Treårstest 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare AW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 577
  • Visningar Visningar 73 152
Sv: Treårstest 2010

*KL*

Har sett att det vid ridprov på vissa står "ej godk.". Ej utförd förstår jag ju vad det är men vad har hänt om ridprovet ej blivit godkänt? Har ju förstått att det inte är så värst avancerat ridprov på 3-års.

*kl*

Har efter lite letande på nätet luskat ut att vårt avelssto's avkomma f. -07 (inte vår uppfödning) e Topaasch- Bayron- Chirlon fick 8-8-8-7-8-7 = 46 p. och 7-7 i hoppningen kl 1 som både hopp & dressyrtalang.

Ej godkänd= hästen har ej kunnats visas riden i samtliga gångarter av en eller annan anledning. Det kan vara nog så avancerat för en liten 3åring ;) Förra året var det en bekants häst som fick underkänt, kraken hade fått nog o vägrade gå fram.

*knapplån*

Jättekul att nu när resultaten från Strömsholm finns på hemsidan kunna se att vårt lånesto (som just nu står här hemma i det närmaste fölningsfärdig dräktig med Ampère) haft sin första avkomma Florence S e. Florencio I med på bedömningen och att hon fått diplom som dressyrtalang!!

Ej godkänd= hästen har ej kunnats visas riden i samtliga gångarter av en eller annan anledning. Det kan vara nog så avancerat för en liten 3åring ;) Förra året var det en bekants häst som fick underkänt, kraken hade fått nog o vägrade gå fram.

Om den inte är visad riden överhuvudtaget står det att den är ej Godkänd och man behöver inte visa dom ridna .

Enda gången de måsta vara godkänd för ridning för att få sitt Diplom .

Mia

Om den inte är visad riden överhuvudtaget står det att den är ej Godkänd och man behöver inte visa dom ridna .

Enda gången de måsta vara godkänd för ridning för att få sitt Diplom .

Mia

Nej, har dom valt att inte göra ridprovet så står det ej utfört.
Har dom gjort ridprov som blivit underkänt står det ej godkänd.

Basta.;)

Nej. Om den inte är visad riden alls står det "ej utf". Ej godk= just inte godkänt ridprov. Och nej, man behöver inte alls visa dem ridna om de inte är berättigade diplom men många, de flesta, gör det ändå.

glöm ej att storeglementet är ändrat och att för att kunna premiera sitt sto i framtiden måste det vara bevisat ridet, antningen vid avelsvärdering, tävlad eller med intyg/dispens. så alla som har ston gör klokt i att genomföra ridprovet så är det dilemmat ur världen framöver. (om stoet tex skulle bli kroniskt skadat e treårs).

Nej, har dom valt att inte göra ridprovet så står det ej utfört.
Har dom gjort ridprov som blivit underkänt står det ej godkänd.

Basta.;)

:D hmmm och jag som tyckt att det stått lika dant på alla :o Har faktiskt fått för mig att det inte varit någon skillnad men får ge mig för majoriteten ;)

Har kanske inte ens sett någon med ej godkänt ridprov eftersom jag bara reflekterat över att det stått likadant överallt på ridprovet ,men det är ju då lysande om alla klarat sig som ridit eller nåt :D

Mia

Varför tycker du inte det?

Jag tycker inte att den ser supermodern a la sporthäst ut och jag har sett hästar med betydligt bättre resning och finare naturligare halsar med sämre poäng. MEN dels är jag amatör och dels är det egentligen omöjligt att döma efter att bara sett en bild. Men rent spontant hade jag väntat mig en snyggare häst och hals med de poängen.

Hej,
Y not Vena visades på Troya igår. Han gick som förstahäst vid halv åtta på morgonen. Uppförde sig mycket bra men var spänd i skritten. Genomförde även sitt ridprov.
Krisse, du skall få se filmen. :-)

Just d...det var den som gick först. Satsade faktiskt på att vara där o kika men orka inte riktigt så tidigt :( Ville sett den o Camillas, men den var visst struken ändå. Grattis till fina poäng på allihop :bump:!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 053
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i... 2
Svar
27
· Visningar
4 252
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka