Travavel- hingstval 07?

Sv: Travavel- hingstval 07?

Ngn som har tips på en hingst som inte ger alltför stora avkommor och det viktigaste av allt ett trevligt temprament.
Ska betäcka min 4-åring e.Gentle Star i år är det tänkt. Blev allvarligt sparkad/skadad på bakknäet precis innan premieloppet och blev igångtränad igen efter 9 mån konvalecens men knäet pallar inte högre farter.Hon är 165cm ,stor & grov och med ett vasst humör utan dess like.Tips mottages !!:)

Ngn som har tips på en hingst som inte ger alltför stora avkommor och det viktigaste av allt ett trevligt temprament.
Ska betäcka min 4-åring e.Gentle Star i år är det tänkt. Blev allvarligt sparkad/skadad på bakknäet precis innan premieloppet och blev igångtränad igen efter 9 mån konvalecens men knäet pallar inte högre farter.Hon är 165cm ,stor & grov och med ett vasst humör utan dess like.Tips mottages !!:)

Diamond Way kanske? Han ger lagom stora avkommor om han får en stor märr (är under 160 själv) och de jag har träffat är väldans trevliga. :) Han kostar 3000 Euro i år.

Lite bokningar har våra ägare i alla fall gjort..

1 ska till Tap In
3 stycken ska till Enjoy Lavec
2 till Love You
1 eventuellt 2 till Jeanbat du Vivier

1 försöker ta sig till Viking Kronos..lär bli svårt att få plats där..
Våran få stå över då hon fölar i juli

Vi får se vad våra övriga hästägare kommer fram till.
Ser i alla fall optimism i fölmärrsfronten nu..
Våra ägare ger helt enkelt inte upp utan vissa har låtit sitt sto "vila" i stället för att ta bort.

AM

Nu vet jag inte hur det stämmer stammässigt - men jag har en jättetrevlig 1-åring e. Turbo Sund. Han är trevlig, elegant och av bra storlek. Mamman är skarp och har lämnat tufft med annan hingst.

nu vet jag att vårat sto (e: Tap In) inte ska säljas efter fölisen i år, dock ska hon leasas ut till en amatörtränare här i kalmar. hon hade väl fundereringar på någon billig hingst här i kalmartrakten.. vet ni vilka som håller till här?

tror inte det var Black Peter i alla fall (gud bevare mig väl ;)).

*Nyfiken....

"tror inte det var Black Peter i alla fall (gud bevare mig väl )."
Varför???? Känner inte till honom så väl....

Er det noen som har hørt hva som er skjedd med Civil Action, hvor er han blitt av?
Kan ikke umiddelbart se noe info på han.. ?
Og han er tatt ut av Staro sin oversikt.

Fant det nå, ser ut til at han er til tapping hos Alebäck.

Netted ----- Kom igen nu... berätta din "hemlis" för oss .... :confused: :)

Rydens Sensation finns hos Stall B.M.W i nybro, ligger ju inte långt från kalmar. Han kostar 10000kr plus moms....

Black Peter tror jag inte betäcker längre.....

Extrem står i Alvesta.... Det ligger 10- 15 mil från Kalmar... Vet inte pris, men tippar på max 10 000.

Jag tycker Egon Lavec är väldigt fin. Han är nu 10 och ställde upp i Hugo Åbergs förra året. Det är ett bevis på hållbarhet! Dessutom är han nästan 170 cm hög, vilket jag gillar.. Ska nog välja han till mitt lilla sto, som bara är 150 cm. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 354
Senast: Habina
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 301
Hemmet Jag tänker köpa ytterligare en solcellsslinga till trädgården och började fundera på om det finns med utbytbara batterier, eller om hela...
Svar
0
· Visningar
237
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 265
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈