Ulvlek - Historieätarna

Blir det inte busenkelt för ulvarna att äta upp borgmästaren nästa natt om denne är god? Känns ju som att den bara kommer leva ett dygn efter den blir vald om det är en god? :rofl:
Och jag har spelat i några lekar genom åren där borgmästare ska väljas- och det kan jag säga att det där kan lika gärna slå tillbaka att just att den som blivit vald till borgmästare inte blir käk direkt - ja det får omedelbart deltagarna att misstänka att den är ulv så inget tacksamt uppdrag att få och kan förvirra leken mycket om nu den valde är god - ulvarna vet att spela på det i så fall

det finns en ond utanför lyan så det kan de inte veta säkert- men vore väl bra om de käkade den då i så fall:up:


Finns en ängel med i leken ockå så det är ju inte fritt fram för ulvarna att käka hur som helst.
 
Jag känner mig redan mer förvirrad än vanligt :crazy:
Me 2.

Tur att jag bara är en enkel häst med vingar så jag kan flyga kring bland molnen och titta på vad de har för sig på marken, väl utom skotthåll från frälse och ofrälses pilar, fast magi är nog utanför min förmåga att skydda mig mot....
 
Finns en ängel med i leken ockå så det är ju inte fritt fram för ulvarna att käka hur som helst.

Brukar inte anglar skydda sig sjalv de forsta natterna just for att man inte har en aning?
Det skulle vara valdigt tursamt om hen inte skyddar sig sjalv och ulvarna forsoker med just den personen.

Man blir ju lite mindfucked nar man tanker sa som att om vi rostar borgmastare, sa kan ulvarna kaka den om den personen ar god. MEN ulvarna kan ju ocksa lata bli for att folk ska tro att den ar ond.
Eller sa tror dom att vi tanker so och darfor kakar nagan helt annan.

Hjalp! :confused:
 
Brukar inte anglar skydda sig sjalv de forsta natterna just for att man inte har en aning?
Det skulle vara valdigt tursamt om hen inte skyddar sig sjalv och ulvarna forsoker med just den personen.

Man blir ju lite mindfucked nar man tanker sa som att om vi rostar borgmastare, sa kan ulvarna kaka den om den personen ar god. MEN ulvarna kan ju ocksa lata bli for att folk ska tro att den ar ond.
Eller sa tror dom att vi tanker so och darfor kakar nagan helt annan.

Hjalp! :confused:
Jo i regel är det så men som i förra leken prickade ängeln rätt första natten. I en sån här stor lek är det kanske smartare att skydda sig själv dock första natten :laugh:
 
Brukar inte anglar skydda sig sjalv de forsta natterna just for att man inte har en aning?
Det skulle vara valdigt tursamt om hen inte skyddar sig sjalv och ulvarna forsoker med just den personen.

Man blir ju lite mindfucked nar man tanker sa som att om vi rostar borgmastare, sa kan ulvarna kaka den om den personen ar god. MEN ulvarna kan ju ocksa lata bli for att folk ska tro att den ar ond.
Eller sa tror dom att vi tanker so och darfor kakar nagan helt annan.

Hjalp! :confused:
Det beror väl på(ängeln valde rätt första natten i förra leken och den valde inte sig själv), i den här leken kan jag inte tycka det vore så osannolikt att både ängel och ulvar skulle välja bm faktiskt.
 
Jag tror du täckte folks frågor bra där men jag har nya. :idea:

*Om tjuven snattar från mastermind och använder gissningen, kan den då specifiera/få veta god/ond?

*Kan tjuven spara sina snattade förmågor eller behöver de användas vid nästa möjliga dl(beroende på förmåga gissar jag att det är dag eller natt som gäller)?

*Om tjuven stjäl käk, kan andra ulvar fortfarande käka?

*Får Mastermindarna gissa en roll på flera deltagare och gäller det även om det bara finns en av den i leken? tex. kan de gissa bybo/ängel på två olika deltagare?

*Måste Mastermindarna gissa på fyra deltagare eller kan de välja att gissa på färre?

*Är roller som mastermindarna, drake, jägare bundna till dl. eller kan de göra eller ändra val när som helst?

Nöjer mig så tillvidare. 😇
Tjuven får inte veta om mastermind är god eller ond. Hen får gissa som en god mastermind.

Tjuven får inte spara något. Nu eller aldrig gäller.

Ett käk per natt. Käkar inte Tjuven så blir det inget käk.

Ond mastermind får gissa på tre ulvar medan en god får inte gissa samma roll på flera deltagare.

Mastermind måste gissa på fyra deltagare.

Mastermind får svar efter valfri DL. Draken får göra folk kära när den vill (men bara en gång), jägaren får ändra sig hur många gånger hen vill så länge hen gjort ett val.
 
Märkligaste maträtter, jag undrar när man egentligen kom på tanken att göra korv, vi tar sånt vi inte äter och mal ner det, häller i en tarm och äter? Alltså hur kom man på idén? Korv kan för all del vara gott, men att komma på tanken? Nån måste ha varit först? Och vad sa alla andra?
 
Obligatoriska frågan: Historiens konstigaste maträtt måste vara inälvsmat.. Fy fan så jävla äckligt 🤮
 
Märkligaste maträtter, jag undrar när man egentligen kom på tanken att göra korv, vi tar sånt vi inte äter och mal ner det, häller i en tarm och äter? Alltså hur kom man på idén? Korv kan för all del vara gott, men att komma på tanken? Nån måste ha varit först? Och vad sa alla andra?

Falukorven förstår jag till dels, med alla oxar som dog i gruvornas spår,man kunde ju inte låta köttet gå till spillo. Men hur Scan och övriga slakterier kom på att kalla korv gjord på rester efter grisslakten för falukorv begriper jag inte, än mindre att de vill EU-skydda falseriet, då en äkta Falukorv är gjord på nötkött med kryddor och en gnutta späck och inget annat... Dessutom finnes regler om att en korv SKAL innehålla min 80% riktigt kött, inte "köttråvara" som de flesta korvmakare använder som beteckning på det blod, sener och brosk de använder i sina korvar, Hur något snille kom på att stoppa ner malet kött i en tarm och kalla det korv/pølse/sossidge/würst/kabass etc har jag ingen aning om.
 
Märkligaste maträtter, jag undrar när man egentligen kom på tanken att göra korv, vi tar sånt vi inte äter och mal ner det, häller i en tarm och äter? Alltså hur kom man på idén? Korv kan för all del vara gott, men att komma på tanken? Nån måste ha varit först? Och vad sa alla andra?
Typ haggis i litet format!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 310
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp