Sv: Trickträning *bildtråd*
Då ska du få veta hur jag lärt mig av Diana Rhodin
lyfta bakben som de gör och de sedan utvecklar till piaff
ta ett Dressyrspö el liknande - jag tar mitt där tipen gått av - det är lite hårt. Så trycker du det mot bakbenet vicka lite på det - de tycker det är en fluga som bits - lyfter på nolltid
Ja godis som förstärkning - viktigt att ha ett typ klickerord och sedan ge, så man belönar exakt rätt, man har en tiondels sekund på sig
Min har pga av skada haft riktigt generellt ont i kroppen, och varit "rädd" vid hantering. Hade för ont för att borsta ett tag, så jag hade på linimnet - men det var inte så skönt heller
Stressad därför, "konsterna" är något hon kan hantera - och blir mest ivrig därför tror jag. Men jag tänkt till - och hon får ingen belöning för puss längre. Hon får det i cirkusbugan. Men hon fattar inte varfr hon inte lika gärna kan gör på utsidan
Idag hade jag kunnat lära henne "giraff" hon gillar att man kliar på enderhalsmuskeln och då står hon som en giraff - hon är så högrest så halsen kommer rakt upp
Om man skulle göra ett cirkusnumemr kanske det hade varit bra
Tack för den här tråden - jag gör alla nybörjarfel man kan
man tänker inte så mycket som nybörjare, och jag måset säga - jag är synnerligen korkad vad gäller detta - märker jag efteråt när man fattar vad man gör för fel