Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

KL

Var har ni för kommando för buga? Jag håller på att lära in vinka också, och vet inte riktigt hur vi ska köra med kommandon..

*kl*

Äntligen kan jag lägga in en bild :D

Lilla underbara Tuffis sitter på sandkullen:love: :love: :love:

24528346.jpg

Kommer fler en annan dag :D

Och till alla igen underbara bilder!!

ok några tuffe bilder till :D

24531222.jpg

Ligg ner.

24531149.jpg

Buga (har man tränat med godis går buga inte bra ni ser nog det XD )

24531195.jpg

Bergsget (haha skyller på att han inte gjort det så många gånger XD )

24531173.jpg

24531139.jpg

vinka (snart spansk skritt)

24531171.jpg

Och en stegring inte så snygg men jaja XD man kan inte lyckas jämt.

Tuffe är lättfotograferad, och när Moa hjälper till o går med på mina idéer så kan jag ju faktiskt få till lite hyffsade bilder ibland :D :bump:

Lite hjälp tack :p :

Hur ska jag få Atlas att stanna kvar i ligga? Han ligger ner en stund medans jag ger honom godis, sen kan jag klappa honom en liten stund och sen reser han sig igen. Hur får jag honom att ligga kvar, vill helst inte använda mig av så mycket godis. Annars måste jag ju ge honom hela tiden när han ligger så att han inte reser sig =/.

ngn som har ngt förslag? Min fantasi är slut :angel:

Ja här vill jag gärna ha svar också Tuffis är också sån. Vill ha honom kvar tills jag säger till, men det går inte^^; i så fall sätter han sig....:o :p

Hur har du lärt honom att lägga sig ner då? Kan du beskriva det. Jag skulle vilja leka lite med min 2,5-åring. :)
Om ngn annan kan också så är jag tacksam för svar.

Jag lärde honom från buga. och tryckte lite men min kropp på hans så han gav efter mer och mer. BErömm vid varje litet steg och sedan, en dag la han sig :laugh:

ngn som vet? Hur får man dem att ligga kvar? Utan hjälp av godis.

De få gånger jag har tränat ligg (och lyckats) med Figge har vi snarare haft problem åt andra hållet :angel: Hade verkligen behövt ett sätt att få upp honom utan att knuffa på, får knappt upp honom på benen ute i hagen heller :D En riktigt sovtuta!

Mos:
Han är ju väldigt bildskön din lille. Bilden där han sitter på kullen hade blivit en fin boxskylt :idea:

Gissar att man får ta det succesivt, bara lite och lite i taget och berömma dem med mycket social kontakt.

Ska ta upp trickträningen snart, då blir det träning :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30