Tripphult v42?

Sv: Tripphult v42?

För alla som kommer från Göteborg respektive Stockholm hållet tar av vid Brändåsen och fortsätter mot Askersund. Sen en bit på den vägen så kommer det en järnväg som man åker över sen efter den står det en skylt ÖSTANSJÖ, HALLSBERG där tar ni av åt höger, och sen några hundra meter där tar ni av åt vänster mot ÖSTANSJÖ direkt ni gjort det ser ni en skylt där det står TRIPPHULT, badplats åker hela den backen upp (grusväg) fortsätter rakt i nån km sen kommer det en väg åt vänster badplats står det på den och den åt höger står det Motorp då svänger ni höger mot Motorp sen ser ni stugan bara några hundra meter fram.

Tack PIRU! Är Brändåsen avfart direkt från E18?? Visst måste det väl bli bäst att åka E18 hela vägen??

Toppen tack! Hoppas jag hittar nu då men det borde jag väl... Dumt att det kommer vara kolmörkt innan jag kommer fram bara.

loke kliar sig fortfarande. han har tappat rätt mycket päls och har små sår överallt. dessutom har han tappat en del i vikt, förmodligen för att han gör av med mer energi när han kliar sig så mycket :(. vet vill dock att vi avvaktar till nästa vecka innan vi utesluter skabb och drar igång någon allergiutredning. hur som helst så mår han inte bra och vi kan nog definitivt stryka oss från tripphult tyvärr.

*kl*

Finns det INGEN från mina trakter (Sundsvall) som vill dela bil med mig å följa med ner??
Har grindar med vägg så plats är inga problem!

*kl*
Hur tänker alla lösa det med hundar i bilen och hur kallt kan man räkna med att det blir?? Jag kommer ju ha tält med så jag kan tälta med knytet men tänkte prova att ha honom i bilen första natten... Har en liten bil, ingen kombi och ingen bur utan hunden lös i kupén. Täcke på och filtar på sätena men vad kan man mer göra?? Trasmattor för fönstren?? Finns batteridrivna värmefiltar?? Köpa kupévärmare??
Hur tänker ni?

Jag tänker som så att jag lägger en filt på botten av buren, och så har jag nån ruta lite öppen för kondensen. Det var det hela.

Jag tänker ta med en kupévärmare om det blir kallt. Nu har ju nätterna varit ganska milda senaste veckan så den behöver kanske inte vara igång.
Annars gör jag som Gabbi, en varm yllefilt att sova på och rutorna lite nere så fukten kommer ut.

Med två hundar i bilen kommer det vara varmt nog i min bil, även utan kupevärmare eller dylikt. Även med en hund blir det ganska behaglig temperatur och de har ju päls och filtar att bädda ned sig i.

Jag har stött på ett litet bur-problem. Sabla leverantörer som inte kan leverera i tid. :mad:
Fanns det någon annan lösning för min luns?

Jag kommer med tåget vid 19-tiden på torsdagen, om det går att lösa med skjuts från stationen?

Jag kör från malmö torsdagkväll, efter 9. Om det är nåon i mina trakter som vill med så hojta till, det är så förbaskat tråkigt att köra själv!

Jag planerar att ta ur buren nattetid; även om den är den bästa lösningen trafiksäkerhetsmässigt så känns det bättre om vovve kan sträcka ut sig ordentligt och röra lite på sig under natten. Temperaturen tror jag inte blir något problem, jag och jycke har campat i minusgrader tidigare och då i sämre isolerat utrymme än en bil.

Jag börjar för övrigt bli redigt nervös nu, har av diverse skäl inte kunnat träna något på flera veckor och det känns som om vi kommer att bli ekipaget som får alla andra att framstå som färdiga för elitlydnad... Om någon vill låna en galen kortiscollie kan jag leka sökfigurant och gå och gömma mig med ett sexpack folköl eller nåt... :crazy:

Och du ska få lära mig allt om vindvittringens mysterier.Vill testa det där med att lära in sökbeteende genom att vinda in figurant. Var år sedan jag gjorde något dylikt.

Vindmarkeringar alltså, ska bli. (Sätter in pengar åt dig ikväll, om du undrar varför de inte kommit.)

Idag fick jag veta att en hund mina umgås med regelbundet (läs nästan varje dag) har kennelhosta... Eftersom inkubationstiden är 4-10 dagar vill jag inte riskera något, jag vill inte vara ansvarig för att ha smittat alla bukehundar med kennhostan ju!... Verkligen tråkigt eftersom jag sett fram emot helgen hur länge som helst nu, skulle verkligen varit roilgt att träffa er, träna massor och få lite hjälp med Ella, men det får väl bli en annan gång...

Så Jadzia, stryk mig från shoppinglistan.

PIRU jag betalar gärna min del av stugan mm ändå, du hade ju räknat med mig bland deltagarna när du räknade ut priset. Så skicka ett kotonummer om du vill, så sätter jag in pengarna till dig.

Fan... Jag hade verkligen behövt en tränings/motivationshelg...

Ni andra får ha en riktigt trevlig helg.

Jag har stött på ett litet bur-problem. Sabla leverantörer som inte kan leverera i tid. :mad:
Fanns det någon annan lösning för min luns?

Jag kommer med tåget vid 19-tiden på torsdagen, om det går att lösa med skjuts från stationen?

Jag skulle kunna svänga dit och plocka upp dig, inga problem! Är ju ändå i Tripphult från e.m.

Jag har mitt baksäte fritt om det är en hund som är inredningsvänlig ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
14 413
Katthälsa Jag har ett stort dilemma! Jag har två underbara norska skogkatter, som jag älskar (såklart). Den ena bajsar på golvet ca 2-3...
2
Svar
31
· Visningar
4 415
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Så nu har jag varit o rekat o kollat igenom allt o fotat lite hur det ser ut i Tripphult. Tänkte skriva här vad som behövs ta med. Dom...
19 20 21
Svar
407
· Visningar
27 146
Senast: PIRU
·
Övr. Hund Efter en del påtryckning både från deltagare o mig själv ville de allra flesta köra träningslägret en gång till i år så Okt tycker jag...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
9 660
Senast: PIRU
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII