Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Stegring:)

atlas-ligger-ner-153_16499548.jpg

Asså du får sluta lägga upp bilder på din pålle för jag dör varje gång jag ser honom :o :love:
Så jäkla snygg!

Jag har en liten fråga..;) Hur lär man hästen spansk trav, kan tänka mig att det är en vidare utbildning på spansk skritt?

Ja, själva processen är likadan. Sen lär ju hästar lite annorlunda än hundar, i och med att de är bytesdjur och inte jägare. Men det verkar ju som om du har koll på hur man kan träna hästar, så att lägga på en klicker ska nog inte vara några problem!

Kolla in vad Alexandra Kurland har skrivit, hon har en jättebra hemsida om klickerträning för häst och en massa bra böcker!

Ja, själva processen är likadan. Sen lär ju hästar lite annorlunda än hundar, i och med att de är bytesdjur och inte jägare. Men det verkar ju som om du har koll på hur man kan träna hästar, så att lägga på en klicker ska nog inte vara några problem!

Kolla in vad Alexandra Kurland har skrivit, hon har en jättebra hemsida om klickerträning för häst och en massa bra böcker!

Ja okej!! :laugh: Då ska jag kolla upp det! Tack för hjälpen.

Kram/Louise

Senast ändrad:

Hihi, Taack ;);)

Lärde in ligg från buga, fast på den motsatta sidan. Kompliment kan han inte än men ibland kan han råka göra det faktiskt :angel:

Nu får ni allt lägga ut mer fina tricksbilder!!! :love:

*KL*

Några ovisade bilder:)

sd23.jpg

pi3.jpg

sd14.jpg

(Det är Spilli´s Spanska galopp gör den som undrar;):D )

Så fint och va duktiga ni är! :)
Haha, den där spanska galoppen vill jag se live snart ;)

Tack! haha ja du får allt komma bort snart! Då lär du märka att han är ännu mer Spilli än på bild hihi:D

Så fin buga! hehe men du vet han har matchat sig med hösten;)

Haha jo jag märkte det då jag var och hälsade på i våras/somras ;)
Spilli är Hans namn :D

Så kanske det är ja! Men då vill jag inte ha en höst-häst utan snarare en vinterhäst som är vit :p

haha:D han är ännu värre nu;)

ja det klart:D men det kmmer när vintern kommer hihi;)

Sshameless o CoNo:

Vilka fina bilder ni lagt ut :love::love::love::love:
Era hästar är verkligen underbart vackra och fantasktiska.
Jättefina höstbilder också ;)

KramKram /Lollo

Hej,
Jag har alltid tyckt att det är spännande med Tricktränign av hästar.
Själv håller jag på med NH, mest enligt Parelli-metoden.
Jag tänkte att ni borde vet... om det finns någon hemsida där man kan läsa mer om trickträning? Där man kanske kan köpa nån bok eller DVD med hur man ska göra??? Eller hur ska man börja??

Jag är helt into Alexandra Kurland just nu, mest för att jag klickertränar enligt hennes principer (ok, principen för klicker är den samma oavsett vem som säger det :p). Går alldeles utmärkt att kombinera med PNH.
Sen har jag en bok som heter Cikuskonster och frihetsdressyr, trevlig liten bok. Håller inte med om allt som står, men egna tolkningar gör man ju alltid.
Filmen som NTT-sällskapet gjorde för ett par år sen var också bra, vet inte om den går att få tag i längre.
Alan Pouge (om jag inte stavar totalfel) hade åtminstonde en bra sida med tips och inspiration.
Adlibris har en massa böcker om trickträning för häst, rekommenderas dock inte om du har taskigt med pengar :angel:
Har inte Parelli lite tricks inbakat i lekarna? Eller det kanske är jag som gjort min egen tolkning igen :D Gillar Parelli, det blir så enkelt att lägga in vad som passar hästen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30