Träningshelgen i Tripphult

Sv: Träningshelgen i Tripphult

Mohahaha! Störtskön bild. Väntar dock på den du tog när vi var ute och rökte och fröken vinglade omkring och blev bländad av ficklampan. :D För visst tog du en bild då?

Nej tog bara 3 bilder på hela helgen och det var på detta.

Det var ju så jäkla roligt hon stod o prata om nåt sen råka jag säga nåt som reta upp henne skulle klappa till mig släckte lampan ett steg åt sidan sen försvann lilla damen ner i gräsmattan som en fura o skratta o svor om vartannat :rofl:

Dock sakna jag några som inte hörde av sig om att de inte skulle komma lite dåligt tycker jag det är inte så avancerat o göra det men men då vet man det tills nästa gång...

Det låter verkligen som att ni haft en jätterolig helg!

Har varit riktigt skoj alla har varit på sin egen nivå utan o bli skrattad åt utan hjälpt om de har velat eller tränat vid sidan av. Alla har varit trevliga (förutom jag då¨kanske några gånger när vi träna men ogillar och upprepa mig så folk lär sig det ganska snart ):devil:

Jag är så avis så jag tror att jag går i atomer! Nästa år blir jag med, om det blir några avhopp dvs:)

KL.

Hej allihopa och tack för en kanonhelg!

Själv är jag i Portugal på lite semester, behövde vila upp mig lite efter helgens bravader:D

Tac till alla som fotat, kanonfina bilder!

Och Jadzia, maten var kanon, men kanske tog du i liite i överkant, jag tror den hade räckt till minst dubbelt så många!

Piru, tack för du ordnade detta, nästa gång vill jag oxå figga!

För min egen del gick träningen bra. Liten82 hjälpte mig med "rutan" så nu har jeg en hel del att öva på. Som PIRU skrev så hade Hedda inte ett bekymmer i världen, hur cool som helst hela helgen (vilket verkade förvåna några som har träffat lite "hispigare" tollare tidigare), utom i träningspassen där hon var riktigt taggad vilket var kul.

Måste oxå säga att alla hade jättefina, charmiga och väluppfostrade hundar!

Kul att läsa att ni andra haft lika kul som jag, jag är gärna med igen om det blir tillfälle.

Hej hopp!

"Åh vad jobbigt. Imorgon måste jag åka till Portugal."

"Ska du jobba?"

"Nä, på semester."

:rofl:

Hahaha!

Ja jag är knäpp men det kändes faktiskt lite jobbigt just då, men nu när jag är här är det givetvis skönt. Brännan svider i skinnet precis som det ska!

Dock är jag ivrig att ta upp träningen igen när jag kommer hem, då ska byrackarn drillas!

Bumsan var ju helgo, så stooora ögon när man råkade slänga en blick på henne.:)

Ska komma med en kort sammanfattning jag med:

Vi åkte från Umeå 03 natten mot fredag, som den nattuggla jag är sov jag inget den natten, så de var ett trött ekipage som anlände runt 13tiden.
Var verkligen jättekul att träffa alla, både hundarna och människorna var störtsköna :banana:

Var jättekul att titta på IPO/skydd, fick lite större inblick i grenen och många fördomar (grundat på okunskap) stacks hål på. Förstår att man lätt blir IPO-biten :)
Som väntat skiljde sej metoder och tankar runt lydnadsträning en del, mer ids jag inte säga om det.

Fick hjälp med spåret på Midas, kändes jättekul, vi är supertaggade på att köra igång och spåra så mycket vi hinner i höst!
Eya fick mest vara med på sidan av, hann med lite lydnadsträning där också.

Tyvärr var de nån klant (jag, vem annars?) som råkade gå vilse på söndagen vilket gjorde att jag inte hann visa nåt "klickertänk" som jag vet att några ville. Kändes jättetråkigt, lovar att visa om (eller när) det blir någon nästa gång!

Midas och Eya förälskade sej i Harley, jag träffade den trevligaste Tollare jag träffat hittills (Hedda) och jag blev sååå Rottis-sugen igen då alla Rottisar där var väldigt trevliga och fina på alla sätt :love:
Krasux valp var verkligen helt underbar och Escodobes lille (som jag förväntat mej skulle vara ett monster) visade sej vara väldigt trevlig och skötte sej superbra hela helgen :)
Lilla Sisu med sin "tyck-synd-om-mej-blick" var de svårt att inte falla för. Hon trallade på där bland hundar och människor och tog det mesta med ro (när hon inte busade alltså.. ;))

De enda jag möjligen skulle sett var bättre var upplägget av träningen,
att man kunnat planera in dagarna mer, ev delat upp planen och kört mer intensivt.
Men de blir kanske svårt när alla tränar så olika saker på så olika nivåer!

Måste tillägga att det var vansinnigt roligt att figga Piru, jag ska lägga in film som Teah fixade, där ser man hur jag flyger som en vante när han springer ikapp mej!
Visst, lite ont i vänsterarmen/skulderbladet har jag haft, men de var de värt :)

TACK igen alla för en superhelg :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Hahaha!

Bumsan var ju helgo, så stooora ögon när man råkade slänga en blick på henne.:)

Inte lika stora som sisus när hon såg min lille. Ögonen såg ut som pingpongbollar "Vad ÄR det där för NÅGOT" såg hon ut att tänka.

Mja vi som var nere vid sjön kan avslöja att hedda ÄR en tollare, med ljudeffekter! Snacka om driv i simmningen.

Nu börjar jag också fundera på om jag skulle stoppa min Burdusa Beauceron i bilen och haka på nästa gång... Då ska ni få se på en annan Nivå ... och jag menar inte precis elit...hrm. Nä, han är duktig men inte under Störning ... låter som ett bra tillfälle att jobba på det! ;)
Och ska det Spåras så kommer jag inte att skämmas över honom!

_MG_9846.jpg

_MG_9850.jpg

_MG_9852.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Vi satsar på 3:e helgen i Okt. men träning i tripphult fredag till söndag. Följande har visat intresse o vi tar med samtliga av dom som...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
15 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka