Det vet vi ju inte om det blir en Trump eller Biden, hoppas ju på en Biden/ Obama, men även om det skulle bli en Trump/Åkesson tror jag nog vi skulle klara av att vinna.
Vad jag kan läsa ut ur rollistan kan BM bara ändra på resultatet 2 gånger, och då genom aktiv inverkan.
Borgmästaren: Borgmästaren kan vid ett tillfälle i spelet avlägga två röster vid DL, genom att pm:a LL. Borgmästaren har även möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När borgmästaren ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona hen”. Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare borgmästaren röstat på. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning. Borgmästarens krafter kan inte stjälas av ficktjuven.
BMs röst räknas däremot dubbelt vid oavgjord lynch, och den BM röstat på åker ut.
Rätta mig gärna om jag har fel, så att även jag blir lite klokare.