Turbo Sund

Natasja

Trådstartare
Såg att Turbo Sund ska stå på Alebäck i år, till priset 3000+15000 kr!

Vad tycker ni om den prisättningen och vad tycker ni om Turbo Sund och hans avkommor?

Någon som träffat avkommor till honom?

Sv: Turbo Sund

Då tycker jag han är mer än prisvärd. Billgaste Viking Kronoshingsten väl? Dessutom har han redan redovisat resultat.
Jag har träffat en hel del.
De allra flesta har en sak gemensamt- de är kapabla.
Oftast lite ängsliga och behöver tid och kärlek. För den del inte sagt att de är sena i utvecklingen. Men kapaciteten är snabbare att utvecklas än hjärnan kan man säga.

Jag har ju inte haft förmånen att ta hand om så många.
Turbo Sund själv var ju ganska bakrädd men annars en mycket snäll häst.

Jag har letat runt på nätet efter utlåtandet från när Turbo Sund avelsvärderades men har inte hittat något. Finns det någon som vet var man kan hitta det, eller om man kan se exteriör o och veterinära utlåtandet någon annanstans?:)

Jag har letat runt på nätet efter utlåtandet från när Turbo Sund avelsvärderades men har inte hittat något. Finns det någon som vet var man kan hitta det, eller om man kan se exteriör o och veterinära utlåtandet någon annanstans?:)
Offentligt omdöme vid godkännandet 2005-11-18

Veterinär beskrivning
Hingst visad i full tävlingskondition med enbart lindriga veterinära anmärkningar.

Exteriör beskrivning
Manke: 158, Kors: 157, Längd: 163 cm, Skenans omkrets: 20 cm.
Medelstor, långlinjerad lätt häst. Fullblodslikt huvud. Rak, samt tunn hals. Något sänkt i ryggen. Kort, liggande bog med lång överarm. Sluttande långt kors. Välmusklat bakparti. Långa kotben. Intåad vänsterbak. Välformade hovar. Rör sig nöjaktigt korrekt.

Jag tycker inte Turbo Sund själv såg mycket ut för världen, ganska oansenlig men jag tycker desto bättre om hans avkommor! Har sett flera stycken, och de är riktigt trevliga. En jag gillar skarpt är Beckman som förövrigt startar på V75 på lördag.:)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 952
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 732
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 767
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 463
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden