Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
De hade ju kunnat få med sig minst två goda (jag, Mirtai) mot dig. Om sen du hade åkt och varit god, hade även jag och Mirtai fått en hel del uppmärksamhet.
Ni hade redan lagt rösterna så det känns mycket troligt att de fått med er. Frågan är inte bara om det går utan om det är en bra ide. Om fio är ond som jag tror hade de samlat 3 onda på mig. Inget lyan gärna gör.

Men varför skulle jag lägga de rösterna jag gjorde på både LenaH och Paddi? Lobelia var väl mer misstänkt än de flesta, hade det inte varit smidigare att offra henne först i så fall?

Jag får inte det att gå ihop med dina övriga resonemang kring röster. Varför jag framför t.ex fio eller Idahoe?

Om du är ond med Lobelia kan ju planen varit att sprida rösterna mellan Lobelia och LenaH, så att Killa kan få flest. Alltså när goda inte är samlade mot LenaH eller Lobelia. Och Paddi var väl inte så konstigt, hon var ju minst lika misstänkt som Lobelia igår och hade två röster när du röstade.

Ja, fio och Ida är också lyakandidater men du gör mig mest nervös.

Om du är ond med Lobelia kan ju planen varit att sprida rösterna mellan Lobelia och LenaH, så att Killa kan få flest. Alltså när goda inte är samlade mot LenaH eller Lobelia. Och Paddi var väl inte så konstigt, hon var ju minst lika misstänkt som Lobelia igår och hade två röster när du röstade.

Ja, fio och Ida är också lyakandidater men du gör mig mest nervös.
Okej, då förstår jag.
Du är inte ensam om att vara nervös, jag växlar konstant mellan att tro att du är på helt rätt spår och att tror att du (och Q) lurar skiten ur mig och sitter i lyan båda två. :D

Lobelia röstar på fio, dels pga av märkliga röst svängningar där hon verkar vända kappan efter vinden när hon röstar men dela stt jag har svårt att se lyan lägga två röster initialt på sin lya medlem LenaH i DL3 och har man inte gjort det så är det troligare att fio är ulv och inte kill.

Jag kan mycket väl ändra mig om det behövs, har fler misstänkta.

Ni hade redan lagt rösterna så det känns mycket troligt att de fått med er. Frågan är inte bara om det går utan om det är en bra ide. Om fio är ond som jag tror hade de samlat 3 onda på mig. Inget lyan gärna gör.

Så som lyan spelat av det vi vet, LenaH och Paddingtons skydd av varandra, så verkar de ärligt talat inte fundera så mycket på vad som är en bra idé. Det verkar som att de prioriterar att rädda sig själva trots att det är avslöjande. LenaH och Paddington röstade ju båda på Killa trots att deras samband påpekats, de borde ju ha försökt ta avstånd från varandra så inte Paddi drogs med om LenaH åkte.

Okej, då förstår jag.
Du är inte ensam om att vara nervös, jag växlar konstant mellan att tro att du är på helt rätt spår och att tror att du (och Q) lurar skiten ur mig och sitter i lyan båda två. :D
Herreminje vad trevlig (på ett sätt:p) att du tror att jag är kapabel att luras så bra! I wish!

Herreminje vad trevlig (på ett sätt:p) att du tror att jag är kapabel att luras så bra! I wish!
Du är det, men jag tror inte det. Det är i det här läget mycket enklare för lyan att rösta ut mig och inte krångla med att ifrågasätta Niyama. Skulle jag visa mig vara ond (vilket jag inte är) så ryker Q direkt i och med att hon ens funderar på att jag är god. Jag vet ju min roll

moi? Jag är bara alltid skum!! (oavsett roll ju!)
Du är definitionen av hal däremot :p

Ja, problemet är att när du är god hjälper jag till att få dig lynchad illa kvickt och när du är ond så tänker jag bara "typiskt Q" och bryr mig inte så mycket. (Alltså när jag är god.) Jag är inte så bra på att bedöma dig tydligen.

Jag är pålitlig :p Q däremot är också hal!

moi? Jag är bara alltid skum!! (oavsett roll ju!)
Du är definitionen av hal däremot :p

Därför har jag bestämt mig för att lita på er, skulle bli knäpp annars. :p Blir middag nu, så jag röstar även om jag ska försöka hänga med fram till DL.

Så, sett till min tidigare uteslutningsmetod och sambandet med LenaH och Paddi får det väl bära eller brista...
Hedinn röstar på Lobelia

Citerar mitt inlägg från igår, det gäller även idag..:
Den mest misstänkta jag har kvar är då Lobelia. Det känns som att jag har tjatat om de misstankarna till leda, men så är det. Jag tror helt enkelt Lobelia är för smart för att ha gjort det misstaget utan det bverkar vara en ond som med flit gjort så. De misstankarna plus gårdagens lynch (När nu Paddi faktiskt var ond tror jag ännu mer att det var lyan som försökte få ut Killaloe igår och att det var två onda som låg risigt till) gör att jag tror Lobelia är ulv. Om hon har info som inte vi andra har om dolda röster i gårdagens lynch så tror jag det är för att hon suttit i lyan med Paddi och sett när hon använt sin eliminering.

Baserat på detta

Idahoe röstar på Lobelia

Jag har väldigt svårt att se dig som god i den här leken. Är det så så får jag tänka om helt för då är det flera som har lurat mig alldeles.

Därför har jag bestämt mig för att lita på er, skulle bli knäpp annars. :p Blir middag nu, så jag röstar även om jag ska försöka hänga med fram till DL.

Så, sett till min tidigare uteslutningsmetod och sambandet med LenaH och Paddi får det väl bära eller brista...
Hedinn röstar på Lobelia

Eeeh jag sa INTE att jag var pålitlig när det gäller att hitta onda, tvärtom! Men man kan lita på att mina avsikter är goda :laugh:

Alltså jag har känt rätt länge i leken att lobelia borde Kunna vara god. Annars har hon förfinat sitt spel som ond och jag får gratulera till att hon lurat mig både framlänges och baklänges ( och har jag fel om Lobelia så får väl @Ferrari drämma till mig med sin rooooooosa stekpannaO_o- jag är ju van vid att stekpannorna kommer svingandes :o)
men faktiskt så känner jag mer frågor kring Fio än jag gör för Lobelia för stunden
så jag väljer att placera min röst på fio - främst för att jag fortfarande tycker det är märkligt att vara så säker på att Mirtai var god igår- jag reagerade direkt på det då och jag känner fortfarande att det är väldigt skumt - såsom i ulvigt
quarter4ever röstar på fio

Hedinn röstar på Lobelia
vadå lita på mig? och rösta på Lobelia? Jag har ju lobbat för att hon borde kunna vara god ju?O_o

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka