Paddington
Trådstartare
REGLER
- LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.
- Vid två missade röstningar riskerar man att kickas från leken, meddela gärna LL vid förhinder
- Röster skall fetstilas och motiveras. BOPar är förbjudna
- Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
- PM skall skickas in före natt-DL för att gälla. Om man inte kan vara aktiv vid DL går det bra att ange alternativ.
- Ha kul!!
Rollista:
Goda
Gunnar - har möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När Gunnar ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a mig och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna, vill jag skona denne." Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare Gunnar röstat på. Har Gunnar inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning.
Moderatorer m specialförmågor:
Siare - Får varje natt reda på en deltagares roll
Ängel - Har varje natt möjligheten att skydda någon från att bli uppäten av ulvarna.
Spion - Får varje natt se allas val.
Vanliga forumanvändare: inga specialförmågor.
Onda:
Troll: samarbetar och får ha kontakt utanför spelet. Äter om nätterna.
De goda vinner när alla Troll är döda Trollen vinner när Trollen är fler än de goda
Deltagare:
Sasse
Soffiproppi
Niyama
Koppen
Lillelorden
Myrten
TeamLundVer
Mammas
Killaloe
Pegasus63
Första DL i morgon klockan 21:00 Natt-DL 21:30
- LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.
- Vid två missade röstningar riskerar man att kickas från leken, meddela gärna LL vid förhinder
- Röster skall fetstilas och motiveras. BOPar är förbjudna
- Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
- PM skall skickas in före natt-DL för att gälla. Om man inte kan vara aktiv vid DL går det bra att ange alternativ.
- Ha kul!!
Rollista:
Goda
Gunnar - har möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När Gunnar ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a mig och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna, vill jag skona denne." Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare Gunnar röstat på. Har Gunnar inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning.
Moderatorer m specialförmågor:
Siare - Får varje natt reda på en deltagares roll
Ängel - Har varje natt möjligheten att skydda någon från att bli uppäten av ulvarna.
Spion - Får varje natt se allas val.
Vanliga forumanvändare: inga specialförmågor.
Onda:
Troll: samarbetar och får ha kontakt utanför spelet. Äter om nätterna.
De goda vinner när alla Troll är döda Trollen vinner när Trollen är fler än de goda
Deltagare:
Sasse
Soffiproppi
Niyama
Koppen
Lillelorden
Myrten
TeamLundVer
Mammas
Killaloe
Pegasus63
Första DL i morgon klockan 21:00 Natt-DL 21:30