Ulvlek - Historieätarna

Jobbar idag trots röd helgdag men vill hojta på @Lobelia som jag tror är den enda som inte hittat leken än? Hittar inga inlägg av henne under ”vilka svarade ” iaf :)

försöker hinna läsa mellan varven och återkommer lite senare i eftermiddag/kväll med mitt val till bm och tankar och röst osv
Jag har sett den, jobbar också idag.
 
Jag är här! Ska läsa igenom strax men plikten kallar här hemma. Jag kan nog tycka att surströmming är en skum rätt. 🙄 Annars har jag nog inte så bra koll på äldre rätter..
 
hemlig röstar på karamelldrottningen
Dels pga hennes inlägg om ängeln, men även på hennes röst på vem som ska bli BM - när flera sagt att BM nog käkas första natten.

Kommer vara upptagen lite ikväll så vågar inte dröja med att lägga röst.

Ska fundera lite på nominering till BM.
 
Röstlista dl 1

BLACKSMITHFARM röstar på elo
hemlig röstar på karamelldrottningen


Borgmästare
BLACKSMITHFARM röstar på ceta som borgmästare
Karamelldrottningen nominerar Pegasus63
 
Jag blir lite bekymrad över pratet om vem ängeln ska skydda första natten.
@Poisonous tog upp det först, @karamelldrottningen instämmer att det nog är mest troligt att ängeln skyddar sig själv.
@glömmerallt tycker det verkar troligt att både ängel och ulvar kommer välja bm första natten.
Oj, det tycker jag inte alls känns så konstigt att diskutera såhär tidigt, nu när vi ändå inte vet så mycket. Känns konstigare lite mitt i leken när man har en del information (och felaktig dito) då det kan så felaktiga idéer. Men nu känns din kommentar snarare lite misstänksam i mina ögon, att du försöker rikta blickarna mot någon annan än dig själv?

Baserat på detta Ceta röstar på Hemlig till lynch

Valet av BM känns knivigste, drt har ju diskuterats fram och tillbaka ang vad som kan hända beroende på om en god eller ond blir framröstad osv. Men välja måste man oavsett .

Därför, för att jag håller med ceta om att fermenterad mat är konstig
BLACKSMITHFARM röstar på ceta som borgmästare.
Jag kan vara frivillig som borgmästare :D Är ändå god, så det är ju bra, plus att det låter som en kul roll att ha en kort stund för att lära sig mer, även om jag blir käkad snabbt :p
 
Jag vill vänta med att rösta på borgmästare! måste ju se lite mer av de deltagare som är med innan det kan göras faktiskt:idea:


Obligatoriska frågan : Vilken är historiens konstigaste maträtt?
Enkelt att besvara (då jag är vegetarian)
Allt med kött är konstigt (enligt mig- men respekterar de som äter det - är inte militant
Dock så äter jag ägg och mjölkprodukter så är väl vad som kallas lakto-ovo vegetarian ?
Dvs äter inte skaldjur, fisk eller kyckling

Men ska man välja en enskild rätt så säger jag väl en blodig biff oavsett ursprung om det känns ok i en ulvlek :p


det finns en ond utanför lyan så det kan de inte veta säkert- men vore väl bra om de käkade den då i så fall:up:

Och jag har spelat i några lekar genom åren där borgmästare ska väljas- och det kan jag säga att det där kan lika gärna slå tillbaka att just att den som blivit vald till borgmästare inte blir käk direkt - ja det får omedelbart deltagarna att misstänka att den är ulv så inget tacksamt uppdrag att få och kan förvirra leken mycket om nu den valde är god - ulvarna vet att spela på det i så fall
Får goda vibbar av qitis här, och vill ha en god som borgmästare :)

Ceta röstar på qitis till BM
 
hemlig röstar på karamelldrottningen
Dels pga hennes inlägg om ängeln, men även på hennes röst på vem som ska bli BM - när flera sagt att BM nog käkas första natten.

Kommer vara upptagen lite ikväll så vågar inte dröja med att lägga röst.

Ska fundera lite på nominering till BM.

Men hur kan du veta om Pega är god eller ond? Han kanske är ulv och då lär han inte bli käk.
Jag tycker faktiskt att pega är ett bra alternativ till BM (nu vet jag ju inte hans status) men jag tror att det är större chans att han är fredad ett tag i allafall om han är BM och jag tycker nog han kan få vara med i leken lite längre än de senaste lekarna i rättvisans namn.

cirkus nominerar därför Pega till borgmästare

och
cirkus röstar på hemlig för hon verkar veta att pega är möjligt käk(dvs vetnond/god) fast möjligt käk kan han ju vara även som ond, för det fanns ju nån utanför lyan också, men ändå lite skumt kan jag tänka.
 
Har ju inte mycket att gå på i valet av BM, men utifrån det enormt fina arbete Cirkus gjorde i förra leken så:

Pegasus63 Nominerar Cirkus som Borgmästare

När det gäller de håriga varelserna tycker jag nog Karamells uttalande om att låta mig leva mer än ett dygn genom att nominera mig till BM är uppseendeväckande, särskild när det redan har påpekats flera gånger att BM lär vara den första att käkas om hen inte är en ulv.

Därför:

Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen
 
Röstlista dl 1

BLACKSMITHFARM röstar på elo
hemlig röstar på karamelldrottningen
Ceta röstar på Hemlig
Cirkus röstar på Hemlig
Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen

Elo 1
Karamelldrottningen 2
Hemlig 2


Borgmästare
BLACKSMITHFARM röstar på ceta som borgmästare
Karamelldrottningen nominerar Pegasus63
Ceta nominerar qitis
cirkus nominerar därför Pega till borgmästare
Pegasus63 Nominerar Cirkus som Borgmästare


Ceta 1
Pegasus 2
Qitis 1
Cirkus 1
 
Jag vill vänta med att rösta på borgmästare! måste ju se lite mer av de deltagare som är med innan det kan göras faktiskt:idea:


Obligatoriska frågan : Vilken är historiens konstigaste maträtt?
Enkelt att besvara (då jag är vegetarian)
Allt med kött är konstigt (enligt mig- men respekterar de som äter det - är inte militant
Dock så äter jag ägg och mjölkprodukter så är väl vad som kallas lakto-ovo vegetarian ?
Dvs äter inte skaldjur, fisk eller kyckling

Men ska man välja en enskild rätt så säger jag väl en blodig biff oavsett ursprung om det känns ok i en ulvlek :p
Glömmerallt röstar på qitis till Borgmästare efterom jag inte vill ha en BM som käkar upp mig.

glömmerallt röstar på qitis eftersom jag är rädd att hon ändå kommer käka upp mig, för det som skrämmer med rollistan är risken för en ond BM:crazy:


Jag vet inte hur mycket jag kommer orka vara vara aktiv i kväll men ska försöka kika in innan dl.
 
Det kanns oerhort svart att forsoka rosta sa jag borjar med borgmastar rollen.

Poisonous rostar pa Cirkus som borgmastare
Jag har ju som sagt inte lekt pa jattelange och cirkus ar en av fa spelare jag minns och Cirkus brukar alltid hitta ut de sma sakerna som gor stor skillnad i lekarna och overlag en duktig spelare. Far bra vibbar av inlaggen som kommit ut hitills och hur cirkus resonerar.

Aterkommer nar jag last igenom leken igen.
 
Jo det verkar stämma, antagligen sex onda med tanke på hur mycket specialkrafter de onda har och att flera av de goda specialarna lätt kan råka ställa till det för varandra. Den låga (med tanke på deltagarantalet) mängden info som goda kan få och att även borgmästaren kan bli ond:nailbiting:.

Tack . Det har ju funnit lekar utan bybor så tänkte det är bäst att fråga:cool:

Jag tror du täckte folks frågor bra där men jag har nya. :idea:

*Om tjuven snattar från mastermind och använder gissningen, kan den då specifiera/få veta god/ond?

*Kan tjuven spara sina snattade förmågor eller behöver de användas vid nästa möjliga dl(beroende på förmåga gissar jag att det är dag eller natt som gäller)?

*Om tjuven stjäl käk, kan andra ulvar fortfarande käka?

*Får Mastermindarna gissa en roll på flera deltagare och gäller det även om det bara finns en av den i leken? tex. kan de gissa bybo/ängel på två olika deltagare?

*Måste Mastermindarna gissa på fyra deltagare eller kan de välja att gissa på färre?

*Är roller som mastermindarna, drake, jägare bundna till dl. eller kan de göra eller ändra val när som helst?

Nöjer mig så tillvidare. 😇

Jag är inte mer förvirrad än vanligt! 😁

Kanske för att jag inte inbillar mig att jag har koll utan mer inser mina begrännsingar? Eller så är det tvärtom🤪

Allt detta ovan har jag reagerat lite pa.
Speciellt de fetade.
Sa med tanke pa uttalandet om bybor sa kanns det som att glommerallt har en specialroll. Och vid fragan om "Kan andra ulvar" sa kanns det som att forsoka sakra up. Och det ar mycket fragar om de goda specialrollerna. Ar detta for att forsoka reda ut vilken dom ska forsoka sikta pa eller akta sig for? Eller hur ulvarna kan bli avslojade?

Och sen om att inte vara forvirrad, ar det for att du far hjalp i lyan? Ar det inte lattare att halla lite koll nar man ar i en lya med andra spelare att diskutera med?

Pga. ovanstaende valjer jag att rosta pa glommerallt.

Poisonous rostar pa glommerallt till lynchning.

Forsta rostningen ar aldrig latt men tycker detta va lite konstigt.
 
Kul att folk redan kommit igång, särskilt som jag inte vet hur mycket jag kommer kunna ha koll på leken ikväll.
Mycket förstadags motivationer än så länge, vilket inte är så underligt, men ändå mer baserat på kommentarer om leken än om svar på obligatoriska frågan, vilket känns bra :)

Sen är det jättesvårt med så här många deltagare att komma ihåg alla, vilket ju också gör att det är en risk att någon som är mer aktiv sticker ut, även om de kanske är goda.

Till borgmästare vet jag inte, men det ska väl vara någon som brukar ha koll? Så:
Madalitso röstar på LenaH till borgmästare, för hon burkar ha koll på vad alla heter, vilket är ett krav för en god borgmästare.

Sen till lynchen reagerade jag på fios anledning till att nominera mig till BM, särskilt efter alla diskussioner om att BM kommer käkas, eller kanske sparas för att folk ska tro att BM är ond. Kan det vara så att fio försöker sig på att få ut mig men döljer det bakom något som ska se ut som en vänlig gest?

Madalitso röstar på fio till lynch, för jag tror hon försöker få mig till borgmästare så jag ska käkas eller misstänkas och lynchas om jag inte blir käk, men vill dölja det bakom en ursäkt för alla gånger hon gett mig konstiga smeknamn.

(För hon har då aldrig förr verkat ha det minsta dåligt samvete över alla konstiga omskrivningar av madalitso :cautious::D)
 
Glömmerallt röstar på qitis till Borgmästare efterom jag inte vill ha en BM som käkar upp mig.

glömmerallt röstar på qitis eftersom jag är rädd att hon ändå kommer käka upp mig, för det som skrämmer med rollistan är risken för en ond BM:crazy:


Jag vet inte hur mycket jag kommer orka vara vara aktiv i kväll men ska försöka kika in innan dl.
Vill du lyncha din borgmästare? :confused: Är det inte bättre att rösta på någon annan som borgmästare om du är rädd för att din nominerade kommer äta upp dig?
 
Röstlista dl 1

BLACKSMITHFARM röstar på elo
hemlig röstar på karamelldrottningen
Ceta röstar på Hemlig
Cirkus röstar på Hemlig
Pegasus63 röstar på Karamelldrottningen
glömmerallt röstar på qitis
Poisonous rostar pa glommerallt till lynchning
Madalitso röstar på fio till lynch

Elo 1
Karamelldrottningen 2
Hemlig 2
Qitis 1
Glömmerallt 1
Fio 1

Borgmästare
BLACKSMITHFARM röstar på ceta som borgmästare
Karamelldrottningen nominerar Pegasus63
Ceta nominerar qitis
cirkus nominerar därför Pega till borgmästare
Pegasus63 Nominerar Cirkus som Borgmästare
Glömmerallt röstar på qitis till Borgmästare
Fio röstar på Madalitso till BM
Poisonous rostar pa Cirkus som borgmastare
Madalitso röstar på LenaH



Ceta 1
Pegasus 2
Qitis 2
Cirkus 2
Madalitso 1
LenaH 1

 
Borgmästare då, skulle vara skönt att ha någon med bra koll nu när det är så stor lek och så många roller. cirkus och Pegasus känns som skarpa spelare (minns att Pega var duktig i goda lyan förut om inte annat) som skulle kunna ha bra koll. Det känns dock lite som att sätta måltavla på någons rygg att välja dem till borgmästare, och därför vill jag inte nominera Pegasus (och hoppas att han får vara kvar längre i den här leken om han är god).
Därför: iiantazie röstar på cirkus som borgmästare

(och bara för att vara tydlig - jag vill inte sätta måltavla på någons rygg, men hellre cirkus än pegasus på cirkus varit kvar länge i tidigare lekar)
 
Vilken tycker du är historiens konstigaste maträtt?
Jag har ingen aning för jag har pinsamt dålig koll. De åt ju så mycket animalier och jag tycker allt kött är obegripligt att äta.

Svårt att rösta fram BM tycker jag. Å ena sidan är det lätt för ulvarna att lyckas rösta fram en av dom, men en framröstad BM brukade bli siad direkt. Nu finns ju ingen siare men en ficktjuv som ändå blir lite som en siare. Så på det sättet är det ju en nackdel för onda. För goda blir det en nackdel att en god BM riskerar att bli käk. Tänker att en god specialroll vore bra som BM men med tanke på käkrisken är det ju bäst med en bybo. Dock vet man ju ingenting om någon så det är ju helt meningslöst att fundera över egentligen. Men @glömmerallt s taktik är ju rätt bra 😅

Niyama nominerar LenaH till borgmästare
gick igenom deltagarlistan och hoppas att inte LenaH är ond nästan jämt nuförtiden och hon är klarsynt som god, så då vore det en bra BM.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp