Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Åh va roligt! grattis grattis :banana:
det förvånar mig inte alls, haha. ni kan väl snart de flesta trick jag vet om tror jag :D

skulle vara jättekul ifall alla begåvade människor kunde förklara hur ni har lärt era hästar alla tricken oxå så vi mindre begåvade människor kan försöka med våra hästar (A)

ÅÅ va skoj att du tricktränar honom:)

haha klart ni platsar här i tråden!!!
Tycker inte alls du ser stor ut på han...då e jag större på min hästar :p ;)

Bleeeeh.. försökte dag igen, vill så gärna lära honom ligg, och buga.
Börjar så klart med nån variant av buga där han inte tar in huvudet mellan benen och där man lyfter upp frambenet.

Men vi kommer ingenstans! >_< Han böjer ner huvudet, får godis om och om igen.. men vägrar ta huvudet längre bak och flytta vikten.

Går inte att få ner honom med huvudet under frambenen heller.

Bleh, har ju lärt abdra hästar samma trick utan problem..kanske ska lra nordsvensken istället, han är mer matglad..

Nån får komma hit och lära oss. >_>

Tack! ja jag är så glad:D han gjorde det iag med tjohoo! snart kommer film också.. han är så rolig för han faller ju direkt på sidan, PANG lixom:rofl:
haha nää det finns nog oändligt måna tricks man kan lära dom:D man får hitta på nya helt enkelt hihi
hur går det för er nu? inga nya bilder eller filmer?:)

Det här kanske funkar..
En unghästutbildare berättade för mig hur han lärde hästen att gå fram på små signaler. Först så drev han på hästen med att lägga ett spö/rep/liknande mot rumpan (som när han longerade), sen rösten och sen benen. När hästen förstått vad han ville så tog han bort spöet/repet/liknande och använde bara röst och ben, när hästen förstått det så tog han även bort rösten och till slut förstod då hästen att tryck från ryttarens ben = framåt.
Så om du gör som vanligt och lägger till rösten varje gång, så kommer hästen förhoppningsvis att koppla ihop det så att du kan ta bort de andra hjälperna.

haha då måste du ju lära honom att "ramla" på ordet "pang"! :D
min kompis katt lägger sig ner och spelar död när man gör så, rätt gulligt

Men helt ärligt, ingen i NV skåne som vill hjälpa oss?

Nästan som inom PNH. Problemet är att han ger fulla fan i ljudsignaler (för allt utom trav, konstigt nog går han inte stanna med ljud trots att han mer än gärna tvärnitar om man sänker hälarna). Jag jobbar så nu, eftersom principen känns logisk. Men hittills har det bara resulterat i att han inte gör någonting, ens på våra vanliga stimuli.. Visserligen har han det rätt jobbigt nu, med eksemen, och orkar inte göra så mycket, men det här är verkligen en svacka.
Vi ska ta en paus snart i ett par veckor, får se om det reder upp sig sen :)

haha aa det skulle jag nästan gjort:D det hade vart lite fräsigt:rofl:

sen får du ta emot studiebesök med små barn, ta upp en vattenpistol (gärna i skrikig färg, så man verkligen ser att det inte är en riktig) och "skjut" hästen ;)

haha, det låter ju lite läbbigt :D ser fram emot filmen!!
jo det går bra för oss. Algot bugar direkt nu så fort man för benet lite bakåt, och knackar man på det andra benet som sträcks framåt tar han bak det och ställer sig i kompliment :)
och Ella har börjat bli stadigare i bugningarna, även fast hon fortfarande inte står kvar varje gång. och stegringarna, som tidigare blivit massor av "ta-sats-hopp" framför tror jag äntligen att vi kommit nån vart med!
igår testade vi (har inte bett om det på länge) och då lyfte hon ena frambenet och sedan skjöt hon upp i en låg men väldigt balanserad stegring. så idag när vi testade igen lyfte hon benet så fort jag ställde mig framför henne och så gjorde hon samma sak igen :D
ska försöka filma det så jag får se hur hon reser sig, men framifrån såg det balanserat och stadigt ut, så vi får väl se :laugh:

millan_gulligast: tack så mycket! :)

haha javisst! Rosa ska den vara då såklart eftersom det går så bra ihop med Pink´s alias:D haha

haha
Det låter ju skitbra! då väntar vi spänt på en filmsnutt:laugh:

Har läst igenom hela tråden och är verkligen imponerad. Ni är alla så duktiga med era hästar! Sånt samspel och så kul ni verkar ha på vägen till att kunna alla tricks :)

Skulle jättegärna vilja pröva med min kille, som lite omväxling till det vanliga arbetet, som börjar bli lite tråkigt. Har skrivit upp en del tips ni har gett, men det är ännu lite flummigt för mig (näe, jag är inte trög, bara lite långsam ;) ), så det skulle vara jättesnällt om någon här skulle kunna berätta kort hur ni har gjort för att lära era hästar ge vacker hov, vifta med frambenen och buga.

Vill pröva på detta bara för att jag vill ha kul med min häst, gör inget om det inte funkar eller att han inte fattar :p

Så om någon vänlig själ skulle med liite extra tid skulle vilja PM:a mig eller nåt för att inte störa tråden skulle jag (och min pålle som är tämligen uttråkad) blir überlyckliga :)

DEN FILMEN VAR UNDERBAR SÄGER JAG BARA! HELT FANTASTISK!!!:love::love::love::bow::bow::banana::banana:

Det ser bara bättre och bättre ut, ni är verkligen jätte fina :love:
Snutten på den spanska traven på slutet såg riktigt fin ut, ser ut som om han har hittat takten i den nu, jätte snyggt.

Sedan kan jag inte låta bli att skratta åt tanken på den rosa vattenpistolen, det bara måste ni träna på, för jag vill se! :rofl:
Sedan kan ni sälja det nummret dyrt till en cirkus ;) :D :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve