Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

23486917.jpg

Sötis :love:
Hon ser så himla vaken, alert och medveten ut på den här bilden.. Ser jättehärlig ut din häst!! Är hon lika härlig att vara tillsammans med? :)

Hon är speciell, det säger nästan alla som träffar henne, kommer nog aldrig få uppleva en till häst som denna. Det kommer bli svårt den dagen som man ska leta ny.
Hon gör allt för mig, men när någon annan ska rida och kräva av henne så växer djävulshornen fram :devil:

Aha okej :laugh:
Hon ser himla trevlig ut i uppsynen!
Vad är hon för ras? *ska försöka hålla mig till trådens ämne sen :D*

Hon är ca 50% exmoore resten döle, nordsvenk,travare mm :D ingen planerad korsning men himla trevlig modell på häst :love:

Va fina ni är! Hon är verkligen söt din lilla pålle, och jäklar vilka bergsgeter hon gör :eek: Är du helt säker på att det inte finns en och annan bergsget med i stamtavlan? ;):D

Ella och jag har gjort kompliment idag!

Nu har jag fixat ltie bilder när Anki och jag bugar!
Tyvärr ser jag helmuppig ut i mina försök att få ponnyn att framstå som en riktig cirkusponny så ni kan ignorera mig :D

Först ska man lyfta lite på foten...

Duktig tjej som tar ner huvet av sig själv när man knackar lite på benet!

Hej och hå!

Eftersom att vi inte har lärt oss riktigt än så får man ibland locka lite med godis..

Ja det var allt! Hur tycker ni jag ska fortsätta nu? Hon går gärna ner men inte utan godis... Har försökt med "the running v method" men det funkar absolut inte. (Gjort det många gånger och läget är totalt oförändrat, hon försöker inte ens hur mycket jag än berömmer och ger eftergift)

Va fina ni är :laugh:
Jag tränade först med godis också, men sen när jag skulle göra buga utan godis ville Ella inte längre. Och då var jag tillbaka på ruta ett igen. Så jag tog upp ena frambenet och gav ett tryck genom att dra det bakåt. Först lite och sedan ökade jag trycket. När hon gav efter och förflyttade vikten nedåt/bakåt gav jag genast en eftergift och lät henne sätta ned hoven igen. Nu bugar hon helt utan godis, men vi övar fortfarande på att stanna kvar och lägga över vikten på skenan i marken :laugh:

Uppdaterar lite med ett par gamla tricks från idag.

Plocka upp spöt

Hur lärde du henne det? :)

Har en haflinger hemma som jag mer än gärna skulle vilja göra lite tricks med.
Några tips vad man kan börja med?
Har försökt lite med buga och det går framåt:D

Senast ändrad:

Jaa, smart. Ska nog lägga vikt på manken samtidigt som jag ger godis så kanske jag slipper godiset så småningom.
Hon verkar tycka att det är ganska kul med tricks! Brukar träna frihetsdressyr med henne, det är hon klockren på!

Och tack så mycket :)

Hon är speciell, det säger nästan alla som träffar henne, kommer nog aldrig få uppleva en till häst som denna. Det kommer bli svårt den dagen som man ska leta ny.
Hon gör allt för mig, men när någon annan ska rida och kräva av henne så växer djävulshornen fram :devil:

Visst är det underbart att få äran att känna en sån häst!? :love: ;)

Hur lärde du henne det? :)

Har en haflinger hemma som jag mer än gärna skulle vilja göra lite tricks med.
Några tips vad man kan börja med?
Har försökt lite med buga och det går framåt:D

Va kul!
Jag lärde henne genom att när hon började greja lite med mulen mot spöt ge henne en godis. Så småningom började hon nafsa lite, och då berömde jag ännu mer. Och idag kan hon plocka upp det och ge det till mig :) Om hästen inte självmant börjar undersöka spöt när du släpper det på golvet eller liknande, så kan du smörja in det med nått sött (B-vitamin kanske funkar?).

Du kan även kasta en morot på golvet, så lär sig hästen snabbt att någonting som släpps till marken kan smaka gått och undersöker det, och då ger du en godis! Jag brukar kasta in varsin morot/äpple till hästarna i hagen då och då, och nu kommer de oftast galopperande så fort jag ropar och springer fram till moroten :D

Noffepoffe: Varsegod, hoppas det var till nån hjälp! Du får be nån ta lite kort på er när ni kör kör frihetsdressyr också :laugh:

Här är några bilder på mig och Atlas :)

atlas-ligger-ner-003_16226897.jpg

atlas-ligger-ner-167_16227389.jpg

atlas-ligger-ner-209_16227850.jpg

Bilderna är från Hällekis säteri och den duktiga fotografen heter Stinelo Wiking!

Senast ändrad:

Han är så snygg..... :love:
Vilka tricks kan han?

Zandra: Stygga unge i skriv i din blogg! :D Vi vill ju veta hur du har det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Säng
  • Valet i USA