Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Det är inget man lär hästen på en handvändning, kan den något av de grundläggande övningarna?

Några ridhusbilder från hällekis veckan

1.jpg

12.jpg

13.jpg

15.jpg

2.jpg

14.jpg

3.jpg

Tack annika för att du fotade!

Tack:D Jag vet inte om du bara skrev till mig men ändå:D

Jag var inne på din hemsida och kollade och oj vilken snygging din skäck är! Lite bilder i tråden kanske...? :angel:

Du kan ta åt dej, dina bilder är jätte fina! Men det var tänkt till alla.
Ne, inga bilder från den hemsidan här itråden, det är bara gamla bilder. Men då nya hemsidan/bilder är klar kanske jag lägger ut nån.
Har inte tränat på mer än ett år (Bäbis tilskott), men nu är jag taggad igen, vi håller väl på med stegringen nu....
Han har en gammal skada på högra bakbenet, som ställer till det lite.
Han har väldigt kort rygg och "svag" i bakdelen nu då han stått, så jag har inte kunnat träna buga och vidare ligg och sitt från det...Måste rida/träna igång han först....
Det blir träning utifrån dagsformen...

Marlene

Till Zahlo och er alla - jag är grymt imponerad

Snacka man ligger i lä :D

Har ni alla gått för Gaby Dew?

Jag skulle behöva fler tricks - jag har noll fantasi :angel:

Tack så mycket:D

Men du vet det är bara att ligga i och träna och ge det tid:) gör lite varje dag så susar man fram:)

Vad/vem är Gaby Dew?

Va kan du för tricks då?

Jag tricktränar häst på rehab - för att den skall få göra något

Puss kan vi - tog 3 försök

Hon kan stå still. Om man inte går och hämtar havren då kan hon iiinnnte. bara måset flytta en fot - bara lite.

Övar på "gå hem"

förbereder geten ( har hjärnsläpp nu...hette det så ) men det är svårt att inte flytta frambenen :crazy:

Övar på buga, med båda fötterna i marken vet inte hur djupt de skall gå?

Och också en lyfta benvariant, altså gå ned på ett knä

Vad har ni för kommandon?

En del av tricken vill jag inte öva på nu - hon är väldigt PÅ
Ibland rätt närgången

Och rätt spänstig sak
Hon kan själv Capriole...

Jag frågade om ni hade samma förebild då repertoaren verkade vara samma utefter att jag surfat runt

Senast ändrad:

Okej:)

Tränar du med godis? Det e ju inge roligt om hästen är för på, då får du säga till henne;)
Du kan ju träna Yoga också det är ju det lättaste tricket och dessutom så är det ju rätt stretchande:)

haha okej, nee jag vet inte ens vem det är, jag har min tränare som förebild:)

Hej!
Kan någon tala om för mig hur man lägger in en bild, det står att man ska skriva in URL:en för bilden, vad är det? Dumma datorer!

URL:en är bildens adress på internet :) Var har du dina bilder?

Först måste du ha en web adress till din bild

Välj en bild från ditt album - markera adressen genom ett högerklick ( och välj markera på listan) och högerklicka igen och välj kopiera

Sedan går du in hit

( jag brukar ha två fönster öppna)

Om du klickar på mitt inlägg där det står

"svara på detta"
Så ser du den vita rutan med en grå list

PÅ den gråa listen finns en gul symbol som är en bild på två alptoppar och en sol (jag trodde det var ett vykort) :D

Då kommer det upp en ruta

Högerklicka på den vita linjen och välj klistra in

tryck okey

Tryck på "skicka svar" under den vita rutan

Datorer är dumma - men programmen brukar vara smart - det gäller bara att lära sig
Alla är vi barn i början

Jag ska nog var mer sparsam med godis - i början hade hon väldigt ont, och jag ville motivera

Och få henne till vanlig stretc

men man får skärpa sig :D

Som det är nu vill jag itne ha benlyft - då får man sig väl en känga :D

HOn är som en hund och gör tricket för att få godis

Som en Skinner duva om ni vet vad det är?

(Skinenr var en av Pionjärerna i att studera inlärnings psykologi, han lärde duvor att dra i spakar för att få belöning. Han lärde dem att spela ngn sorts tennis på detta sätt

NU har man lärt duvor att spana efter överlevanden från fartygsolyckor. De är med i helikoptern och markerar om de ser något

De ser ju så mycke bättre än oss

Sådant kan forskning leda till :laugh:

lektra, Constance: Tack!!

kl

Lite från häromdagen, han börjar fatta att buga själv nu!

Vet inte om detta är ett trick, men han hoppar över eld (marshaller) hihi.

Jag ser inget fel i att använda godis när man tränar hästar eller djur över huvudtaget. Man måste bara veta vad man gör och inte ge godbitar i tid och otid. Det är precis som med barn, ger man dem allt de vill ha blir de bortskämda, men måste de jobba lite för grejerna blir det bättre.

Tips om yoga behövs!
Jag har lärt flera andra hästar hur man gör, men med min egen tycks det vara fysisk omöjligt. Han lyfter inte upp bakbenet. Om jag lyfter det åt honom en bit tycker att "aah, så skönt, slipper jobba själv!" och har inte lärt sig något.
Jag har kämpat hela sommaren med att klicka när han lyfter och försöka begära lite lite mer lyft för varje gång, men icke.

Bergsget, spansk skritt och buga gick lätt. Plocka upp grejer gick lätt.
Nu är det tvärnit. Och det är inte någon tillfällig svacka, det har tagit ett par månader...

Tips på mer kul grejer att lära honom? Har tyvärr väldigt svårt för att gå ner på båda knän pga fysiken, men tips på hur man kan komma dit vore med skoj.

Då ska du få veta hur jag lärt mig av Diana Rhodin

lyfta bakben som de gör och de sedan utvecklar till piaff

ta ett Dressyrspö el liknande - jag tar mitt där tipen gått av - det är lite hårt. Så trycker du det mot bakbenet vicka lite på det - de tycker det är en fluga som bits - lyfter på nolltid :D

Ja godis som förstärkning - viktigt att ha ett typ klickerord och sedan ge, så man belönar exakt rätt, man har en tiondels sekund på sig

Min har pga av skada haft riktigt generellt ont i kroppen, och varit "rädd" vid hantering. Hade för ont för att borsta ett tag, så jag hade på linimnet - men det var inte så skönt heller

Stressad därför, "konsterna" är något hon kan hantera - och blir mest ivrig därför tror jag. Men jag tänkt till - och hon får ingen belöning för puss längre. Hon får det i cirkusbugan. Men hon fattar inte varfr hon inte lika gärna kan gör på utsidan :D

Idag hade jag kunnat lära henne "giraff" hon gillar att man kliar på enderhalsmuskeln och då står hon som en giraff - hon är så högrest så halsen kommer rakt upp :D

Om man skulle göra ett cirkusnumemr kanske det hade varit bra

Tack för den här tråden - jag gör alla nybörjarfel man kan :angel:

man tänker inte så mycket som nybörjare, och jag måset säga - jag är synnerligen korkad vad gäller detta - märker jag efteråt när man fattar vad man gör för fel :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 953
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka