Sv: Träningshelgen i Tripphult
Ska komma med en kort sammanfattning jag med:
Vi åkte från Umeå 03 natten mot fredag, som den nattuggla jag är sov jag inget den natten, så de var ett trött ekipage som anlände runt 13tiden.
Var verkligen jättekul att träffa alla, både hundarna och människorna var störtsköna
Var jättekul att titta på IPO/skydd, fick lite större inblick i grenen och många fördomar (grundat på okunskap) stacks hål på. Förstår att man lätt blir IPO-biten
Som väntat skiljde sej metoder och tankar runt lydnadsträning en del, mer ids jag inte säga om det.
Fick hjälp med spåret på Midas, kändes jättekul, vi är supertaggade på att köra igång och spåra så mycket vi hinner i höst!
Eya fick mest vara med på sidan av, hann med lite lydnadsträning där också.
Tyvärr var de nån klant (jag, vem annars?) som råkade gå vilse på söndagen vilket gjorde att jag inte hann visa nåt "klickertänk" som jag vet att några ville. Kändes jättetråkigt, lovar att visa om (eller när) det blir någon nästa gång!
Midas och Eya förälskade sej i Harley, jag träffade den trevligaste Tollare jag träffat hittills (Hedda) och jag blev sååå Rottis-sugen igen då alla Rottisar där var väldigt trevliga och fina på alla sätt
Krasux valp var verkligen helt underbar och Escodobes lille (som jag förväntat mej skulle vara ett monster) visade sej vara väldigt trevlig och skötte sej superbra hela helgen
Lilla Sisu med sin "tyck-synd-om-mej-blick" var de svårt att inte falla för. Hon trallade på där bland hundar och människor och tog det mesta med ro (när hon inte busade alltså..
)
De enda jag möjligen skulle sett var bättre var upplägget av träningen,
att man kunnat planera in dagarna mer, ev delat upp planen och kört mer intensivt.
Men de blir kanske svårt när alla tränar så olika saker på så olika nivåer!
Måste tillägga att det var vansinnigt roligt att figga Piru, jag ska lägga in film som Teah fixade, där ser man hur jag flyger som en vante när han springer ikapp mej!
Visst, lite ont i vänsterarmen/skulderbladet har jag haft, men de var de värt
TACK igen alla för en superhelg