transport av valp

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Monkmonk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 733
M

Monkmonk

Om man ska ca 100 mil och hämta valp, vad tycker ni är det bästa sättet att ta hem valpen på ; flyg, bil eller något annat ?
Hittade en kennel som stod upp för alla mina kriterier, synd bara att den var så långt bort =)

Sv: transport av valp

Det är värt alla gånger att åka, för mig är inte avstånd ett hinder.

Är valpen så pass liten att den kan följa med i kabinen kan man flyga, annars är bil det mest lämpliga anser jag ..

Vi åkte från Göteborg till Skellefteå när vi hämtade våran hund :)

Ja vi åkte nästan så långt när vi hämtade hem valpen och vi tog bilden utan problem:)
Han sov nästa hela resan vart lite pink pauser.

Min syster och mamma åkte tåg och hämtade hem en valp för några år sedan i Västerås.
Mamma åkte också tåg med en vuxen flatte upp till Piteå, stannade en vecka och tog sedan tåget hem igen med flatten och en flatte-valp, fungerade utmärkt sa hon.

Båda gångerna togs tåget från Vinslöv.

sj så har jag tagit tågen då jag hämtade mina hundar, ena gången från stockholm och andra gången från karlstad. själv bor jag i skellefteå.

Jag ska bila till ungern i helgen och hämat hund, bil fungerar alldeles ypperligt.

Jag reste Västergötland - Lappland med bil i våras. Med på färden fanns en åtta veckor gammal valp som sov hela vägen. Vi stannade ofta och bodde på vandrarhem. Allt gick mycket bra och valpen tyckte det var jättemysigt. Inte rädd eller otålig över det lilla utrymmet. Han sov eller tuggade lite på en pinne.

Jag tyckte det var rena semestern!

/Syrsa

sj så har jag tagit tågen då jag hämtade mina hundar, ena gången från stockholm och andra gången från karlstad. själv bor jag i skellefteå.

men hur fungerar det, när dom måste kissa så ofta?
vi hade bil när vi hämtade valpen och jag tycker vi fick stanna så många gånger.

men hur fungerar det, när dom måste kissa så ofta?
vi hade bil när vi hämtade valpen och jag tycker vi fick stanna så många gånger.

Jag hämtade ena hunden med tåget, hade med mej en transportbur, en sopsäck och massa tidningar,
la ut sopsäcken med tidningar på vid mina fötter, där fick han kissa.
Var inte lönt att försöka "rasta" honom när tåget stannade,
han ville INTE kissa bland allt folk, lukter, tjutande tåg osv!!

Andra hunden tog jag i bil, hon sov 80 mil med endast 1 kisspaus :eek:

Har själv "bokat" en valp 157 mil bort, som föds i januari och får hämtas i april. Det ska bli ett nöje förutom att köra dit. Tillbaka blir säkert roligare då är ju valpen med.
Helt klart blir det med bil då kan man stanna å rsat å pausa när man vill.
Ska passa på att ha en liten mini semester oxå, så det är inte så bråttom hem.

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 002
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 856
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 534
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 235
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix