Travare kan visst hoppa. Tävla med

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

helle87

Jag blir så trött på alla som sitter här och skriver att varmblod och kallblod inte kan hoppa. Snälla de kan dom visste lika bra som halvblod. Jag har själv ett varmblod som hoppar jätte bra i 100- 120. hon har kapacitet för mer. Med rätt träning kan alla hästar hoppa. vad e de för diskreminering ni kör med sluta med de

Sv: Travare kan visst hoppa. Tävla med

Sök upp de gamla trådarna i stället. Det finns minst 100 stycken om samma ämne.

Jag får väl göra va jag vill

Har aldrig hört att varmblod inte kan hoppa, OS och VM består ju bara av varmblod, något fullblod har säkert varit med, kallblod är det dock sämre med där.

det var evigheter sedan jag hörde någon säga att varmblod osv inte kan hoppa... Tror snarare att de är människorna som känner sig diskriminerade och hittar på. (tvd)

Usch, vad tjatigt. Finns tusen trådar om detta...
Visst det finns väl en del travare som kan hoppa bra, men dom är ju inte avlade för hoppning! De är ju avlade för att trava fort!
Och du... 100-120 cm är ingen jättehöjd....:crazy:

Snälla, kan inte ngn moderator låsa denna tråd. Den är ju så onödig.

Jag har haft henne i några månader och hon ligger strax över 160 -170 när vi löshoppar henne. och vissa varmvlod är framavlade för hoppning. de finns vissa

Joo det finns gaaaanska många framavlade varmblod till hoppning :angel:;)

Hm, luktar lite troll tycker jag... :cool: :angel:

En mest onödig tråd bara, ja har och haft varmblod o hoppat o tävlat men inte måste ja "skydda" dem o skapa massa trådar om det för det. Folk tycker olika o det kommer alltid finnas olika åsikter om det, det finns dessutom ca 50 trådar om detta sedan tidigare om du är intresserad av att läsa vad folk tycker.

Va glad över att du har en sådan fin häst och ut o tävla o visa upp din fina häst för folk.

vi har haft en väldigt livlig tråd om detta (eller typ hundra :smirk: ). använd sökfunktionen. och ja du har rätt i att vissa varmblod är avlade för hoppning. men inte varmblodiga travare.

Ja jag har haft henne några månader men ägaren innan red henne oxå så. annars skulle jag inte löshoppa henne så högt

nej men alla e vi olika. Hon har hoppat 150 med ryttare

Säg till när du har placeringar i 150 hoppning på din travare. Då tror jag dig!

Men suck. Nyss skrev du ju att hon låg på 110-120 med kapacitet för mer. Nu skriver du att hon redan har hoppat 150 m ryttare? Lägg ner...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 142
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 305
Senast: lirco11
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 050
Senast: Sesca
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka