Tripphult v42?

Sv: Tripphult v42?

Tyvärr jobbar jag till midnatt på torsdagen så det kan bli körigt att vara på plats kl 8 på morgonen, annars vore det intressant då jag nyss börjat spåra lite smått och gärna tar emot tips.

Nu ska jag bara fixa hästvakt och kolla så att allting funkar med körning och allt det där. När måste man senast ge besked?

ok. min hund har aldrig sovit ensam s a s. han är en riktigt bortskämd jycke som alltid sover i sängen och/eller med min andra hund. så finns det möjlighet tar jag gärna med honom in på natten. givetvis har jag honom i bur då.

Nej tänker endast ha unghundar o valpar som undantag. Inga vuxna dör av o sova i bilen två nätter bara mänskligt o tycka synd om dom.

Om en vecka, den 16:e, sa vi nu, bra om de som kan och ska med säger till så att PIRU kan boka stuga och sådär. Än så länge är det ju många som sagt kanske, men inte säkert och det håller ju inte riktigt... Måste ju veta att folk vill för att det ska bli av. :laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Jag förstår det. För min del är det bara det att jag åker inte upp ensam i bilen med hunden, lite väl dyrt och långt. Men kan man hitta nån att dela resan med är jag på. Sen måste jag fixa hästvakt med, men det tar jag reda på redan imorgon.

Nej tänker endast ha unghundar o valpar som undantag. Inga vuxna dör av o sova i bilen två nätter bara mänskligt o tycka synd om dom.

ja men så är jag ju människa också ;).

jag får se hur det funkar. han brukar inte kunna sova alls i bilen. vi åkte hela långa vägen till sundsvall för ett par år sedan och han sov ingenting på vägen upp. inte ens när vi stannade för natten, trots att vi var kvar allihop i bilen. vi skulle tävla när vi kom fram, och det gick ju inge vidare...

men men, vi ska ju inte tävla nu och han måste inte prestera. har ni kollat så det är ok med lagar och så att ha dem i bur hela natten?

linafina: har du ångrat dig? det finns ju fortfarande plats i min bil. jag kan vara på plats när som helst. vi har projektarbeten på schemat men jag får fjäska lite för min grupp så jag är ledig.

men men, vi ska ju inte tävla nu och han måste inte prestera. har ni kollat så det är ok med lagar och så att ha dem i bur hela natten?
.

Det är väl upp till var och en, men jag förstår inte hur man ska kunna deltaga i kursverksamhet annars. Min hund har sovit i bil på kurs sen hon var 20 veckor gammal. Det är ju långt ifrån alla vandrarhem och dylikt som släpper in hundar, särskilt inte 35 schäfrar för att ta ett ex.

det är ju helt okej att ha dem i bur korta stunder. men en natt blir väl en 8 timmar i sträck, och de lär ju sitta i sina burar runt 20 timmar per dygn. ska leta och se om jag hittar något. jag har alltid haft med mig hundarna dit jag ska sova tidigare. i bur såklart.

Ja att hundarna sover i bur finns det inge o ivända mot.

Förvaring i bur som sker upprepade tillfällen är inte tillåtet.

det står såhär i lagen.
1. Hundar och katter får förvaras i bur på utställning, tävling och prov samt vid träning inför tävling. Buren ska då vara täckt på minst två sidor och hundar ska rastas minst varannan timma.

I samband med jakt får hundar förvaras i bur max 8 timmar per dygn om de rastas minst var tredje timme.

men så står det också

Enligt 2 punkten får man övernatta hundar och katter i bur i bilen på väg till och under tiden man är på utställning, tävling och prov samt vid träning inför tävling. De behöver inte rastas under natten, som vissa remissinstanser har befarat.

antar att träningen räknas som träning inför tävling och då ska det inte vara några problem.

Efter en hel dags träning lär de ändå bara sova.

det trodde jag med, men han var vaken på vägen ner också. han sov i en vecka när vi kom hem... men som sagt, vi behöver inte prestera nu och det är en bil jag har haft länge så han är tryggare i den. märker jag att han blir orolig får jag väl sova i bilen.

jag har noll och ingen erfarenhet av att vistas i bilar på natten. hur kallt blir det? räcker det om de ligger på något varmt, typ en tjock filt? (jaaaa, jag är pjoskig. jag vet.)

Du tar en rejäl filt åt han sen vevar du ner rutan lite på bägge sidor så det inte blir kondens o fuktig i bilen utan luften cirkulerar så är det lugnt.

Skulle gissa att samma princip som vid tältning gäller, jag skulle nog peta dit ett liggunderlag i sånt där skumgummi under filten för extra isolering.

Ja men då kommer jag :) Ser fram emot att träffa lite bukare med bukehundar! Som sagt plats finns i min bil, kör från Malmö.

linafina: har du ångrat dig? det finns ju fortfarande plats i min bil. jag kan vara på plats när som helst. vi har projektarbeten på schemat men jag får fjäska lite för min grupp så jag är ledig.

Nej nej tänkte bara OM du nu inte skulle åka :). Men jag såg nu att ytterligare en från malmö ska upp så det är ju bra. Har du bur i bilen? Känns lite tufft att lämna min lilla där ute över natten men det funkar säkert.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
14 413
Katthälsa Jag har ett stort dilemma! Jag har två underbara norska skogkatter, som jag älskar (såklart). Den ena bajsar på golvet ca 2-3...
2
Svar
31
· Visningar
4 415
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Så nu har jag varit o rekat o kollat igenom allt o fotat lite hur det ser ut i Tripphult. Tänkte skriva här vad som behövs ta med. Dom...
19 20 21
Svar
407
· Visningar
27 146
Senast: PIRU
·
Övr. Hund Efter en del påtryckning både från deltagare o mig själv ville de allra flesta köra träningslägret en gång till i år så Okt tycker jag...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
9 660
Senast: PIRU
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar