Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Ja vi får nog ta upp det här i rätten, haha!

Jag börjar ju nästan ångra mig att jag lärde Ella buga innan vi började träna ordentligt på att vifta med frambenen. Nu fattar hon absolut ingenting:D Snart ställer jag henne på tåget ned till er, så kan du och Conny visa hur det ska se ut;)

Men det där med att knäppa med fingrarna var iaf en smart idé! (tycker iof att alla dina idéer är smarta, men men)
Fast i så fall måste jag lära mig knäppa så att det låter åtminstone litegrann först:p

Va fin hon är:love: Kul att ni börjat öva stegringen från marken också!
Måste säga att bilderna från en julshow (?) på er är helt fantastiska! Ni är jätteduktiga;)

Fast i så fall måste jag lära mig knäppa så att det låter åtminstone litegrann först:p

:rofl:

Ja det är ju en fördel. Men jag håller med om att det var smart :bow:
Jag kör nog med knäppning i bugan i så fall. Jag orkar ju inte knäppa i varje steg om man ska köra på med spansk skritt :p

Jag håller på och lär Zalzan att lyfta tassarna för spöt. Hon fattade ingenting :o Jag tror inte hon fattade vad det var jag berömde henne för heller :rofl: Men det komme väl, någon gång gör hon nog en koppling mellan hjärncellerna. Zalza är däremot super duktig i buga träningen (hm, något säger mig att jag gör lite i fel ordning här...) jag tror det kommer gå super duper snabbt om jag bara ligger i lite.

Och Electra som har varit jätte seg med cirkusbuga så jag gav upp gjorde en super duper insatts här om dan :love: duktig!

Tack :love: jag blir alldeles salig av beröm - Och motiverad!!! Det är bland annat din förtjänst så tack igen :love::bow:

Nu måste jag träna på stegring mer alltså, nu när det kom på tal. Jag hade redan från början uppmuntrat till lägre stegringar i hopp om ökad samling men eftersom jag lärde in stegring från att rygga så blir det ju lite fel riktning på energin liksom, men det kom jag ju såklart inte på förens efteråt.

Den här:
17127037.jpg

är en av de få där hon lyfter upp sig korrekt. Annars är det som de andra bilderna: att hon sträcker ut frambenen för att inte komma så högt (precis som hon är lärd :cool: :angel: )

Men jag tror det är lätt fixat :D

___

Ni är förtås också jätte duktiga! Och sååå välkommna så att komma hit så ni kan visa pollan att det inte är kallt att sätta ner knät i marken :p

lekta: Snyggt! Hon är så fin, din lille häst :)
Ella_99: Du får gärna skicka ner henne hit, haha :D Nä men det fixar ni! Träna 20 ggr varje dag på att knäppa med fingrarna bara så ska det nog inte vara några problem sen :rofl: Förresten, hade inte du en massa filmer på YouTube förut? Vaar har dom tagit vägen? ;)

Ja precis, får lägga fingrarna i hårdträning nu!
Exakt den ja! Ni är superfina, och så stiligt med klänningen och allt det där, hehe
Jag tror att det är en jättebra idé att lära in det från marken också, om du vill gå vidare med stegringarna. Risken när man tränar från ryggen först är ju som sagt att hästen tappar överlinjen, men det fixar ni nog lätt;)

CoNo: Jo dom har liksom... gått upp i rök:p
Nej då, men ska lägga upp några nya i snart tänkte jag. De kändes inte riktigt rättvisa, och eftersom jag bara har de gamla tog jag bort dem:angel: Lovar att uppdatera snart, hihi!

Oj va kul med nya bilder! Tjusig buga! Överlinjen i stegringarna kommer nog snart också:) när han hittar lite mer balans och styrka:laugh:

Oj va kul med nya bilder! Tjusig buga! Överlinjen i stegringarna kommer nog snart också:) när han hittar lite mer balans och styrka:laugh:

Taack! haha Ja, ibland är han rakare och ibland inte. Han tkr nog det är bekvämare sådär ;) men det kommer nog får vi hoppas :D

Senast ändrad:

Men han gör ju precis som min vita sak :idea: Fast din gör ju betydligt finare bugningar :angel:
___

Jag funderar på att ta någon lektion nån gång... Jag har ju inte så långt att åka precis :D

Men han gör ju precis som min vita sak :idea: Fast din gör ju betydligt finare bugningar :angel:
___

Jag funderar på att ta någon lektion nån gång... Jag har ju inte så långt att åka precis :D

haha, det är väl precis som Zahlo sa att de inte har tillräckligt med styrka att bära upp sig själva o ryttaren men det kommer ju :D

tack föresten ;)

*KL*

snyft, vi står still. Nu kan alla hästar i stallet buga och cirkusbuga, men mer går inte... Ponnyn är ju redo för kompliment och ligga tycker jag.
http://joizmeds.mittspejs.se/P1700537
http://joizmeds.mittspejs.se/P1700494#body

den grå kan endast cirkusbugan, han är fysiskt förkort för den andra tror jag. nrä jag håller det ena fram och försöker få honom att luta bakår och sänka så är vi vid bakbenen :crazy:
http://joizmeds.mittspejs.se/P1624276

känns som om vi står still, ngn som vill komma och hjälpa?:devil:

eller så inriktar jag mig på att träna denhär :angel:
http://joizmeds.mittspejs.se/P1756765

Jag antar det!

Jag måste bara få skriva av mig. Bambi som för nån dag sedan var helt nollställd när det gällde att lyfta tassarna för spöt lärde sig igår på nolltid!!!
Jag testade också att göra yoga som jag lade tidigare lagt på hyllan efter att ha upptäckt hennes kassa balans (därav smeknamnet) och hon fattade direkt med lite lyfthjälp! :love: Duktiga lilla ponnyhjärtat!

Ska ut och se om jag kan få nått på bild idag

Idag red Jag Farez och sen tränade vi mer på ligg kommandot och han var riktigt duktig idag :D jag behövde ändast lyfta upp frambenet och trycka lite på bogen sen la han sig ner,

26141307.jpg

26141306.jpg

Ingen som har köpt Lär din häst frihetsdressyr med Gabi Dew? Hon ska jobba i showen Levade?

Jag har sett annons om hennes DVD'er i Stallboken.

Hahaha, han gör verkligen själ för sitt namn :D Vill komma och se den där spilli-galoppen live snart, haha!

Michis: Vad duktiga ni är och din häst är ju bara för go!
Emuliiaa: Om hästen inte respekterar människan kan den börja sparka med frambenen i tid och otid så därför måste man kunna säga till den att sluta :) Därför ska man inte heller belöna med godis när man gör dominanta trick.

Min häst lyfter på sina ben precis som i spanks skritt, i tid och otid. I stallgången, när vi står still för länge, vare sig jag sitter på eller står bredvid. Vad kan detta bero på? Har hon ingen respekt för mig när hon gör så?

Har du lärt henne att utföra det tricket eller är det något hon gör av sig själv? Om det inte fungerar att bara ignorera alt be om ett annat trick så fort hon börjar vifta, så får du lära henne ett "Off-kommando" som hon ska respektera och följa. Utan att vara hård mot henne så visa klart och tydligt vad du accepterar och inte, och var inte rädd för att belöna för mycket! I första hand vill vi ju berömma för det vi vill ha och ignorera det vi inte ser som önskvärt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 953
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka