Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

Jag håller inte alls med. Jag tror tvärtom att det är otroligt nyttigt för TS att få klart för sig exakt vad det är som har hållit henne tillbaka i två år. Om det är en kombination av dåligt självförtroende, ingen självkänsla, vilja att vara för snäll eller vad det än må ligga bakom - så är det viktigt att åtminstone ha lite koll på detta när man ska gå vidare.

Nu vill TS ta tag i det här och den ivern tycks komma från råd från främmande i en tråd på internet (?). Vad händer om TS inte längre känner sig ha det stödet? Kan hon då fortfarande orka kämpa själv eller faller hon tillbaka i gamla mönster och sviker igen sin son nu när han har fått uppfattningen att mamma faktiskt försöker?

Om man i två år (!) sett 6 mil som ett hinder är det ingenting jag tror att någon kommer över efter lite nätverkade med främlingar i ett par dagar. Min åsikt, och det här står jag för, är att TS själv behöver få rådgivning på det personliga planet eftersom det känns som att risken är stor att TS (återigen) ger upp om motståndet blir för stort.

Sen tycker jag att sonens pappa och hans frus beteende är rent förkastligt så som det beskrivs i tråden...

Jag håller med! Många av dem som ger råd och peppar utgår nog från sina egna föräldra-hjärtan. Om man är vanlig heltidsförälder blir man förstås otroligt upprörd över tanken på att inte se sitt barn på två hela år. Men TS har levt två år utan sitt barn, och blev inte rejält upprörd förrän hon förstod att detta har kunnat hända för att hennes namnteckning antagligen har blivit förfalskad.

Om jag hade varit barn, hade jag nog önskat att båda mina föräldrar hade satt sin längtan efter mig före respekten för byråkratin.

TS, jag tvivlar inte på att du vill ditt barns bästa, och att du nu har förstått att du är viktig. Men jag tror oxå att det vore bra om du tar reda på vad som fått dig att ligga så lågt. Ditt barn kan behöva höra den förklaringen.

Åh...jag är så glad!!
Träffade juristen idag och hon var verkligen den jurist jag ville ha!
Om jag säger såhär...jag är glad över att jag sitter med henne och inte emot henne. Jösses vilken kvinna!
Vi satt och samtala i nästan 2 timmar och när jag gick där ifrån hade jag ett leende på läpparna! Jag kan inte sluta le. :D

Jag känner att nu har jag fått den hjälp som jag länge har ropat efter och fått den hand som har kunnat dra upp mig ur gropen som jag har legat i.

Jag hade med mig massor med papper, alla papper jag har haft och kunnat gräva fram och hon var imponerad över att jag hade så mkt, hon såg att jag hade glöden och verkligen ville och hon skulle göra allt hon kunde så att vi skulle gå vinnande ur det här.

Hon skulle kolla upp min sambos hemförsäkring om dom gick in och kunde hjälpa mig. Blir det nej där ifrån så ansöker vi om rättshjälp och där har jag goda chanser att få hjälp.
Så hur det än går så kommer en dom att falla inom en snar framtid.
Hon sa att det är först i augusti, september man brukar få en dom, men hon skulle trycka på och förklara att detta var brådskande så att det skulle ske nu!

Har jag tur så kommer jag att få träffa min son 2 veckor i sommar till att börja med! Vill han vara mer så får han det, men det ska sonen få välja själv.
Har även krävt att få ha han varannan helg, höstloven, 5 veckor under sommarlovet (from 2012) och varannan jul och nyår. (Jul+nyår 2011 är min.)

Jag är så glad så jag gråter!

Tack alla för att ni har tryckt på fjanten och att jag har tagit tag i detta och att ni har kommit med tips och råd!
Även sparkarna som har utdelas har varit nyttiga.

Skolan har fortfarande inte ringt upp mig, trots att jag har lämnat meddeladen. Har ni några tips på hur jag får kontakt med skolan? Dom verkar vara väldigt upptagna så att dom inte ens kan ringa upp mig. :mad:

Uppföljning kommer :bump:

Grattis, vilka goda nyheter!

Om skolan inte ringer så får du nog åka dit. Vem vet vilken vals ditt ex och hans fru har dragit om dig där... De kanske tror att de gör rätt som undviker dig.

Grattis, vilka goda nyheter!

Om skolan inte ringer så får du nog åka dit. Vem vet vilken vals ditt ex och hans fru har dragit om dig där... De kanske tror att de gör rätt som undviker dig.

Håller med, var inte rädd för att åka till skolan och prata med dem. Även om barnen går på sommarlov så brukar inte rektorer ha ledigt på samma sätt. Svarar de över huvud taget på skolan kan du kanske få reda på när rektorn och andra ansvariga är där så du inte åker dit i onödan. Det är svårare att ignorera någon som knackar på ens dörr...

Härligt att det rör på sig! Var beredd på att ditt ex inte kommer att lägga sig platt. Även om det bara är i hans huvud som det är konstigt kommer han säkert att ta till allt han kan för att du ska backa. Om han tar kontakt med dig direkt försök att inte bli indragen i diskussion, vill han diskutera är det bättre om din jurist är med!

Be din advokat ringa/skriva till skolan och förklara läget så ska du se att det blir fart på dem. Gratulerar till allt.

Be din advokat ringa/skriva till skolan och förklara läget så ska du se att det blir fart på dem. Gratulerar till allt.

Ska det vara så förbaskat illa att man måste ta hjälp av juristen till allt? :mad:

Nåja...Jag ska göra ett nytt försök i morgon/idag (torsdag)
Om inte annat så får dom också smaka på min aggresiva kvinna till jurist :grin:

Tycker skolan beter sig konstigt, så jag är inne på samma står som dig Skogstrollet

Nej eg inte, men det kan bli trassel för skolan om de ignorerar en jurist.
Det tar bättre om hon ringer.

Skönt att du hittat någon som hjälper dig nu, det är tufft att ta en sådan här strid (tro mig jag vet) och själv fixar man det inte. :)

Hejja heja dig !!!! Vad duktig du är som har tagit dig till juristen nu. Det kommer vara toppen för din son, han behöver sin mamma. Kram på dig

Vem på skolan är det du försöker kontakta? Om det är rektorn, kolla om det finns en biträdande rektor att ringa. Får du inget napp där heller så kontakta skolans expedition, förklara ditt ärende så är jag säker på att någon ringer upp dig.

Vem på skolan är det du försöker kontakta? Om det är rektorn, kolla om det finns en biträdande rektor att ringa. Får du inget napp där heller så kontakta skolans expedition, förklara ditt ärende så är jag säker på att någon ringer upp dig.

Jag har försökt få kontakt med rektorn och sonens lärare utan resultat. Lämnat meddelande på svararen och har även mailat dom.
När man ringer till skolan så hamnar man i personalrummet, har lämnat meddelande även där, men ingen ringer upp mig. (Finns ingen expedition då det är en liten skola)

Lämnar nu över detta till juristen och hoppas att hon har bättre lycka. :grin:

Ja jag tycker att du ska anmäla skolan och yrka på ett skadestånd från dom!! Låt juristen sköta allt nu, du kommer få rättshjälp så oroa dig inte så mycket. Klart att din son ska ha sin mamma

för att de undanhåller information till ena föräldern?

TS: STARK DU ÄR!!! Från att ha varit lite ursäktande till att ha blivit värsta björnmorsan!! :bow: (har följt tråden i tystnad)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 706
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar