Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Vilket samarbete och härliga bilder:love::love:!!! Detta med hissen var ju en urskoj grej:laugh:!
Skulle jag defintivt behöva lära hästarna för att komma upp lite lättare:D....

Ni är så duktiga!!! sjukt inspirerande! :banana:

Uppdatering från mig

Electra har fått börja sin buga. Hon har varit så duktig på att luta sig aningen bakåt när jag bad om det! :love:
Idag gick det också upp för mig att hon kommer kunna stegra fritt :o (fast det inte är meningen)
Vi har också börjat lite smått med bergsgeten utan godis. Hon är jätte duktig! (eftersom vi inte har så många underkastande tricks så måste jag hitta på något mellan stegringarna)

Zalza där emot (gällande buga) säger "Men jag kan ju för fan inte backa om du håller i mitt ben!.. Idiot" :rofl: Lilla knäppisen förstår nog snart. Hon har helt fattat det här med att lyfta benen för spöt!!! Duktiga hästen.

FRÅGA TILL ALLA HÄR
Är det bara jag som tycker att vi borde göra om tråden så den blir en snacktråd + bildtråd (det är den ju typ redan). Jag tycker det är kul att höra hur det går för alla. Det är jobbigt om man skulle starta en separat snacktråd eftersomman gärna vill vissa med bilder. Tänkte jag skulle höra med er innan man ber en moderator.

Nämen tack så jättemycket! Va roligt att höra:laugh:
Ja det är faktiskt det bästa tricket jag lärt henne. Drar ju liksom nytta av det nästan varje dag, även fast jag försöker variera uppsittningarna lite också. Det är dock ganska svårt, måste jag erkänna. Ungefär som att välja trappan när man så enkelt kan åka hissen istället:angel: hehe

Ja va kul att det går framåt! Det låter bra som du gör det, i små steg liksom:)
Ska bli roligt att följa er nu:D

En kombination av prat och tips, samt med bilder tycker jag låter jättebra! Men det bör väl hållas runt ämnet, så man inte svävar iväg alltför mycket. Sådana disskutioner kan hållas via PM. Annars tycker jag det är en lysande idé!

Lägg in bilder och filmer och låt oss fortsätta snacka om erfarenheter, motgångar och framgångar.

lektra: Tänkte lite på det när jag skapade tråden, kanske kunde försöka få den till lite mer snacktråd! Men satte ändå *bildtråd* på den, för säkerhets skull liksom ;) Vi är ju bra duktiga på att bildbomba här, haha :D

Förresten, om jag förstått det rätt, grattis på födelsedagen :laugh:

Senast ändrad:

jamen dåså :idea: om ts är inne på en snacktråd så är det ju ingen snack om saken :bow: (haha, oslagbar humor)

Tack tack!!! :love:

*KL*

Har inga nya bilder idag, men måste ändå skriva om mina glädnande ridstunder idag.

först ponnyn som gjorde riktigt fina bugor och en kompliment!!!
http://joizmeds.mittspejs.se/P1764406
Sedan red jag honopm i grimma för första gången! och han lyssnade! :bow: (han är annars en väldigt pigg (och stark) turboponny)

Sedan red jag min älskade (nya)Grå! satte en halsring på honom (med hade träns) han fattade inte alls något av trycket från halsremmen men lyssnade super på sätet och tryck med händerna på nacken! kunde rida i skritt och trav utan att ta i tyglarna! ett stort framsteg för honom/oss då han för en månad sedan knappt gick att rida utanför ridhusets säkra väggar...
(bild från när jag red honom i grimma för ett tag sen)
http://joizmeds.mittspejs.se/P1624276

kanske får jag medryttis att fota imon...

Va roligt att det går framåt!! Och tack så mycket för berömmet! Vi har lite att öva på innan jag kan skryta med att det ser bra ut, men alltid roligt att höra:)

lektra: Grattis :banana:

Har egentligen bara ridit idag, men tränade yoga och bergsgeten i boxen när vi kommit hem. Det tog tre försök sedan lyfte Ella självmant upp bakbenet och stack bak mulen för att få godis. Jättekul:)

Blev en lite galen puss-bild ute i skogen idag, haha

Har redan visat denna bilden i nh-tråden men efetrsom jag är så oerhört stålt över shettisen i stallet idag så lägger jag in den här med :D

egentligen dålig bild på ponny som bugar så fint nu men idag lyckades hon ligga kvar och lägga tyngd på knät! :love::banana:

Vad duktiga ni är!!!

Ella_99: Tack :love:

SKa meddela att Zalzan gick ner helt på knät idag! :banana: (Jag visste att hon skulle lära sig snabbt)
Electra är på god väg sakta men säkert!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 954
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka