Träning och hälsa del 12

Jag tror absolut att du kan nå 40 kilo före sommaren eftersom du ligger så många repetitioner på 35 kilo. Tror faktiskt att du t om kan prova det redan nu om du har möjlighet eftersom dina set visar att kroppen orkar leverera mycket vikt i rad.

Det låter som ett fullt rimligt mål! :)

Jag tror du klarar det redan nu :)
Tack för peppen!! 🙏🏻 Ska absolut sikta på det innan sommaren, och om jag känner mig stark någon dag snart testa redan då ☺️

Kanske prova sänk vikten rejält och gör antingen enbenta (men väldigt svårt om man vill lägga på vikt) eller ha båda benen i marken för balans och position men där du lyfter kanske till 80-90% med ena sidan (som i en b-stance)? Det löser förstås inte problemet helt men i och med att du klarar betydligt mindre vikt då blir det åtminstone mindre tryck på höften.
Hmm ja det vore kanske en idé! Annars får jag kanske bara fortsätta strunta i dem :p Får ändå resultat av de övningar jag kör nu.

• Gilla
Reactions: Mkb
Benpass idag! Känner att självförtroendet i träningen är på god väg tillbaka, ökar vikterna sakta men säkert. Bulgarian split squats kör jag utan vikt men idag orkade jag faktiskt 3x15 reps på varje ben :up: Älskar icke högreps i knäböj.

image.webp

Jag körde på med veckans andra träningspass idag, skulle vara svårt att få till det i veckan annars. Kände mig stark! Nöjd att jag klarade 6 armhävningar på tå, sist blev det bara 4. Och plötsligt var dips inga problem att göra 3x15 st trots att jag inte ens klarade 10 för två veckor sen! :)

25 min Tabata igår, kändes ganska lagom och grät inga större tårar över att Corefit-passet efter var fullt :cool::p
Däremot vaknade jag med ont i höger axel, den har strulat lite under träning men nu känns det som det är inflammerat i något muskelfäste.
Skyller på Mountain Climbsen, kanske mest för det är en av mina topp tre hat-övningar näst efter armhävningar och Burpees Hade ändå många positiva känslor under passet både ork och styrkemässigt.....om jag bara slapp den jävla "bergsklättringen"

Simmade en kilometer igår och gymmet nu på morgonen. Har sovit och ätit dåligt samt allmänt stressad så är nöjd med att jag kom iväg och att jag faktiskt klarade mina 5*10 bänkpress.
IMG_6834.webp

Hittade ett ställe på gymmet där jag faktiskt skulle kunna göra bänkpress med safety racks så ska testa 40 kg nästa vecka om där inte är för mycket folk 🙈

Blev någon timme skidor i tisdags, och hel vilodag igår (skönt!). Passade på att lämna in skidorna på slipning.

Idag två intensiva timmar i backen på morgonen :love:
Bästa branten var inne i ett moln så hade ingen uppfattning om hastighet riktigt. Wooops :D

Kanske lite kvällsåkning senare. Imorgon får vi se. Men sedan iaf ledig lörd-mån, så då ska det åkas!

IMG_8335.webp

Ett kort och mycket improviserat hemmapass under stress. Förmodligen även veckans enda träning som det ser ut just nu. Söndag är definitivt vilodag inför måndagens träning så antingen blir det ett kort imorn igen om barnen samarbetar.

Jag är så himla glad över hur min överkroppsstyrka utvecklar sig; igår satte jag vikt-PB i bänk, 60 kg x 2 ! Jag som för ett tag sen kämpade supermycket att orka 50 😁! Men igår reppade jag både 55 och 50 kg 💪!

Och kunde för första gången få 25 kg hantlar att röra sig i hantelpress 🥳!

IMG_6966.webp

Varför gör inte kroppen som jag tänker?

Försöker få till det här med pushpressar, men vanligaste scenariot är att jag först knixar med benen och sedan ändå striktpressar 😅

Yes, tredje passet för veckan idag ✅💪🏼 Marklyft, skivstångsrodd och massa annat smått och gott. Kände mig stark och vågade utmana vikterna i alla övningar!

Det är så himla kul att träna ordentligt igen :) Förutom att det är kul att göra själva träningen så känner jag mig så mycket bättre hela tiden, även när jag inte tränar. Det hjälper såklart att jag även lagt mig till med bättre matvanor, men träningen gör så mycket! 👌🏼✨

Fortfarande sjukt omotiverad till att träna. Lite typiskt för mig den här årstiden, när vintern aldrig verkar ta slut... Vi skulle egentligen orienterat en runda vilket kändes kul, men tiden sprang ifrån oss så vi behövde skjuta på det. Min kille tog en löptur istället men jag orkade inte bli kall(are) än jag redan var, men ombytt och klar för träning fick jag ju göra nånting i alla fall 😅 passade på att nyttja hans megatunga kettlebell, och la till lite mage på slutet.
Screenshot_20250215-153819~2.webp

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 523
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
73 717
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
66 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
79 845
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka