Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Artline röstar på TeamLunver

Jag tycker både hon och emro är skumma som tycker att ulvar medvetet är lugnare. Enligt min erfarenhet så beror det snarare på vad man är för person och hur mycket tid man har. Sedan skriver hon i teoriinlägget att Mirtai funderade över snurrfians frågor om cirkus. Vilket M inte skrivit något om. Kan vara en ulv som försöker fylla i så mycket som möjligt i teoriinlägget?

EmmaN röstar på Klara då det är lite skumt att inte kunna stava längre än till Em... :rofl: Hon ställer några frågor om mentorn i tråden efter att rollerna delats ut, kanske för att lura oss att tro att hon är mentorn fast hon egentligen är ulv?

Finns det någon ulvleksskola man kan gå och lära sig det här med förstadagsröster? :D

Jag försökte få telefonen att samarbeta men den vägrade så nu har jag gått över till den gamla bärbara eftersom maken har ockuperat den bra datorn, han påstår att arbete går före lek? O_o
Det är lite intressant att jag har fått två röster för att jag undrade över om Cirkus hade slarvläst eller inte eftersom jag tyckte att det var ganska så uppenbart skrivet av LL. Ännu intressantare att det är andra än Cirkus själv som har använt det som röstunderlag...
Att få en röst för att man inte skrev obegripligt... Nja hade jag varit så full att jag inte kunde formulera mig alls så hade jag nog låtit bli att skriva och istället gått och lagt mig..

Men gör det Mirati till ulv? kanske men inget som jag kan lägga en röst på idag av den anledningen... Däremot @bollen__ som försökte få mig att skriva i natt och dessutom lägger en andra röst på mig med en nästan sämre teori än Mirtai?

Snurrfian röstar på bollen_ eftersom jag tror att hon är en ulv som ser en chans att få ut en god i första dl.

Det här är lika svårt som vanligt... :cautious:
Även om Snurrfian och Habina är de som har skrivit det som jag reagerat mest på (misstankarna mot cirkus fråga och att Habina först ville vara ond och sedan lugnt kunde gå och sova) så tror jag inte på allvar att det säger något om vilken sida de tillhör. I alla fall inte tillräckligt för att lägga en andraröst på någon av dem.

I brist på bättre och med världens sämsta motivering kommer min röst att hamna på Koppen som tidigare idag meddelade att hon skulle ha gott om tid att leka men inte har synts till, kan det vara så att hon babblar i lyan istället för att skriva i tråden? :angel:
FiaM röstar på Koppen

Fast nu börjar jag bli irriterad på riktigt. JAG HAR INTE SKRIVIT DET. Jag blir misstänksam mot er som inte verkar läsa ordentligt...

Jag tror att bollen__ försöker skydda Mirtai genom sin andraröst på Snurrfian. Dessutom förklarar hon Mirtais teori för Habina:

Fast Mirtai röstade inte pga det på Snurrfian utan pga att hon som onykter kunde skriva begripliga inlägg :p

Jag borde kanske lägga min röst på Mirtai för att göra skillnad, men jag tänker följa min sedvanliga fegistaktik och lägga en uddaröst i första DL.

Klara röstar på bollen__

Jag försökte få telefonen att samarbeta men den vägrade så nu har jag gått över till den gamla bärbara eftersom maken har ockuperat den bra datorn, han påstår att arbete går före lek? O_o
Det är lite intressant att jag har fått två röster för att jag undrade över om Cirkus hade slarvläst eller inte eftersom jag tyckte att det var ganska så uppenbart skrivet av LL. Ännu intressantare att det är andra än Cirkus själv som har använt det som röstunderlag...
Att få en röst för att man inte skrev obegripligt... Nja hade jag varit så full att jag inte kunde formulera mig alls så hade jag nog låtit bli att skriva och istället gått och lagt mig..

Men gör det Mirati till ulv? kanske men inget som jag kan lägga en röst på idag av den anledningen... Däremot @bollen__ som försökte få mig att skriva i natt och dessutom lägger en andra röst på mig med en nästan sämre teori än Mirtai?

Snurrfian röstar på bollen_ eftersom jag tror att hon är en ulv som ser en chans att få ut en god i första dl.

Bättre motivering än att använda ett skämt iallafall ;) Dessutom tycker jag att Mirtais teori är tunnare än min, den hade ju inget med leken att göra.

Det var både TLV och Emtherlia som höll med Emro, TLV låter dock som hon går på Emros utsaga, dvs hon har inte gått tillbaka och läst. Vilket förstås är misstänkt för att hon litar på någon annans tolkning. Emtherlia skriver däremot som om hon läst det. Vilket hon inte kan ha gjort, eftersom jag inte har skrivit det. Också misstänkt.

Jag gick tillbaka och läste nu, för jag var säker på att jag faktiskt hade läst att du kunde sova lugnt efter att du fått rollen tilldelad. Men jag läste fel för så har du ju inte skrivit. Jag tar tillbaka min misstanke, iaf för just det ;)

bollen__ ändrar röst till Mirtai

Jag skyddar inte Mirtai, jag tyckte bara att det var ännu skummare med Snurris frågor. Men jag har ingen lust att verka skum själv bara för att jag reagerade mer på Snurrfian.
Därför så ändrar jag röst till Mirtai för det ÄR skumt att ta en så tunn teori till sin röst, som inte har med leken att göra egentligen, när det iaf i Snurrfians fall fanns annat att använda som teori.

Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21.43 Lobelia röstar på Quarter4ever

21.45 bollen__ röstar på Snurrfian
21.45 Habina röstar på emro
21.48 FiaM röstar på Koppen
21.53 Artline röstar på TeamLunver

21.53 EmmaN röstar på Klara

21.53 Emtherlia röstar på Lobelia
21.53 Snurrfian röstar på bollen_
21. 55 Klara röstar på bollen__

snurrfian 1
Mirtai 2
Habina 1
Quarter4ever 1

emro 1
koppen 1
TeamLunver 1
bollen__ 2
klara 1
lobelia 1

Mirtai ändrar röst till bollen

Eftersom jag vill rädda mig själv och det känns surt att riskera att Snurris ska åka på min mkt tunna teori.

Bollen lägger en andraröst med en svag motivering hon också och jag tycker det känns som ett försök att få ut en god

Bättre motivering än att använda ett skämt iallafall ;) Dessutom tycker jag att Mirtais teori är tunnare än min, den hade ju inget med leken att göra.
Men att du lägger en andra röst gör att jag tycker att det blir rätt skumt, som en udda röst hade jag nog inte reagerat men att följa upp en väldigt tunn teori och försvara den?

Hmm jag tror i dagsläget varken att @Habina eller @Snurrfian är ulligare än någon annan. Deras inlägg skulle kika gärna kunnat vara skriva av goda. Däremot tycker jag att @Koppen är väldigt suspekt som inte skrivit trots att hon enligt egen utsago hade tid

Teamlundver röstar på koppen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar