Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag inser att jag gör en klassisk cirkus och röstar från ni-vet-var.

Tycker ju att det skummaste som hänt är Snurrfian och hennes tankar runt mig, men de är så snabbt genomskådade och gör henne till ett lätt offer kanske och jag ser att Mirtai lagt en röst där redan och det gör att jag undrar var jag har henne. Hennes motivering är dessutom vääääldigt svag, hon använder inte ens Snurris misstag/tankar om mig - vill hon kanske lämna dem till andra att använda sig av?

cirkus röstar på Mirtai

Japp, en mkt svag motivering. Tyckte faktiskt inte att hennes frågor till dig var så skumma.

Hade iofs kunnat rösta på @Klara som vanligt :D

Håller med @cirkus om att det känns som om @Mirtai lägger en ganska så enkel röst när hon röstar på @Snurrfian, och när hon valde att inte använda teorin som borde varit uppenbar (Snurris anmärker på Cirkus fråga), utan en egen gör att det står ut lite för mig speciellt när den känns som en förklädd BOP nästan..

Samtidigt har det inte hänt så mycket i leken ännu, väldigt mycket OT, en hel del % i bakgrunden :p ;) och en del rolldiskussioner.

Jag är lite kluven men kan inte komma på någon bättre teori idag:

Paddington röstar på Mirtai enligt ovan samt att hon nu kommer in och slätar över den lite genom att säga att hon kunde ha röstat på Klara istället..

Lobelia röstar på Q

Q är normalt skärpt och nu virrar hon till det om ensamvargen. Kan det vara att hon vill luras och få oss att tro att hon inte har den rollen eftersom hon har dålig koll?

Röstlista DL1 kl 22
20.42 Mirtai röstar på Snurrfian
21.17 cirkus röstar på Mirtai
21.25 Emro röstar på Habina
21.41 Paddington röstar på Mirtai
21-43 Lobelia röstar på Quarter4ever

snurrfian 1
Mirtai 2

Habina 1
Quarter4ever 1

Jag tycker väl också att Mirtai röst är skum. Men brukar hon inte lägga väldigt ot röster i första lynchen? Fat denna kanske är värre än vanligt?

Hmm. Jag tänker att Mirtai hade kunnat använda att Snurrfians frågor till cirkus var konstiga i sin motivering - nu gjorde hon inte det för hon tyckte inte att de var skumma tydligen, utan valde att använda sig av en väldigt tunn teori i stället som iofs känns väldigt förstaDLaktig.

Jag behöver gå ut med vovven och vill rösta nu.
Jag tycker inte att jag i skrivande stund reagerat över så mycket mer än Mirtais tunna teori och Snurrfians frågor. Båda har en röst var och jag tycker faktiskt att det är mer skumt av Snurrfian att tycka att cirkus är skum pga sina frågor, som hon ställde innan vi fått rollerna, än att rösta med en tunn teori om man måste iväg, när det är första DL.
Så därför väljer jag att rösta på Snurris idag.
bollen__ röstar på Snurrfian

Det som jag tyckt varit mest misstänkt ikväll är emro som påstår att jag sagt saker jag inte sagt, för att sedan rösta på mig pga det jag inte sagt. Det luktar ulv för mig, att skumläsa och hitta på något om en annan spelare.

Habina röstar på emro

Sedan tycker jag även att det är knepigt med spelaren som höll med henne. Tyvärr är mitt mobila bredband väldigt svajigt just nu, så jag väljer att rösta nu och leta reda på vem som höll med emro sedan.

Hmm. Jag tänker att Mirtai hade kunnat använda att Snurrfians frågor till cirkus var konstiga i sin motivering - nu gjorde hon inte det för hon tyckte inte att de var skumma tydligen, utan valde att använda sig av en väldigt tunn teori i stället som iofs känns väldigt förstaDLaktig.

Jag behöver gå ut med vovven och vill rösta nu.
Jag tycker inte att jag i skrivande stund reagerat över så mycket mer än Mirtais tunna teori och Snurrfians frågor. Båda har en röst var och jag tycker faktiskt att det är mer skumt av Snurrfian att tycka att cirkus är skum pga sina frågor, som hon ställde innan vi fått rollerna, än att rösta med en tunn teori om man måste iväg, när det är första DL.
Så därför väljer jag att rösta på Snurris idag.
bollen__ röstar på Snurrfian
Laddade inte om sidan innan jag skickade iväg rösten, ser nu att det kommit en röst till på Mirtai så det jag skrev stämmer inte riktigt. Jag tycker dock inte att det påverkar att jag tycker att Snurris är skummast av de två.

Det här är lika svårt som vanligt... :cautious:
Även om Snurrfian och Habina är de som har skrivit det som jag reagerat mest på (misstankarna mot cirkus fråga och att Habina först ville vara ond och sedan lugnt kunde gå och sova) så tror jag inte på allvar att det säger något om vilken sida de tillhör. I alla fall inte tillräckligt för att lägga en andraröst på någon av dem.

I brist på bättre och med världens sämsta motivering kommer min röst att hamna på Koppen som tidigare idag meddelade att hon skulle ha gott om tid att leka men inte har synts till, kan det vara så att hon babblar i lyan istället för att skriva i tråden? :angel:
FiaM röstar på Koppen

Jag blir också lite fundersam kring Emro som hakar upp sig på något @Habina inte sagt. Att dessutom både TLV och Emtherlia hakar på gör att jag blir ytterligare fundersam. Men, å andra sidan, det vore lite skumt om tre ulvar visar sig redan innan dl 1. Lite väl enkelt.

Aha då är jag med :)

Ja det är ju lite misstänkt att man tänker spela "lugnt" eftersom det oftast brukar vara ulvar som gör det. Hmm tålmatt funderas lite å henne alltså :cautious:

Funderingar från mitt håll:

@EmmaN funderade lite kring antalet ulvar i leken och bybor. För mig är det självklart att bybor är plural och därmed fler än 1 person. Försöker hon få det att låta som att hon inte har en aning om hur många ulvar det finns när hon faktiskt vet det för att hon sitter i lyan?

@Snurrfian funderar lite på @cirkus trots att @cirkus funderingar kom innan rollerna blev utdelade.

@quarter4ever verkar fundera en del kring rollerna och hur de funkar. Mycket som kan hända!

@Mirtai Ska ut och springa och lägger kvällens första röst, rösen hamnar på på Snurrfian

@Habina Skriver att hon kunde sova lugnt efter att hon fick veta vilken roll hon har. Sover hon lugnt för att hon vet att det är hon som käkar och inte behöver oroa sig för att bli mat under natten?

Nästa jag funderar över är bollen__ och hennes "försvar" av Mirtai. Försöker hon lägga en räddningsröst på Snurrfian kanske?

Aha då är jag med :)

Ja det är ju lite misstänkt att man tänker spela "lugnt" eftersom det oftast brukar vara ulvar som gör det. Hmm tålmatt funderas lite å henne alltså :cautious:

Funderingar från mitt håll:

@Habina Skriver att hon kunde sova lugnt efter att hon fick veta vilken roll hon har. Sover hon lugnt för att hon vet att det är hon som käkar och inte behöver oroa sig för att bli mat under natten?

Det var både TLV och Emtherlia som höll med Emro, TLV låter dock som hon går på Emros utsaga, dvs hon har inte gått tillbaka och läst. Vilket förstås är misstänkt för att hon litar på någon annans tolkning. Emtherlia skriver däremot som om hon läst det. Vilket hon inte kan ha gjort, eftersom jag inte har skrivit det. Också misstänkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar