Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Alla:

Tack så mycket! Jag har min vän Stinelo att tacka för de jättefina bilderna:) jag är jättenöjd:)

Jag har haft det jättekul i hällekis men har främst tränat på ridning och NH så tricksen är väl detsamma som innan ungefär..

Pink(Bingo) är ett lettiskt halvblod på 11 år som jag haft i 5 år nu:)

duktiga ni är ;) (nu kommer jag igen) Jag har tyvärr ingen bild på när Juni bugade så fint sist men det kommer bilder ;)

Har alltid funderat på att börja med trick-träning men skulle vilja ha hjälp. Känns bättre att börja rätt än att göra något fel. Så finns det någon som vet någon som kan hjälpa till att träna så pm:a gärna mig. Finns i Södermanland.

Eller om någon kan förklara bra hur man kan börja på bästa sätt. Känns som en bra sak att pyssla med.

Synt NTT inte har kvar sin sida, där fanns lite uppgifter på aktiva tricktränare runt om i landet. Jag letar själv efter en (trots att jag bor fyra fem mil från Hällekis, där bla Sshameless varit o tränat :angel:) som ligger i min prisklass.. Googla är det enda jag har att komma med, tyvärr..

men vilken lyx du! jag vill också bo så nära hällekis! Är du där och tränar nått?

Jag hade fel, det var bara tre och en halv mil enligt hitta.se :D

Jag har ingen egen bil så det blir ju inte att man åker.. Finns inga bra ridvägar dit heller, E20 i vägen. Men jag har skickat ett mejl och frågat om kvällskursen, när den drar igång, då ska jag tigga till mig en bil av någon klasskompis :D
Hoppas bara det är på tider som jag kan åka, det tar en hel del tid att plugga.. För att inte tala om pengar :crazy: Man lever ju under existensminimum.. Usch då, nu blev jag upprörd!

Okej! ännu lyxigare! ja det är ju lite dumt ja.. men det går säkert att lösa på nått sätt får fråga om nån kan köra dig annars:)
Jo jag vet hur det är.. man är ju en fattig fattiglapp!
Hoppas det löser sig!

Några till bilder ifrån praktiken:)
Ingen annan som har nya eller ovisade bilder?
fd4.jpg

sd10.jpg

sd12.jpg

När är förtidigt att börja med NTT? En bekant har en minishettis som hon skulle vilja att jag aktivera lite genom trick. Hon är ännu bara 6 månader. Är det förtidigt att börja med lite små saker som t ex "Vinka/Goddag"?

Vi har börjat jobba med röstkommando, hittills utan resultat. Jag tror det kan ha att göra med att jag pratar i princip hela tiden med honom när vi är ute och tränar, jag har ju ingen annan att prata med :p

Det har jag också problem med.. Jag pratar nästan konstant med min häst, och han har väldigt svårt för röstkomandon, han lyssnar bara till "tecken". Men det blir lite svårt att komma på olika efter ett tag.. :D

En liten fundering.. Hur mycket/ofta/länge tränar ni? Brukar ni t ex rida först och träna lite trick efter, eller tränar ni bara trick ett pass under dagan utan ridning? Brukar ni träna flera olika under ett pass, elker tränar ni ett trick och när ni är nöjda med det avslutar ni helt?

Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp min och Easys träning så det kommer passa oss bäst.. Känns som att vi kört fast lite just nu.

Cita, måst verkligen tacka dig! Testade ditt kompliment-sätt idag :laugh: Första gången hände inget, men när jag försökte en andra gång så hux flux så låg han bara där på framknäna, han inte riktigt med.. Det hade jag inte riktigt trott om honom, han brukar vara lite trög :p Han stannade kvar ganska länge också, kan kanske bero på att jag stack hela äppelhinken under mulen på honom ;) avslutade hela träningspasset direkt efter. Hoppas han förstod och att han kan göra om det :D

Lovar att jag hade fotat för fullt om jag hunnit med och fatta vad som hänt:laugh:

Jag brukar slänga in lite trick efter ridning/körning eller under tiden vi är ute och går eller tränar NH. Det brukar bli någon minut om dagen, går inte igenom alla trick varje dag. Ibland glömmer jag bort vad han kan och kommer på det någon vecka senare. Det brukar inte vara några problem, nästan tvärtom ibland.

Har tränat spansk skritt rätt länge nu, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. När jag petar på bogen skrapar han med benet (inte lärt oss byta ben ordentligt än), en gång eller två. Men nu har vi fastnat där. Har funderat på om jag ska hjälpa till och lyfta lite, kanske med spöt eller med ett snöre. Men jag vet inte hur jag ska få en rörelse framåt, framför allt hur ska man få med bakbenen? Han kör gärna på tax-stilen :D
Nu när jag tänker på saken gör han det i nästan alla trick han kan (i buga, cirkusbuga, yoga, det lilla apport vi gör.. Allt där man använder frambenen i princip)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar