Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Tack så mycket allihopa!

Lotus: tack:D jo den spanskatraven är bättre uppsutten, från marken är han fortfarande sprattlig hehe:D

haha jo men visst jag får nästan träna lite på det haha och så ska jag sälja det fruktansvärt dyrt haha

Vill bara putta lite :D är hos min mamma så Tuffis och Peewee har sommarlov. verkar som fler har det;) och till alla måste åter säga det ser jätte bra ut :D

Det är denna kille jag är och hälsar på:
22704790.jpg

Kanske inte ett trick, men om de var ett halvår sedan skulle jag inte lägga på balplasten, då skulle han kuta i all världens fart.

22714018.jpg

Bugning
22724715.jpg

nå men så stiligt det ser ut! :laugh: man skulle kunna tro att Pink inte gjort annat i hela sitt liv, haha
musiken passade jättebra in också, och va mysigt slut du fick till :love:

Fyfaaaan vad bra ni är!!!! :bow::bow::bow:

jag kan inte säga annat än att jag är avundsjuk:o

Varje gång jag ser er får jag skuldkänslor att jag slutade med "detdär", men tappade motivationen när calippo dog, vårt största mål var att rida utan utrustning i piaff och passage (han var dock en grymt svårsamlad häst), men vi var nästan där.. lyckades med passagen, men nu ångrar jag mest att jag inte bara njöt mer av att kunna skritta, trava, galoppera (och hoppa) helt fritt...
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/545
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/292

Menmen, är väl bara att ta nya tag med ungpollarna. Men jag har en häst, elelr en ängel på jorden som skulle kunna samla sig maximalt utan utrustning, gör det från marken i grimma. har gjort det med mig på i grimma.. men hon är en vild själ, och jag vågar inte sitta upp igen... men hon har fått ett tsoföl nu, ett föl som jag avöade för att bli en kopia av henne med gångarter och allt. tror jag lyckats, men dte är ju några år innan man kan njuta av att rida.. men dte är kul från marken också..
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/653
(Aurora (fölet) blir dock mörkt)

Hur länge har du och Pink tränat på Trick?
Och hur länge har du haft honom?
*nyfiken på hur lång tid det tar att få ett sånt samspel*

Jag har haft honom i nästan exakt fem år nu, jag började träna lite hantering och tricks lite smått i slutet av 2006. då tränade jag lite ibland bara.
Nu i vintras riktade jag in mig på bara tricks och hantering eftersom han hade en skada i munnen så så tränade jag tricks varje dag och då går det fort framåt! det gäller bara att träna helt enkelt:) Träna och berömma rätt:)

Jag har haft honom i nästan exakt fem år nu, jag började träna lite hantering och tricks lite smått i slutet av 2006. då tränade jag lite ibland bara.
Nu i vintras riktade jag in mig på bara tricks och hantering eftersom han hade en skada i munnen så så tränade jag tricks varje dag och då går det fort framåt! det gäller bara att träna helt enkelt:) Träna och berömma rätt:)

*hoppar in på ett hörn*

Har du ngra nya NH bilder om ni tränar de nuförtiden? :)

Nej, jag har märkt på min att så fort han förstod att det var ngt som jag ville att han skulle utföra så blev han mer uppmärksam på mina signaler. Han har lärt sig hov,puss och buga med ett knä i marken på en månad. Och mer hoppas vi på!

nee jag har ju inte så många sånna nya men jag får väl ta och fixa det det blir mest tricks bilder nuförtiden:D

(Min lilla skitponny har blivit stooor ;))

Han har en tendens att ställa sig med världens mellanrum mellan frambenen, när han bugar på just gräs :D

Tack! (kan ju inte ta åt mig äran för fotot men jag är ju med på bilden iaf;)) Ja jag tycker också mycket om den! Nästa gång ska jag ha en lång vit klänning bara :D

bra idé :idea: då blir ju dina bilder som Sshameless'.. (fast ni är lite "mindre" och vita :idea: )

Några nya från igår:

På väg att resa sig:
fd1.jpg

Lägger sig ner:
fd5.jpg

fd6.jpg

Buga:
fd3.jpg

Stegra:
fd4.jpg

:)

Jag är så imponerad av alla! Jag kämpar på så gott det går med min Easy, men det är inte helt lätt att träna själv, och så har han väldigt svårt för ordkomandon.. Han kan iaf:

*Yoga från båda hållen
*Bergsgeten (jobbar ännu på att utveckla den)
*Buga (jobbar ännu på att utveckla den)
*Varsågod
*Stå löst
*Pussas
*Vinka/hälsa
*Apport

sen kommer jag inte på så mycket mer just nu. Säkert nån små grej jag glömt.. Vill så hemskt gärna lära honom kompliment, ligg, stegra, spansk skritt mm. Men det känns som vi kört fast lite nu..

*Puttar lite :angel: *

Blir så inspererad av alla, speciellt av Sshameless. Hur gör man för att komma så långt? På vilket sätt kan man lägga upp träningen?

Min häst tycker jag (Jag är självlärd inom trick träning) är väldigt klurig att träna med. När han väl förstår vad jag vill är han jätte ambitiös (nästan lite för ambitiös i vissa lägen).

Sen när vi har jobbat med det ett tag och nått till en viss punkt så vill (eller har väldigt svårt att ta steget vidare) han inte utveckla det mer.

T ex bugningen. Har jobbat ganska länge med det, har till och med börjat om från början med ett nytt upplägg som funkat betydligt bättre. Vi har kommit så långt att han lyfter frambenet själv, backar med bakbenen, sen får jag "peta" in tån åt honom med min fot så kan han placera sig rätt och ställa/"lägga" sig i rätt läge. Skulle gärna se att han går ner i bugningen själv nu, eller iaf snart. Sen reser han sig ganska fort, väntar inte på nån signnal.

Känns som att om jag inte kan få till bugningen så kan jag inte heller gå vidare och lära honom det jag drömmer om, ligga ner..

Vill jätte jätte gärna ha massor av tips (inte bara på bugning utan även på spanskskritt)

Jag har också problem med bl.a. spansk skritt. Min arabkille liksom tappar både bjudning och bärning. Ryggen "sjunker" så att säga..

Några tips?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈