Det har jag också funderat på, men jag själv är ganska tyst, introvert, säger inget i onödan, tar ingen plats osv och har ändå fått dåligt bemötande som patient. Har sett flera som är lika mig som inte heller gör något väsen av sig och ändå har blivit otrevligt bemötta, så jag har funderat på om det är den personligheten som gör att en del tycker sig kunna köra över. Kommer man som patient och har en dålig attityd, så kan jag lättare förstå om personalen inte orkar, samtidigt så är det deras jobb att sköta sig oavsett vilka patienter som kommer. Jag har alltid varit trevlig mot patienter oavsett deras attityd, och ja, man kan bli utsatt för mycket som sjukvårdspersonal, men jag har ju valt att gå till jobbet och då ingår det att sköta sitt jobb bra tycker jag.
Jag är också introvert och tyst, pratar verkligen inte i onödan, ännu mindre när jag har ont och mår dåligt.
Har absolut inte blivit överkörd pga det, tvärtom faktiskt
Känner enorm tacksamhet mot personalen som nästintill vänt ut och in på sig själva för att jag skulle ha det så bra som möjligt när jag legat inlagd. Fantastiska människor!