Det är bara en sak som verkligen går mig på nerverna, när folk hittar på omskrivningar och bortförklaringar istället för att se klart på vad de gör. Jag orkar sällan le artigt igenom diskussioner där godis är belöning men klapp och uppmuntran är det inte ("men vill du vara en godisautomat eller?" ), där skrik och ryck är straff men vattensprut är det inte, osv. Klart som sjutton vi påverkar hundarna dit vi vill ha dem, och det är helt våra egna val hur vi gör det. Men man kan åtminstone ta sitt ansvar på så pass allvar att man inte sitter och hittar på försköningar och omskrivningar för vad man faktiskt håller på med.
Detta är något som stör mig något fruktansvärt också. CM är ju ett stort fan av sådana dumheter. Styr hjärnan när han fäster strypsnara och drar åt/rycker, "touchar" när han sparkar eller stöter hunden i sidan, lugnar hunden när han alfarullar och håller fast tills den inte vågar göra annat än ligga på sidan och flåsa. Men det är klart det är ju bra för tv om allt låter fint och som om dom i det vilda skulle göra liknande saker mot varandra. Så natuuuuuurligt. Kräks lite