Träningshelgen i Tripphult

Sv: Träningshelgen i Tripphult

Ofta borta? Nej, inte mer än någon annan. Däremot åkte vi rätt tidigt, du gick ut på plan med Grima precis när vi gick och var väldigt fokuserad. :)

farlig_froken.jpg
Härlig bild :)

Ja, det blev så inte så mycket för just apportörerna. Å andra sidan kan jag tycka att det på en sådan här helg är smart att öva på sådana moment som man kört fast i eller där man är i behov av andra såsom sök eller platsliggning.

Jag tyckte dessutom att stämningen var så bra att vem som helst hade kunnat gå ut på planen och klantat till det totalt utan att få några dumma kommentarer. Vi var ju alla där för att lära oss och bli bättre och ingen är ju direkt färdigtränad. Gabbi sa det rätt bra: Det hade ju inte varit någon mening med att åka om man var färdig.

Själv fick jag traggla lite med sök och budföringen på grund av lite missbedömningar, men jag har funderat, kommit fram till vad som behöver ändras och lärt mig något.

Nästa år, om träningen blir lite mer organiserad, tänkte jag ta med filmkamera och stativ och filma alla ekipage på planen. Bra att se vad man själv gör för fel och övriga får lättare att engagera sig i varje ekipage.

Jo, jag misstänkte att man skulle börja undra vad Skogstrollet egentligen gjorde där eftersom hon inte "deltog" fullt ut. Det är synd att det ska vara så.

Jag kunde förvisso ha tränat lite vacker tass på plan. "Plats" vet inte hunden vad det betyder, känns smartare att lära in det i lugn och ro innan jag tränar det i sällskap med andra hundar. Sök ägnar jag mig inte åt. De "moment" jag fastnat på ligger inom apporteringen och viltspåret och jag trodde vi var några som skulle ägna oss åt sånt. Naturligtvis tycker jag det är synd att det inte blev så men inte klandrar jag någon för det? Men jag lade mitt spår ändå och det gick bra tyckte jag.

Jo, jag misstänkte att man skulle börja undra vad Skogstrollet egentligen gjorde där eftersom hon inte "deltog" fullt ut. Det är synd att det ska vara så.

Jag kunde förvisso ha tränat lite vacker tass på plan. "Plats" vet inte hunden vad det betyder, känns smartare att lära in det i lugn och ro innan jag tränar det i sällskap med andra hundar. Sök ägnar jag mig inte åt. De "moment" jag fastnat på ligger inom apporteringen och viltspåret och jag trodde vi var några som skulle ägna oss åt sånt. Naturligtvis tycker jag det är synd att det inte blev så men inte klandrar jag någon för det? Men jag lade mitt spår ändå och det gick bra tyckte jag.

Näe. vi tyckte det var jättekul att du var där. Men det var jättesynd om du kände att du hamnat utanför:(... Det var garanterat inte meningen.
Yorkann skulle ju viltspåra, men det gick ju som det gick m henne. Nästa gång får du sparka på mig så går jag med lillskiten.

Senast ändrad:

*kl*

Tyvärr, måste jag säga, blev jag lite besviken över att det slutade med att jag stod ensam med mitt intresse av viltspår och apportering (med en kylväska full med blod som på hemvägen givetvis läkte). Eftersom jag inte ägnar mig åt tävlingslydnad eller skydd så spenderade jag mesta tiden i bakgrunden och försökte se, lyssna och lära. Fick med mig en del tips hem som jag kommer att använda mig av.

:(

Och jag hade fått tag i fågel....

Yorkann skulle ju viltspåra, men det gick ju som det gick m henne. .

Jepp! Ska försöka hålla mig ur vägen för bilar nästa gång :D Kan säga att karl som hjälpte mig på plats tyckte nog jag var lite väl suspekt som gick omkring med en död fågel och blod som handbagage... :p

Puuuh, nu är vi äntligen hemma!!
Stannade en natt och sov i Uppsala hos Midas och Eyas uppfödare, åkte därifrån i morse.

Vill bara säga TACK alla för en sååå trevlig helg:banana:

I morgon ska ut och läggas spår med Midas, vi är riktigt taggade!
Sen kommer säkert en spår-tråd inom kort när jag kört fast...

Sen vill jag bara säga att jag INTE gick vilse, jag bara la ett spår och glömde ta med mej snitslar, eller nåt sånt... :angel:
(förlåt till alla stackare som fick traska runt och leta efter mej:o)

Fina bilder alla har lagt ut, kommer flera från mej och Helene så fort dom kommit över på datorn :)

Jag har en tendens att sätta mig själv lite utanför. :p Behöver några dagar på mig att tina lite. Det var lite grann som en kollektiv internetdejt tyckte jag. :D

Yorkwann, hur är det med dig? Jag tappade hakan när jag hörde om olyckan.

De är gräs i hela min lägenhet också, bara dammade ur grejjerna jag packade upp.

Så har jag hittat två fästingar på hundarna :eek: :crazy:
Äckliga, äckliga små djur!!

Får väl se vad du väljer för bilder för du skulle ju göra en serie med slökort på mig har ju ett där du är rätt avslappnad om man säger så...

Haha, aaa, ska vi göra en deal? :angel:

Nja den ska bli ganska rejäl i såna fall...
Tror min bild smäller högre då jag kan redan i denna tråd motbevisa att jag inte enbart legat o latat mig.

Du hjälper mig med mer lydnad o inga bilder alls på mig så kan jag kanske men du får fara ner i såna fall så kanske:laugh:

Deal, fast bara om du hjälper mej lite med spåret på Midas (går ju bra så länge jag inte gör spårupptag för då går ju dumfan bara åt fel håll :crazy:).

Och jag har förstått att man inte kan räkna med några Örebroare uppe i Umeå, här har vi ju, hemska tanke, både mygg och snö ;)
80mil att köra är ju bara ett stenkast ju (fast idag känns de inte så...)

Kan nog mycket väl tänka mig att Åka Johan blir säkert med han också..
Bara ni grejer bra boende.

Självklart kan vi spåra. Man skulle kunna ha en spår/kydnads helg bara vi skippar skyddet den gången.

Man åker ut en halv dag o spårar o hjälps åt sen andra halvan med lydnad.

Ja, se nu till att komma upp istället, då kan vi hyra klubbstugan i Umeå, eller ännu bättre, här i Lycksele :idea:

Om inte annat så finns det fina ytor här både för tält och träning av allehanda slag.

Är inte är så långt från Umeå och lite närmare (ca 20 mil) för sörlänningarna med fin skog för blodspår för de som är intresserade av sådant.

Snart är det ju dessutom älgjakt så förrådet av klövar och blod kommer att fyllas på en del :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi satsar på 3:e helgen i Okt. men träning i tripphult fredag till söndag. Följande har visat intresse o vi tar med samtliga av dom som...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
15 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat