2 onda döda en god och inte bli upp över öronen misstänkta. Är kill god och jag ond så är det just det som försökts här av de onda. Osannolikt att man lyckas och man blottar lyan, i vart fall 3/4.

Ytterligare en anledning, som ond skulle ja vara överförtjust i att kasta misstankar mot en redan misstänkt god som har en blodhund i hasorna och ägnat typ hälften av inläggen för att egga folk att rösta på en god. Om jag som ond valt mellan att misstänkliggöra Kill eller en i min position så hade jag alla gånger valt att få mig misstänkt. Det är trevligt när de goda röstar ut varandra.

Och vad beträffar lättare att få ut mig. Ja kanske, och faktum var att de kanske skulle lyckats om LenaH lyckats med röständringen.

Är det någon som kan komma på en vettig anledning att hon skulle fejk det oavsett min roll?

Nä jag måste rösta nu för jag ska äta och sen till jobbet .

Det blir ingen överraskning fio röstar på Lobelia för hennes märkliga statistik plus kopplingen med LenaH-Paddi yada yada ..

Är det någon som kan komma på en vettig anledning att hon skulle fejk det oavsett min roll?
Det enda vettiga jag kan komma på i så fall är ju att om du är vanlig ulv och hon en ulv med förmåga att hon hellre ser dig åka än henne själv? Och kanske på köpet se lite godare ut? Men att fejka det är jag mer tveksam till dock - i så fall mer att tekniken fallerade
Är du god är det självklart att hon ville försöka ändra till dig( dvs inget fejk) - ffa om det är som jag misstänkte inatt att paddis förmåga kan ha varit förbrukad redan i DL1 iom att hon låg pyrt till redan då

Nä jag måste rösta nu för jag ska äta och sen till jobbet .

Det blir ingen överraskning fio röstar på Lobelia för hennes märkliga statistik plus kopplingen med LenaH-Paddi yada yada ..

Alltså jag fattar vad du vill säga . men jag måste säga att jag blir lite.... förbryllad över dig ändå?
Lobelia funderar jag med över . och mycket är graverande - men jag har ett annat scenario i huvudet vad det gäller henne- och jag kan absolut vara tvärlurad - så det är inte säkert att jag har rätt där - alls
Dock : jag får inte riktigt ihop dina resonemang och diverse godförklaringar - Även om jag visst håller med om Mirtai i sak- men jag skulle ALDRIG vilja hålla henne som troligt god bara för att hon ibland är det när hon spelar så som hon gjorde nu .
Absolut att man kan känna och skriva - hon kan vara god för att.... men kan lika gärna vara ond .... osv
Men att så direkt säga att hon är god?
Jag ser iofs EN anledning till att du kan vara så säker på hennes godhet - men den känns ju otroligt konstig om det skulle vara så

Jag skrev att hon hade inte gjort något som var misstänkt eller som stack ut och jag har gjort misstaget att rösta ut henne tidigare när hon spelat på samma sätt och då har hon alltid varit god. Därav så hade jag inga som helst misstankar mot Mirtai som oxå visade sig vara korrekt. Och helt plötsligt var det inte för jag skrev för flera dagar sedan att jag inte misstänkte Mirtai just på dessa grunder. (hennes spelsätt)
Men du misstänker mig? Har jag spelat skumt, tycker du?

Så lynchen där @Niyma hävdar att lyan lättare skulle få ut mig.

Första förutsättningen då är att ulvarna verkligen gynnas av att få ut mig före Killoch kan göra det utan att bli än mer misstänkta. Gissningsvis är det totalt 4 ulvar och 6 goda. Jag hävdar också att jag är god. Jag ser det också som osannolikt att det är 3 onda i ett startfällt med 14, det skulle vara väldigt liten andel även om alla sitter tillsammans.

Goda lyan LenaH V
Jag gissar att goda lyan har röstat på Lena H

Vad talar här objektivt för att jag är god?

Ja som ni ser ovan är det 2 onda som röstar på Killaloe. Om även jag röstat på Kill så hade det varit 3 onda. Är det sannolikt att en ond lya samlar 3 av 4 på en person? Inte så värst, möjligt - ja men inte jätte sannolikt att man blottar sig på det viset så att man med så lätthet kan peka ut de onda.

Sedan om jag är ond så ligger det minst 2 onda och en god uppe för lynch. Jag har svårt att se den lya som ens tänker tanken på att rädda båda onda och inte satsar på att offra en i hopp om att få någon godförklarad och stoppa jakten på folk med L i namnet och dölja sig bland de goda. Tänk er in i situationen att med 4 röster mot 12 försöka rädda 2 onda döda en god och inte bli upp över öronen misstänkta. Är kill god och jag ond så är det just det som försökts här av de onda. Osannolikt att man lyckas och man blottar lyan, i vart fall 3/4.

Ytterligare en anledning, som ond skulle ja vara överförtjust i att kasta misstankar mot en redan misstänkt god som har en blodhund i hasorna och ägnat typ hälften av inläggen för att egga folk att rösta på en god. Om jag som ond valt mellan att misstänkliggöra Kill eller en i min position så hade jag alla gånger valt att få mig misstänkt. Det är trevligt när de goda röstar ut varandra.

Och vad beträffar lättare att få ut mig. Ja kanske, och faktum var att de kanske skulle lyckats om LenaH lyckats med röständringen.

De hade ju kunnat få med sig minst två goda (jag, Mirtai) mot dig. Om sen du hade åkt och varit god, hade även jag och Mirtai fått en hel del uppmärksamhet.

Goda lyan LenaH V (gissning)

dahoe röstar på Killaloe-Lobelia-LenaH-Paddington
Hedinn röstar på Ferrari-Q-LenaH-Paddington
Killaloe röstar på Idahoe-cirkus-Lobelia-Lobelia

Paddington röstar på Quarter4Ever-Killaloe-Killaloe-Killaloe
quarter4ever röstar på Paddington-bollen-LenaH-Paddington
Lobelia röstar på Cirkus-bollen-
Killaloe-LenaH-Paddington
mirtai röstar på Snurrfian-bollen-Lobelia-Paddington
Niyama röstar på LenaH-Paddington-Lobelia-LenaH-Lobelia-Lobelia
fio röstar missar- Cirkus-Lobelia
-Paddington

De onda var nästan tvungna att sprida rösterna över oss 3 (och ingen annan) med L i namnet och att många av dem röstat på LenaH är osanolikt men kanske en som alibi. På mig röstar Niyama som är trolig god och Mirtai som var god fio och Kill. Min slutledning är att någon av dessa två är onda, kanske båda. Men min satsning är att det är fio.

Fio har en spretig statistik och inget riktigt grävande efter onda. Efter mitt statistikinlägg var hon väldigt på och misstänkte mig stort, för att när intresset av mig från andra än Niyama visade sig vara måttligt ta ett steg tillbaks. Mest troligt är det dock för jag tror att ulvarna sett till att sprida rösterna och att de skulle ha två röster på LenaH från ulvarnas sida är rätt otroligt.

På LenaH så röstar Hedinn Idahoe. Q och jag (för att rädda mig själv). Personligen är jag som sagt övertygad om att Q är god, att ifrågasätta Niyamas med fleras tro att jag är ond om hon sitter i lyan verkar mest korkat, då är det smartare att flyta med. Kvar är Idahoe och Hedin som potentiella ulvar. Att två ulvar skulle rösta på en ensam varg uppe mot två goda känns konstigt, en ja, för alibi men inte två. För mig är det mest troligt att idahoe är ond, men Hedinn kan mycket väl vara ond här och jag kan ha fel, de ligger ganska jämnt bland misstankarna.

Det kanske är fel att misstänka folk utifrån att de misstänker mig, men Idahoe har i mångt och mycket betet sig som fio svajat i misstankarna mot mig och tagit till det när det varit praktiskt. FÖr Idahoe talar att hon lade en andra röst på LenaH, Hedinn han före. Det är vanskligare med andra röster. Båda två som onda känns osannolikt.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka