Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Så fina ni är! ja visst är det tur att man har stine!:D jag ska dit nu i en månad som praktikant istället också så nu ska det tränas!
Hade du det bra? ser jättefint ut iaf!

Stegra
atlas-ligger-ner-184_16227714.jpg

:d Vilken häst, yami!

Jag har tre hästar, två shettisar (en av dom är minishettis) och ett amerikanskt varmblod (amerikansk standardhäst). Shettisarna har jag lärt ligg och buga, och jag hade nästan lärt dom stegra när en tjej sade: Du får absolut inte göra på det där viset, hästen kan skada sig.
Jag bara Ooooops.. Och slutade med det..
Kolla här hur jag gjorde (jag har dåligt samvete, för NU förstår jag att dom verkligen kunde ha skadat sig ILLA):
http://ellooa.bilddagboken.se/p/guestbook.html

Jag vet inte om den funkar, eftersom att bilden är från bilddagboken. Annars så går ni in på bilddagboken.se och söker på ellooa, man måste inte vara medlem för att kunna söka o titta på bilderna, men dom som inte är inloggade får inte kommentera mina bilder, den 16:e augusti så har jag lagt in lite bilder på stegringen, men titta även på före och senare, för jag lägger in lite då och då på tricksen :D

Hur ska jag göra för att lära dom att stegra på annat sätt nu?!
Och vilka tricks kan en 21 årig varmblodsvalack lära sig? Han är mycket läraktig och tkr on att jobba, så det är inga problem, vi samspelar mycket bra tsm:D

Japp. Allt är inlärt i Hällekis :laugh:

Sshameless: Jo, allt var verkligen jättekul och bra. Ja, det var väldigt tur att Stine fanns där och kunde ta så bra bilder ;)
Hon är ju jätteduktig! Vad kul att du ska dit, Jag och Atlas lärde oss multum på bara en månad :D

:love:

Åhh det låter ju skitbra! har du inga fler bilder då?
Ja det kan jag lova att bilder kommer det bli när jag är där:D Stines data kommer ta stryk med alla våra tusen bilder haha vi har planerat massa fotoshoots:D Men för tillfället är min häst halt, jag dör om han inte blir bra snart för halt det var han tillräckligt på hela förra praktiken!
Va kul att du hade det så bra iaf! Har du planerat att åka dit igen snart?

Åhh det låter ju skitbra! har du inga fler bilder då?
Ja det kan jag lova att bilder kommer det bli när jag är där:D Stines data kommer ta stryk med alla våra tusen bilder haha vi har planerat massa fotoshoots:D Men för tillfället är min häst halt, jag dör om han inte blir bra snart för halt det var han tillräckligt på hela förra praktiken!
Va kul att du hade det så bra iaf! Har du planerat att åka dit igen snart?

Jo, jag har ganskam många bilder som Stine tog :) Du får allt lägga in massor här då! Ska lägga in några till sen då;)

Jag vill verkligen dit igen. Jag hoppas få åka dit nästa sommar igen, på lovet :D. Jag hoppas att det blir finare väder när du ska dit, det var ju inte det allra bästa när jag var där :P.

Hoppas din häst blir ordentligt frisk!

hehe ja det kan jag tänka mig:D det är ju så himla roligt där! j jag hoppas på fint väder! och kanske hinner det bli lite gult på träden också!:love:
ja jag hoppas det också! annars känns det lite tråkigt!
har du tränat nått sen du kom hem då?

Louise, hur lång tid tog det för dig att lära in alla trick? Dvs hur länge var du på Hällekis?

Du och Schameless och alla andra i den här tråden är så duktiga! Jag tragglar på med mitt halvblod, men han har svårt för att gå ner i buga, men vi fortsätter att träna. Jag har även ett varmblod och för honom tog det mindre än en minut att förstå att han skulle gå ner första gången vi prövade, så han är betydligt mer lättlärd än vad mitt halvblod är!

Har ni något tips för hur man får hästen villigare? Nu lyfter jag upp hans ena framben och sedan håller jag en godis mellan benen som han ibland kämpar för och ibland tycker han bara att det är för jobbigt så då försöker han inte ens att gå ner i buga.

Jättefina bilder! Och vilken vacker häst du har :laugh:

Nu är pixbox igång igen, så här kommer ett par till bilder från helgen.

Ella har vart påväg att lägga sig ned ett par gånger nu, så kanske det kommer snart :)

Ligga och slöa i hagen är skönt iaf ;)

Senast ändrad av en moderator:

Det ser jättefint ut! Ni verkar ha kommit över en gräns nu, och va kul att hon gör komplimenten från spöhjälpen, :laugh:

jätte fint,millan och jag tränar fortfarande buga,men jag hoppas den kmr snart :)

Jag var på Hällekis säteri som veckoelev i februari, där lärde jag snabbt in buga, spansk skritt, stegra och inkallning. Sen i Augusti kom jag som praktikant en månad, då fortsatte jag med de tricks och lärde in några till. Atlas är otroligt lättlärd så det tar ganska kort tid att lära honom olika tricks.

Tack föresten! Jag tror du kommer lyckas fullkomligt med din häst!

http://horse-vision.se
Rebecka och Cristofer anordnar kurser och du kan även gå som veckoelev hos dem. Ett kanon-ställe!!!:laugh:

Lycka till!

*kl*

SÅ DUKTIGA!!! :love: måsta bara säga det först!

Nu till det visentliga, Tuffis går ju framåt i trick träningen.
Men så är det Peewee :( Jag vet inte...men någon stands har det hänt något,,,han vågar inte buga längre...:cry:
Det har inte hänt något när vi tränat (stretchar och kollar igenom hästarna varje gång, efter träning).
Som många kanske vet så har han ju förlorat mkt på att han växte upp utan mamma m.m. och han har otroligt dålig kordination och balans. Där för va NTT så bra, så han fick träna på just detta.

Jag visste ju redan att han förmodligen aldrig kommer kunna buga utan att jag håller i benet på vägen ner (han fixar inte det med sin balans).
Men så helt plötcligt har han börjat buga som han gjorde förr...eller buga?? Tippa är nog ett bättre ord...
Snälla ge mig tips! vad kan ha hänt? och viktigare vad ska jag göra åt det?

Förr: (och som det har börjat se ut nu igen:cry: )
19264670.jpg

(vet jag inte håller i benet, men det va en sekund grej på kortet när han tappade balansen så jag släppte...bla,bla ni fattar)

Som det såg ut: (så här fint bugade han ju! )
20094980.jpg

Ville väl mest bara skriva av mig :(
Har ju tagit en paus efter att han inte vågade och har så smått satt igång igen, men möts mest av protester...(han rör sig utan problem i hage, ligger och rullar, inga problem med stretchingen efter träningar m.m.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar