Trasigt mammahjärta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trasigt mammahjärta

För att dom inte är vidare samarbetsvilliga ....hota med en stämning o allmänt rabalder så kommer slörövarna att kvickna till

För att dom inte är vidare samarbetsvilliga ....hota med en stämning o allmänt rabalder så kommer slörövarna att kvickna till

Jag antar att du inte har en aning om vare sig lärares eller skolledares arbetsuppgifter? Man har annat för sig än att alltid finnas tillgänglig på telefon.

TS son går dessutom i en liten skola där det med all säkerhet inte finns massor med personal som går och alltid svarar i telefon.

Stämma vem för vad? För att inte rätt människa svarat i telefon de gånger hon ringt denna veckan? Vad lever du i för värld?

Ska skolan sen stämma ts för att hon inte hört av sig på två år?

Slolan har fått uppgifter från pappan att det är han som är kontaktman för barnet. Kanske har han fixat en falsk namnteckning på ett papper, det vet vi inte. Vad vi däremot vet är att ts inte en enda gång under dessa två år berättat sin sida för skolan. Hon har varit helt passiv. Så hur i helsicke ska skolan veta att hon vill bli kontaktad? Telepati?

Fast det där med skolan är jag dubbel till.
Jag är själv lärare och erkänner att man inte kan alla regler alltid. Dessutom tror jag det är rätt enkelt att hålla en förälder borta bara genom att säga "Jag har enskild vårdnad och ni behöver inte kontakta den andra föräldern" för jag tror de missar att kolla detta ibland. Hade själv en elev vars mamma sa typ så men eftersom jag hört en kompis kompis story om hur en mamma ljög vitt och brett och blev trodd så vill jag veta hur saker är. Bad då i samråd med rektorn att få intyg på enskild vårdnad av mamman och fick det. Hon har aldrig hyst agg för detta utan vi har en mycket bra relation.

Håller tummarna för dig och hoppas juristen får rektorn att ändra uppfattning.
Helt sjukt att något sådant här får hända :eek:

Det gäller väl i detta fallet att få fatt i rektorn och informera vad som gäller.....såååå mycket kan väl som inte ha när det gäller nåt så här viktigt!!

Stämma vem för vad? För att inte rätt människa svarat i telefon de gånger hon ringt denna veckan? Vad lever du i för värld?

Ska skolan sen stämma ts för att hon inte hört av sig på två år?

Slolan har fått uppgifter från pappan att det är han som är kontaktman för barnet. Kanske har han fixat en falsk namnteckning på ett papper, det vet vi inte. Vad vi däremot vet är att ts inte en enda gång under dessa två år berättat sin sida för skolan. Hon har varit helt passiv. Så hur i helsicke ska skolan veta att hon vill bli kontaktad? Telepati?

Hur som haver...vad jag har gjort och inte gjort under dessa 2 år är sak samma just nu. Jag har nu försökt få kontakt med skolan som inte återkommer, trots x antal meddelanden och mail.
Kan mkt väl tro att det är pappan som har sagt åt dom att inte prata med mig. Men varför kan dom då inte säga det till mig så ja slipper jaga dom?

Jag är absolut ingen farlig person och kan föra en talan utan att brusa upp mig. Men det vore ju som bra ifall jag fick veta orsaken till varför dom håller sig undan. Just nu är det inte jag som gör fel...Jag försöker få ordning på allt utan resultat! Det är svårt och jobba med folk som jobbar mot en hela tiden.

Pratade med min jurist idag om skolans beteende och hon sa att jag skulle strunta i att försöka få kontakt med skolan. Dom vet nu att jag vill dom något och skulle det sen visa sig att mitt fall blommar upp till nånting större (än vad det är idag) så tar vi oss an skolan då.
Det är nu inte bara pappan och hans fru som håller sig undan, utan nu gör skolan samma sak.

Så vad skolan gör för fel vet jag inte och det är inget jag tänker gräva i nu!
En sak i taget och just nu är min son prio 1.

Jag hörde till dom som sparkade dig i ändan och fick på moppo för det, men jag tycker du har rest dig föredömligt Lipsy och önskar dig all lycka till i processen.

Din spark var nyttig. Mina nära och kära har varit så "mesiga" när jag har pratat med dom om detta.
Jag visste att man skulle få mothugg, det får man räkna med när man skriver på ett forum. Tack ska du ha!

Till er alla

Fick idag blev från min advokat att hon har skickat ut en stämningsansökan till tingsrätten. Hon har även skickat ett brev till pappan och förklarat vad som väntar honom och att han snarast bör anlita en ombud för kommande rättegång.

Hon har skickat med en kopia på det hon har skrivit till tingsrätten och jag måste säga att kvinnan har go i sig.

Jag är redo för framtiden och känner mig trygg med mitt val av ombud.
Får väl se om pappan ringer till mig ikväll, eller om det är frun. :D

Jag har också följt tråden i det tysta. Det är väldigt skönt att läsa att du tagit ta i situationen och fått hjälp av en advokat du trivs med! Stort lycka till!

Harligt! Och var stark i kontakten med pappan, om frun ringer sa sag helt sonika "jag tanker inte prata med dej, Bosse far ringa sjalv" och lagg pa.

Oh ja! Nu har han inget och komma med, han är bara dum om han drar igång nått bråk nu!

Ringer han/hon ikväll så ska jag säga att "detta får ni ta med er advokat som sedan får ta det med min. Jag har inget och tillägga, vi ses i rätten!" :d *klick*

Dom har haft så många chanser nu och ignorat mig, så nu kör jag stenhårt.
Tänker INTE ge efter

Så härligt att det är på gång för er!!! Håller tummarna att ni får till en bra lösning för ert barn som behöver både sin mamam och pappa!

Vill också bara säga att jag är glad över utvecklingen och håller tummarna för en smidig lösning.

Tillhör skaran som följt tråden i det tysta.
Grattis till att du funnit styrka och ork!

Lycka till i fortsättningen!

Heja dig !!!!!! Klart du ska träffa din son, allt kommer lösa sig ska du se. Lycka till kommer följa tråden om du känner att du vill dela med dig under resans gång. Skickar dig en styrke kram

Gissa om jag är nyfiken om hur det går nu!

Håller tummarna!

Jag uppdaterar så fort jag får höra något nytt.
Finns dock inte så mkt nytt och berätta. Väntar på ett datum från tingsrätten.
Så jag får återkomma

Pappan/frun har inte hört av sig iaf :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 707
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 170
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar