Treårstest 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare AW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 577
  • Visningar Visningar 73 152
Sv: Treårstest 2010

Vilket superexempel på en väl förberedd häst, kanonduktig visare och förstås otrolig kvalité på hästen! Denna videoen skulle alla se som ska visa på treårs så att de vet hur det ska gå till!

Det var faktiskt ett genomgående tema i Vreta - ovanligt väl visade hästar! De flesta här har lärt sig att det är värt det att få bra hjälp. Noteras bör att Micke som visar Calistra visade ELVA hästar den fredagen. :) Snacka om kondis. Nu minns jag inte hur många diplom de fick men det var ett gäng!

Det där var en av dom finaste hästar jag någonsin sett - både exteriört och hopp/gångmässigt. Ett jättestort grattis till dig Maria för att ha fött upp en sådan kanonhäst! :love:

Ja jag är otroligt nöjd över hur väl han visade min häst och det är flera som har kommenterat detta:) Visst är det viktigt att hästarna visas av proffs för att få dem att visa sig ifrån sin allra bästa kvalitet :laugh:

Det där var en av dom finaste hästar jag någonsin sett - både exteriört och hopp/gångmässigt. Ett jättestort grattis till dig Maria för att ha fött upp en sådan kanonhäst! :love:

Det var smickrnade ord:o Och extra roligt eftersom det är min första uppfödning. :)

måste nu fråga då jag har sett det i flera videos är det något nytt att visaren springer runt banan i trav på slutet??

Har fått den frågan av flera och som jag har förstått det så sprang man förut enbart på medellinjen, men öppnade då upp kortsidan så det blev ett 60m ridhus.

Nu sprang iallafall alla hästar jag såg på Vreta sådär så jag antar att det är för att domaren vill se hästen från sidan.:)

Senast ändrad:

ahhhh.. oki ja de visningarna jag har varit på så har de öppnat upp kortsidan, men man måste få bättre svung i traven längst fyrkanten.

jag skulle i alla fall köpa din häst om jag bara hade pengarna ;)

Alltså jag är ruskigt kräsen när det kommer till vilka hästar som tilltalar mig. Men din häst är helt LJUVLIG. :love: Grattis till era fina framgångar ska bli spännande att se vad det blir i framtiden. Vad har du för planer för henne?

Tack så mycket:) Hon ska eventuellt säljas eller så ska jag behålla henne till mig själv. Hon är till salu iallafall till rätt ryttare och till rätt pris men jag har inte annonserat henne eller nått ännu. Så vi får se!

Det var faktiskt ett genomgående tema i Vreta - ovanligt väl visade hästar! De flesta här har lärt sig att det är värt det att få bra hjälp. Noteras bör att Micke som visar Calistra visade ELVA hästar den fredagen. :) Snacka om kondis. Nu minns jag inte hur många diplom de fick men det var ett gäng!

Vad kul att höra att så många var så väl visade:). Så var inte fallet häruppe inte... Och har inte heller varit så superproffsigt på Bollerup de åren jag suttit där och kollat. Sen tror jag inte att det behövs proffs till att visa varenda pålle, men den som visar måste träna och ta reda på hur det faktiskt ska gå till, lära sig hur hästen ska stå uppställd, lära sig hur tyglar ska hållas osv. Vet man bara det så behövs det inte proffs till "svenssonhästarna".

Sen hade det "fasthållning" med grindar på löshoppningen på denna visningsplats, det hade behövts snappats upp här i Sundsvall där en häst lyckades hoppa serien baklänges för att piskföraren inte hade koll...

Tycker det är mycket bättre med "grindarna" som stoppar dem i löshoppningen. Hästarna tycks bli mindre stressade av det!
Hade de behövt införa här med, såg många hästar som blev lite stressade och förvirrade. När visarna bara "jagade" dem fram och tillbaka, för att de inte skulle hoppa åt fel håll och för att de inte skulle börja innan hindret var färdig höjt...

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 053
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i... 2
Svar
27
· Visningar
4 252
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Presentation bukehund(ar) 2025!