Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Cita, måst verkligen tacka dig! Testade ditt kompliment-sätt idag :laugh: Första gången hände inget, men när jag försökte en andra gång så hux flux så låg han bara där på framknäna, han inte riktigt med.. Det hade jag inte riktigt trott om honom, han brukar vara lite trög :p Han stannade kvar ganska länge också, kan kanske bero på att jag stack hela äppelhinken under mulen på honom ;) avslutade hela träningspasset direkt efter. Hoppas han förstod och att han kan göra om det :D

Lovar att jag hade fotat för fullt om jag hunnit med och fatta vad som hänt:laugh:

alltid roligt när man kan hjälpa till :D

Jag brukar slänga in lite tricks här och där. T ex i stallgången när jag gör i ordning honom kan jag be honom lyfta tassarna, pussa och lite sånt. Innan och efter jag rider brukar jag även göra bergsgeten och yoga som lite stretching.
Ibland kan det hända att jag har ett helt pass med trickträning men det är inte ofta.

Just nu tränar jag en till två gånger i veckan, men tidigare i år när jag befäste tricksen så tränade jag varje dag i runt 5 månader. Då tränade jag runt 30 min bara tricks. Jag tränar(tränade inte all tricks varje dag bara ibland, jag koncentrerar mig på några tricks och gr mig när jag hr gått så långt fram som jag är nöjd med för den dagen:) Funkar det inte så väntar jag en stund eller gör nått annat under tiden så kommer jag tillbaka till det trickset och funkar det inte då så tar jag det dagen efter istället så brukar det funka bättre:idea: :)
Mycket träning och mycket beröm så går man fort framåt:D Men det är vitkigt också om man märkeratt hästen kommer i en down period så får man göra nått annat i nån vecka eller så:)

Ibland så gör vi lite tricks efter att jag ridit för han tycker det är så kul:)
Detta har funkat bäst för oss men man får ju hitta ett träningsupplägg som passar indviderna:)

Senast ändrad:

HEJ :)
Jag vill lära mig ALLT om trickträning :)
Junior kan:
Buga
Stegra
pussa
passage
början till piaff
spansk skritt
börjat med spansk trav
lyfta ben
lyfta matte... väldigt bra när man har ramlat eller är trött i benen

fast jag har inga direkta bilder på det och även om jag hade så har jag inte koll på hur man får in dem här...

men wow! då kan han en hel del ju :laugh:
du får ta med dig nån fotograf ut, så du får lite bilder på det hehe :)

ja, det måste jag nog göra :)
Fast sen vet jag inte hur jag skall få det från fotto in på bukefalos..... jag är inte så teknisk... :)

delvis kl

Jag har testat kompliment med bergsget sättet:p :) men millan bara står i bergsget med upplygt ben!:) :D tips för att hon ska "förstå"

KL

Älskar tråden :love:

Förra medryttarhästen lärde jag bara bergsgeten (envist sto ;)).
21810126.jpg

21810127.jpg

Foderhästen kan nu buga, "läppen", påbörjad yoga och bergsgeten. Han är så otroligt lättlärd, allt har gått så snabbt:p Ska försöka ta bilder imorgon! Håller även på att lära "vinka" men det går inte så bra, haha.

Wow vad duktiga alla är :D
Har som projektarbete nu i trean att trickträna min kompis d-ponny :)
Har tränat två ggr i veckan i ca en månad nu och han har hittills lärt sig yoga, puss, kram, början till bergsgeten (började med det förra gången och han fattar att det är bakbenen som ska fram men lite mer framåt ska det nog gå att få dom ;)) och början till buga (han lyfter frambenet men jag får ta tag i det och dra det lite bakåt för att han ska gå ner) Han är otroligt lättlärd när han väl förstår vad det är han ska göra. Då går det på ett kick :D Har bild på yogan och andra gången vi gör bergsgeten.

pa253237_19975517.jpg

p9282675_18067811.jpg

Jättefin häst, och duktig såklart! :laugh:
Men jag skulle avråda dig från att göra bergsgeten på betonggolv, eller annat halkigt underlag, speciellt om hästen är skodd. Jag gjorde nämligen det i början, och risken finns att hästen halkar till och sträcker sig om bakbenen glider framåt. Mycket bättre att strecha så på en grusplan tex. Och om hästen gärna går fram med frambenen fortfarande kan du lägga en bom framför eller liknande :)

Jag insåg också det efter ett tag och därför slutade vi med det och bytte plats ;) Alltså att hästen stod utanför stallet! Det här var någon av de första gångerna vi prövade och då råkade det bara bli så :o

Här är lite bilder från idag, tyvärr URUSLA på grund av dålig fotograf :angel: ;) Men men, bättre än inget eller hur?

24379188.jpg

24379191.jpg

24379187.jpg

Bonusbild: :love:
24379192.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar